תיירות    

טיסות ריקות יקרות מטיסות מלאות – איך זה קורה

מעודכן ל-09/2019

לא משנה מה גודל הטיסה וכמה אנשים יש בה  לרוב הכרטיס יעלה הרבה יותר מאשר כרטיס בהזמנה מראש.  התעריפים נשארים באותם המחירים גם כשחברות התעופה מפעילות טיסות חצי ריקות. למה זה קורה?

קודם כול, חברות התעופה סבורות שטסים במחלקות עסקים יהיו מוכנים לשלם יותר. להבדיל מהנוסעים  לחופשות, שמזמינים את הכרטיס הרבה זמן מראש,  אצל נוסעי העסקים החברות שילמו את הכרטיס, ולכן לא משנה להם מחיר הטיסה. בטיסות לואו קוסט, עם זאת, הקהל שונה, ולכן לא נראה הקפצת מחירים מהותית בטיסות הרגע האחרון. והסיבה שחברות התעופה לא ממהרות למלא את המטוסים היא שהמושבים הללו יכולים לשמש את עובדי החברה שלא משלמים על כרטיס או  את הדיילים.

חברות התעופה הגדולות מעדיפות למכור את הכרטיסים במחיר גבוה בטיסות אחרות מאשר למלא את הטיסה בנוסעים שקנו כרטיס מוזל. חברות התעופה אף נעזרות בתוכנות  ומתבססות על נתוני מכירות היסטוריים כדי להחליט אם שווה לקחת את הסיכון במטוס ריק.

כך הן יודעות אם ההסתברות של המכירה כפול המחיר הגבוה יותר גדולה יותר ממכירה בטוחה יותר במחיר נמוך,  ואז עדיף לחברת התעופה לשמור על הכרטיסים למכירה מאוחרת מאשר למלא את הטיסה.

חברות התעופה גם לא מעוניינות שאנשים ימתינו למבצעים בטיסות עסקים, ויוותרו על התשלום הגבוה במחלקה הזו.

מתי אפשר למצוא טיסה ריקה

המקרים של תפוסה דלה מתרחשים בדרך כלל עם טיסות פחות אטרקטיביות ובשעות וזמנים פחות נוחים ולתקופות קצרות. כלומר, בעוד שבתאריכים מסוימים יש אירוע או חג שמושכים תיירים ישראלים שממלאים את המטוסים לחו"ל, באותם ימים ייתכן שהדרישה לטיסות חזור תהיה נמוכה

כמו כן בנמלי תעופה עם מעט מסלולי נחיתה חברות יכולות לקנות חלונות טיסה. חברת תעופה לא יכולה להחזיק בחלון טיסה בלי לעשות בו שימוש ולכן חברות התעופה מתחייבות להשתמש ב-80 אחוזים מהחלון אחרת הוא יעבור לחברה הבאה בתור לפי הרשימות של שדה התעופה. התוצאה היא שלפעמים יוצאות טיסות ריקות לחלוטין, שאף לא ניתן להזמין להן כרטיסים.

סעו ללפלנד: ישראייר מציעה טיסות ליעד בפחות מ-400 דולר

שדה דב נסגר, הטיסות לאילת יוצאות מטרמינל 1

מ-2020 טיסות ישירות לטוקיו