מדריכי צרכנות    

חמישה תחביבים שלא יעלו לכם כסף

לא קשה להאמין, הפרסומות משכנעות אותו שכל תחביב שנרצה דורש שנוציא עליו כסף, בין אם זה סדנאות, חדרי כושר, קישוטים, בגדים ועוד אלפי תחביבים המעודדים אותנו להיפרד מהכסף שלנו. אבל זה לא חייב להיות ככה. יש  מאות תחביבים שלא דורשים אפילו הוצאה של שקל אחד. ריכזנו רק חמישה מהם.

כתיבה: לא משנה אם אתם רוצים לכתוב בלוג, סיפור קצר, שיר או ערך לוויקיפדיה, חוץ ממחשב שאנחנו מניחים שיש לכם לא תצטרכו להוציא אגורה. אפילו מעבדי תמלילים יש היום בענן, כך שלא תצטרכו  להוסיף עליו תשלום ברכישה או לפרוץ בדרך לא חוקית. עם זאת, אם תרצו להפוך את התחביב שלכם ליותר רציני ולא להשתמש בפלטפורמות הרבות ליצירת בלוגים אלא לפתוח אתר משלכם, זה יעלה לכם כמה  עשרות שקלים בחודש עבור אתר קטן עד בינוני עבור שרת, ועל דומיין לאתר משלמים כמה עשרות שקלים לשנה. אלו צרכים בסיסיים ואם תרצו אתר מקצועי מאוד מעבר לתחביב צריך גם לשלם למתכנתים ולמעצבים, לעתים לאנשי קידום אתרים ועוד. גם אם תרצו להפוך את תחביב הכתיבה שלכם מכתיבה למגירה לספר זה יעלה כסף, תוכלו לקרוא על זה כאן: כמה עולה לכתוב ספר, להוציא אותו ואיך משווקים

ריצה, הליכה: היתרון בריצה ובהליכה הוא שאפשר לעשות אותן מכל מקום, בלי לשלם מנוי לשום דבר. יתרון נוסף הוא כמובן הבריאות. ובכל זאת, רבים מעדיפים לשלם כי הם חושבים שזה ייאלץ אותם להתמיד במסגרת. לא תמיד זה עובד להם. גם כאן אם תרצו להפוך את התחביב למקצועי, אימון קבוצתי עולה 200-300 שקל לשעה ואימון אישי 150-500 לאימון. גם נעלי ריצה חדשות יקרות, 500–9000 שקל אבל מי אמר שאתם לא יכולים לרוץ בסניקרס הישנות שלכם? גם לא חייבים לרוץ באירועי ריצה, אפשר לרוץ קרוב לבית.

קורסים אונליין או באפליקציות: לא משנה מה אתם רוצים ללמוד גיטרה, שפות ואפילו קורסים שלמים בשוק ההון וכלכלה אפשר ללמוד היום דרך האינטרנט ובאפליקציות ללא עלות. קורס אחד כזה הוא קורס השקעות באתר זה. תוכלו ללמוד שפות באפליקציות שונות. וגם יש קורסים חינמיים לגיטרה. אפשר גם ללמוד במיזם הממשלתי מיזם קמפוס – המיזם המאפשר ללמוד מהבית ובחינם

משחקי לוח:  יש לכם משחקי לוח ישנים בבית? לא חייבים לזרוק אותם ולעבור מיד לקונסולה, לנייד או למחשב. אפשר להזמין חברים ולשחק בהם כמו פעם, זה כיף, זה יוצר אינטראקציה אנושית חמימה ומשפר כישורי אסטרטגיה ותקשורת.

קמפינג: מי אמר שחייבים לשלם למלונות, לצימרים או לאייר בי.אנד.בי? טיול בחוץ באוהל מתחת לשמים בים או בטבע יכול  להיות פתרון טוב לאוהבי הדבר. אפשר גם להצטייד במזון מראש ולחסוך את התשלום על אכילה בחוץ. זה לא רק זול, זה גם הרפתקני ושינוי שגרה מרענן.

פריטי אספנות ועתיקות – כמה זה שווה והאם כדאי להשקיע?

איך לעבור ראיון עבודה של מתכנת

שחמט – איפה לומדים, כמה זה עולה ואיך אפשר להפוך את התחביב למקצוע?