חדשות    

חדש: חברת מקס תאפשר תשלום בבתי עסק באמצעות אפליקציה בטלפון

מעודכן ל-08/2020

החברה צפויה להשיק את השירות לכרטיסי מאסטרקארד וגם לכרטיסי ויזה בחודש שעבר השיקה המתחרה ישראכרט שירות דומה, וחברת כאל תצטרף אליהן בקרוב ותציע אחד משלה

חברת כרטיסי האשראי מקס משיקה היום (יום א') שירות "ארנק דיגיטלי" שיאפשר תשלומים באמצעות אפליקציה בטלפון הנייד. החברה המתחרה ישראכרט כבר השיקה שירות דומה בחודש שעבר. מתחרה אחרת – חברת כאל – צפויה על פי ההערכות להשיק שירות מקביל בימים הקרובים. השירות החדש של חברת מקס מיועד לבעלי כרטיסי אשראי מסוג מאסטרקארד ו-ויזה.

אולם אם חשבתם שמעכשיו אפשר לשכוח את הארנק בבית, נכונה לכם אכזבה: השירות החדש של חברות האשראי בישראל עדיין מוגבל בכל הנוגע להיקף בתי העסק שמחויבים להשתמש בו. ומהפכה של ממש בתחום צפויה בעוד שנה בלבד.

המהלך של חברות האשראי נעשה על רקע התחלה של הטמעת תקן אבטחה חכם "EMV" בבתי העסק בישראל. השימוש בתקן מאפשר מעבר לשימוש באמצעי תשלום מתקדמים כמו הסלולר.

על פי הוראות בנק ישראל, המעבר לתקן EMV יבוצע בשלושה שלבים. השלב הראשון ייכנס לתוקף בסוף נובמבר השנה, ויחייב בתי עסק גדולים (כאלה שמחזור הסליקה שלהם בשנת 2019 היה מעל 100 מיליון) להשתמש בתקן. השלב השני יתרחש רק בעוד שנה – בסוף יולי 2021 – אז יחויבו רובם המכריע של בתי העסק להשתמש בתקן, למעט תחנות דלק ובתי עסק ש-90% מהפעילות שלהן הינה במסגרת "עסקאות מרחוק" שיחויבו לבצע את המעבר שנה לאחר מכן.

המעבר לעולם נטול כרטיסי אשראי פיזיים כולל אלמנטים נוספים שעליהם עמלים כיום בחברות האשראי, בנוגע לתשלום באתרי סחר. ישראל נכנסת לתחום זה באיחור: כבר היום ישנה אפשרות לשמירת פרטי כרטיס האשראי באתרי הסחר בתשלום מהיר בדפדפנים (למשל בגוגל כרום). בנוסף, ארבע חברות האשראי הגדולות בעולם (ויזה, מסטרקארד, אמריקן אקספרס ודיינרס) פועלות כיום במשותף על מנת להשיק כפתור תשלום מאוחד באתרי אונליין.

השלב הבא במהפכת כרטיסי האשראי צפוי להיות האפשרות להזמין כרטיס מחברת האשראי ולהשתמש בו בלי לקבל כלל כרטיס פיזי.

רווחי מקס נחתכו בכמעט40% עקב זינוק בהוצאות

מקס תרכוש את קרדיט גארד