תיירות    

חופשה באתונה – איפה לטייל וכמה זה עולה?

pixabay

אתונה במקום טורקיה: המדריך לחופשה באתונה

באתונה הפכה בשנים האחרונות לאחד היעדים המובילים בחופשות קרוב לבית. הישראלים שמעדיפים לא להגיע לארצו של ארדואן, מצאו באתונה תחליף בגלל המחירים הזולים יחסית שהביא איתו המשבר הכלכלי שפקד את המדינה. באתונה מחזרים אחרי התיירים הישראלים וישמחו אם תגיעו לבקר, אבל האם העיר שווה לכם ביקור? אספנו את כל מה שצריך לדעת על חופשה בבירת יוון.

מה לראות באתונה?

עד לפני כמה שנים, יוון הייתה עבור הישראלים בעיקר חופשת בטן גב איים. אך בניגוד לאיים, שכדאי לבקר בהם רק בחודשי הקיץ, אתונה יכולה להציע חופשה מעניינת ומגוונת גם בחורף.

בדומה לירושלים היא אחת הערים העתיקות והחשובות בתרבות המערבית, ולצד זה אתונה המודרנית היא סוג של עיר בלי הפסקה.  בפיראוס, שהפך עם השנים לפרבר של אתונה, נמצא אחד הנמלים הגדולים ביותר באירופה.

אתונה מלאה באטרקציות מכל הסוגים, החל מהיסטוריה מרשימה ועד חיי לילה סוערים וסצנה קולינרית מעניינת במיוחד.

מרכז העיר אתונה ממוקם בכיכר סינטאגמה, שם גם ממוקמים המלונות המבוקשים ביותר בעיר.

מה שווה לראות:

אתונה היא עיר גדולה ועמוסה, אבל יש בה גם הרבה פינות חמד ואטרקציות מכל הסוגים, מסעדות מעולות וחיי לילה סוערים. רוב האתרים התיירותיים קרובים אחד לשני,ונמצאים בסביבת כיכר אומוניה, כיכר מונסטריאקי, כיכר סינטאגמה ורובע הפלאקה והאקרופוליס של אתונה.

מתחם האקרופוליס: האקרופוליס של אתונה הוא אחד מפלאי תבל ואחד מהאתרים הארכיאולוגים הידועים והמתויירים ביותר בעולם כולו. פירוש המילה אקרופוליס, הוא "העיר העליונה". אקרופוליס ממוקם על גבעה החולשת על העיר אתונה, והכניסה הראשית אליו היא מ-Dionysiou Areopagitou. על גבעת האקרופוליס נמצא שרידי הפרתנון (Parthenon), מקדש המוקדש לאלה אתנה. במקום יש גם שרידי שני תיאטראות ומוזיאון.

אזור מונסטיראקי (Monastirak): האזור הישן של העיר, בו ממוקם שוק הפשפשים הידוע של אתונה.  השוק פופולרי במיוחד ביום ראשון כשהכניסה היא מרחוב Ermou או מרחוב Ifaistou . אם אתם חובבי תצפיות,  המשיכו לגבעת ליקאביטוס בשביל תלול. בראש הגבעה יתגלה לכם נוף מרשים של אתונה. אם לא בא לכם לטפס, תוכלו לעלות  ברכבל בעלות של 7 יורו.

אזור הפלאקה: האזור ההיסטורי של אתונה שנשארו בו כמה בנינים עתיקים מהתקופות הביזאנטית והעותומנית. האזור מלא בסמטאות ציוריות, שווקים, אוכל רחוב, מסעדות ומועדוני רמבטיקו, המוזיקה המסורתית של יוון. למרות שהאזור התמסחר בגלל עודף תיירות, הוא עדיין חלק בלתי נפרד מאתונה ושומר על מעט מהאווירה האותנטית. כדאי להגיע אליו  לבילוי ערב.

כיכר סינטאגמה: מרכז העניינים של העיר אתונה. יש בו מסעדות ובתי קפה הפתוחים כל הלילה, וגם הרבה מאוד קווים של תחבורה ציבורית בעיר.

אזורי בילוי: שכונת פסירי Psyri  היא אזור הצעירים שהתפתח בשנים האחרונות, והוא מלא בגרפיטי, בתי קפה, מסעדות ומועדונים. אזור גאזי Gazi גם הוא אזור בילוי חדש יחסית. בעבר פעל שם מפעל גז גדול, ועל חורבותיו קמו עשרות מקומות בילוי תוססים עם הרבה ברים, מועדונים ודאנס ברים.

בפיראוס ממוקם  מיקרו לימאני Mikro Limani, איזור הנמל הקטן שגם הוא פעיל בשעות הלילה.

גם בשכונה הצפונית של אתונה, שכונת Kifisia, יש סצנה ערה של מקומות בילוי, וכן  אזור הריביירה של אתונה, שכונת Glyfada היא שכונה של בילויים עם טברנות מעולות.

יום הפלגה מהעיר אתונה לאיי המפרץ הסארוני : מהנמל בפיראוס תוכלו לקחת רחפת לטיול יום באיי המפרץ הסארוני. איי המפרץ הסארוני הם קבוצת איים המצויה דרומית לבירת יוון אתונה. האי אגינה, שהיה בעבר בירת יוון הוא אי עם אווירה מיוחדת, כיוון שאסורה בו תנועת כלי רכב והתנועה בו היא רגלית או בעזרת חמורים. באי ספצאס הירוק תמצאו חופים מקסימים, והאי אגיסטרי, הוא הקטן והציורי שביניהם.

באתונה פועלים סיורים מאורגנים בעזרתם תגלו פינות שלא הייתם מגיעים אליהן. אם תזמינו סיור דרך האינטרנט, תשלמו פחות מקניית כרטיס באתונה.

כמה זה עולה?

מחירי המלונות הטובים במרכז אתונה אולי אינם זולים כמו מלונות הכל כלול בטורקיה, אך  זולים יותר ממלונות באותה רמה בישראל בכ- 50% ומספקים את אותה התמורה אם לא גבוהה ממנה.

חבילה של טיסה ומלון 4 כוכבים לחמישה ימים במהלך פסח, תעלה לכם החל מ- 1000 יורו לאדם. בחודשי החורף תוכלו למצוא חבילות הרבה יותר זולות, לדוגמה חבילה של טיסה ומלון 4 כוכבים לחמישה ימים בינואר תעלה לכם כ- 580 יורו לאדם.

אפשרות נוספת שיכולה לפעמים להוזיל לכם עלויות, היא לרכוש כרטיס טיסה ומלון בנפרד, ולא כחבילה. אתונה היא יעד תיירותי מבוקש, אז בדקו טוב שיש חדר פנוי במלון טוב לפני שתסגרו על טיסה.

לסיום, המשבר הכלכלי הביא איתו ליוון מצוקה כלכלית ועלייה בפשיעה, וגלי המהגרים ששטפו את אתונה רק הוסיפו למדינה חסרת המשאבים עוד קושי. קחו בחשבון שיש אזורי פשיעה בעיר, שלא מומלץ להגיע אליהם כתיירים. מלבד זה אתונה היא עיר בטוחה יחסית, שמקבלת תיירים בשמחה.  

זהירות – אתרי התיירות עובדים עליכם

מדריך לחיסכון בטיול בפריז