קניות באינטרנט    

יותר ויותר קונים תוספי מזון וויטמינים ברשת – כמה זה חוסך להם?

כמה מגלגל שוק תוספי המזון בישראל, מי החברות המובילות ואיפה אפשר למצוא את התוסף הכי זול

תוספי מזון וויטמינים כבר קונים פחות ופחות ברשתות הפארם. יותר ויותר ישראלים קונים תוספי מזון וויטמינים ברשת, בין אם בחו"ל ובין אם בחנויות בארץ. רק בישראל השוק מגלגל 950 מיליון שקל בשנה.

על-פי מחקר שערכו, כ־43% מהישראלים משתמשים בוויטמינים ובתוספים באופן קבוע, להשלמת חוסרים בגוף, למניעת מחלות ולטיפול במחלות. עם זאת, המחיר הגבוה של הוויטמינים חסם את האפשרות בפני קבוצות אוכלוסיה שלמות שלא יכולות להרשות לעצמם לקנות תוספי תזונה על אף המלצות רפואיות.

בבדיקה אחרונה שנעשתה קצב הצמיחה של שוק תוספי המזון והוויטמינים היה כ-5% בשנה ונראה עם זאת שהקצב עולה ונכנסים עוד ועוד שחקנים. בעולם ידועה בעיקר iHerb ולצידה pureformulas ו-eVitamins. ל-iHerb אפילו אתר בעברית, וזאת עוד לפני אמזוון ואיביי.

אף שמשנה לשנה יותר קונים ברשת, עדיין רוב הקנייה הם בבתי המרקחת ובחנויות הטבע, אחר כך ברשתות הפארם ולבסוף בקופות החולים. יש לציין כי לחנויות הטבע ולחלק מבתי המרקחת יש אתרים משלהם שבהם מתבצעים הקניות.

בסה"כ בישראל למעלה מ- 3335 נקודות מכירה  פיזיות של תוספי תזונה וויטמינים. חלק ניכר מפעילות השיווק בענף נעשה גם על ידי שיווק רב-שכבתי  -שיווק מפה לאוזן, בשיטת תגמולים של "חבר מביא חבר", אם כי בשל היבטים משפטיים בשנים האחרונות נפגע תחום זה. בין חברות השיווק הרב-שכבתי ניתן למנות את הרבלייף

וסאנריידר. לפי הערכה היקף המכירות בשיווק רב-שכבתי הוא כ-83 מיליון שקל בשנה.

בתחום אתרי האינטרנט נכנס לאחרונה  V-CARE, אתר שמייסדיו עומדים מאחוריXBLADE, מותג סכיני הגילוח במחירים נמוכים שהצליח לנגוס במונופול של ג'ילט.החברה מציעה דרך האתר ויטמינים ותוספי תזונה במחירים הנמוכים ב-25%-70% פחות לעומת הפארמים ורשתות הטבע. את החיסכון – של 300 מיליון שקל בשנה – הם מסבירים בהשוואת המחירים לאתרים בחו"ל והחיסכון שבהפעלת אתר מקוון בלבד.

חברות תוספי הוויטמינים המובילות בישראל

בתוספים הכי פופולריים – ויטמין סי, אומגה 3, ויטמין די, ,, מולטי ויטמין ומגנזיום המובילות הן אלטמן, מותגי סולגאר, פלוריש, NOW סופר מדיק, LIFE ומותגים פרטיים.

בענף האומגה , אלספה מובילה  את השוק. שחקניות גדולות אחרות הן מגה גלופקס, heel, אדמה,  פלקסיטול ועוד קטנות יותר.

פערי מחירים מול חו"ל

הצרכן הישראלי משלם על תוספי מזון שהוא קונה בחנויות בשוק המקומי פי 2.5 מהמחיר בארה"ב.  פערי המחיר נובעים בין היתר מבירוקרטיה מצד משרד הבריאות, שמעכב שחרור המוצרים בנמלים. ולכן  יש יותר ייבוא אישי של צרכנים וצמיחה של חברות כמו iHerb, המציעות להזמין את תוספי התזונה מחו"ל במחירים נמוכים.

כיום תוספי המזון מסווגים כמזון רגיש, אך עתירה של יבואנים מבקשת להפוך את התוספים למזון רגיל. עם התגברות היבוא האישי  וההקלות בתחום אנחנו סבורים שהעתירה תאושר.

מה מחירי תוספי המזון ברשת לעומת החנויות ולעומת חו"ל

אומגה 3: 

בסופר-פארם אונליין  אומגה לייף עולה כ-94 שקל לעומת לעומת 124 שקל בחנויות, עם דמי משלוח של 30 שקל אין באמת הבדל. בפוריטן פרייד המחיר 68 שקל עם הנחה של חמישים אחוז על המוצר השני. במקום 74 שקל. גם כאן מחיר המשלוח הוא 20 שקל ולא מהווה הנחה בסך הכול. ב-IHERB אפשר למצוא אומם מחירים כמו בישראל, אך אומגה 3 של תומפסון יעלה לכם 28 שקלים בלבד. שימו לב לא לבחור את המשלוח היקר של DHL אלא של US portal service או המקבילה דואר ישראל העולה 26 שקלים בלבד. ב-pureformulas  המחירים ברובם דומים לישראל אך אפשר למצוא גם ב-47 שקל והיתרון הוא שהמשלוח חינם. ב-e-vitamines אפשר למצוא גם ב-11-14 דולר עם משלוח חינם.

ויטמין סי:

ויטמין סי יעלה לכם בטבע בריא 109 שקל עם משלוח חינם, באקוסופ 199 במקום 219 של ויטמין ממותג, באיפארמה ויטמין של סולגאר עולה 53 שקלים ללא דמי משלוח. ויטמין סי של אלטמן עולה ברשת 49-72 שקל. בארץ המחיר הכי נמוך ב-v-care 49 שקל לעומת  הכי גבוה באי פארמה עם  78 שקל. בשניהם כלולים דמי משלוח.

ב-IHERB אפשר למצוא גם ב-9 שקלים עם תוספת משלוח אך דמי המשלוח יקרים ומגיעים לעיתים ל-50 שקל סך הכול. באי-ויטמין אפשר למצוא ויטמנים ב-100 גרם בעלות של כמה דולרים בלבד עם משלוח חינם. ב-pureformulas.com הכי זול שמצאנו 38 שקלים עם עלות משלוח חינם.

יבוא אישי תרופות ללא מרשם ותוספים? כמה זה עולה והאם זה בטוח?

נשנשת ברשת: הישראלים גילו את אתרי המזון מחו"ל

רכישות באינטרנט – האם יש מכס ומע"מ?