חדשות    

חיות המחמד יישארו בבית? קשה יותר להטיס חיות מחמד לחו"ל

יותר ויותר חיות מחמד נוסעות לחו"ל מתוך הבנה שהן בני משפחה.  ומדינות וחברות תעופה מגיבות בהחמרת התנאים להטסת חיות מחמד. בין היתר הוחמרו השנה סעיפים הנוגעים להטסה של גורים ממדינות שונות. אם בעבר אנשים היו קונים גורי כלבים  בחו"ל ומטיסים אותם בתא הנוסעים לארץ. בעקבות מחלות ובעיות שונות גורים מעתה מוטסים בקרגו – משא, מטען ייעודי. והמשמעות יותר עלויות.

לכל חברת תעופה מדינית הטסת חיות מחמד שונה ולכן היא משתנה בהתאם למדינה.  בבריטניה הכי קשוחים ביותר ומחייבים כל בעל חיים לטוס כקרגו –  כך שהטסה של כלב לבריטניה יכולה לזנק  מ-200 דולר ל-2,000 דולר. בנתנב"ג מתמודדים עם התופעה באמצעות טרמינל 4, טרמינל שמיועד במיוחד לבעלי חיים.

חיות במשקל 8 ק"ג ויותר בתא המטען עם הכבודה

הקשחת התנאים נעשית לרוב לאחר תאונות ותקיפות של בעלי חיים בטיסה, במיוחד בטיסות ארכות שאינן אהובות על בעלי חיים. כך למשל דלתא ויונייטד אף הגבילו את משך הטיסה שאליה מותר לצרף בעל חיים ל-8 שעות – כך שהטסה של בעל חיים מתל-אביב לארה"ב מתאפשרת כיום עם אל על בלבד. "תאונות" כאלו  כוללות שליחה של בעלי החיים ליעד  שגוי ויותר ממקרה אחד אף הסתיים בתאונה קטלנית לבעל החיים.

הכלל ברוב  חברות התעופה הוא כי חיות מחמד במשקל של 8 ק"ג ויותר יאוחסנו בתא המטען יחד עם הכבודה של הנוסעים.  בעלי חיים במשקל הקטן מ-8 ק"ג יכולים לטוס בתא הנוסעים, ממוקמים בתיק יד על ברכי הנוסע (ומתחת למושב בעת ההמראה) או במושב נפרד (עם כרטיס נפרד). במסגרת המדיניות של מרבית החברות, כלבים שמאופסנים עם הכבודה בתא המטען נמצאים בכלוב מיוחד ומאוורר, אך אינם מקבלים מזון או מים במהלך הטיסה.

חברות תעופה שונות, ובהן, ישראל, אינן מאפשרות העלאה למטוס של כלבים מסוכנים כמו האמסטף. וחברות אחרות לא מאפשרות העלאת זנים בעלי קשיי נשימה כמו בולדוג. האישורים הנדרשים הם לפי מדיניות של חברות תעופה ולפי מדיניות ממשלתית – גם של המדינה שאליה נכנסים וגם בחזור. .

יש חיות מחמד שיש להן קשר רגשי לאוכלוסיות מגוונות, ולכן החברה דורשת אישור של פסיכיאטר כי בעל החיים המתלווה כשיר נפשית ובעיקר מאולף לטיסה. כלב תומך לא משלם על כרטיס טיסה, והוא – גם אם שוקל יותר מ-8 ק"ג – יוטס בתא הנוסעים ללא כלוב. ואם אתם מזייפים אישורים או מנצלים את הפסיכיאטר הקרוב, כיום חברות התעופה כבר מקבלות אישורים רק ממי שמטופל לאורך זמן.

תהליך ההכנה של חיית המחמד כולל בדיקות וטרינריה, לרבות חיסונים נדרשים, המצאת מסמכים נדרשים לפי תנאי מדינת היעד, תעודת בריאות וכדומה.  כלב ששהה מחוץ לישראל במשך יותר מ-10 ימים, עובר תהליך של יבוא שדורש אישור וטרינר מקומי ממדינת היעד ומסמכים מהרשויות של אותה מדינה.

חופשה בחול עם חיית המחמד – איך עושים את זה?

מדריך הרילוקיישן הגדול: כל המידע למי שמעוניין לעבור לגור בחול