חדשות    

ירושלים: אושרה בניית 400 דירות במסגרת התחדשות עירונית בקריית יובל

שירה תלמי באבאי – צילום: אלידור חדד

מעודכן ל-08/2020

במסגרת התוכנית ייהרס מבנה רכבת ישן שבו 112 דירות ובמקומו ייבנו ארבעה מגדלי מגורים שישלבו גני ילדים ומעונות יום, מסחר ומשרדים בקומת הקרקע לאורך רחוב גולומב, שבו תעבור בעתיד הרכבת הקלה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, אישרה תוכנית להתחדשות עירונית בשכונת קריית היובל.

מדובר במתחם שמתפרס על שטח של כ-20 דונם, לאורך רחוב גולומב, אשר עתיד להיות אחת השדרות של רובע 'יובלים גנים' המתחדש, ובצמוד לצומת הרחובות בוליביה ושטרן, שישמש אחת הכניסות לשכונת קריית היובל. ברחוב גולומב עתיד לעבור הקו הסגול של הרכבת הקלה, אשר הוועדה החליטה על קידומו לאחרונה, בתוואי אשר ייתן מענה לשכונות העוברות תהליך התחדשות.

התוכנית שהוגשה על ידי עיריית ירושלים, כוללת 400 יחידות דיור שייבנו בארבעה מבני מגורים, שבהם ישולבו גני ילדים ומעונות יום, מסחר ומשרדים בקומת הקרקע לאורך רחוב גולומב.

כיום מצוי במתחם מבנה "רכבת" במצב תחזוקתי ירוד ובו 112 יחידות דיור, שיפונה לטובת הפרויקט, בהתאם לתוכנית האב שהוכנה לשכונה.

התוכנית שנערכה על ידי משרד קולקר אפשטיין אדריכלים, כוללת בנוסף ליחידות הדיור גם תוספת של  815 מ"ר עבור מבני ציבור, 1,666 מ"ר עבור שטחי תעסוקה ו-100 מ"ר עבור שטחי מסחר וכן 7 דונמים של שטח ציבורי פתוח. בנוסף, התוכנית מציעה שדרוג של המרחב העירוני, בדגש על הפארק השכונתי שלאורך רחוב גולומב. בשל הפרשי הגבהים בין רחוב גואטמלה לרחוב גולומב, התוכנית מציעה הקמת מעלית שתחבר בין הרחובות ותאפשר גישה אל הרכבת הקלה והפארק שבציר גולומב.

מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "אישורה של התוכנית הוא נדבך משמעותי נוסף במימושה של תוכנית האב ליובלים גנים. מדובר במגרש אשר נקבע כבעל עדיפות גבוהה להתחדשות. התוכנית קובעת את הריסתו של המבנה ובניית מבנים חדשים לאורך שטח ציבורי רחב ואפקטיבי והנגשה טובה לתחנת הרכבת הקלה".

עוד הוסיפה תלמי-באבאי: "לפני כשבועיים קיבלה הוועדה המחוזית החלטה בדבר החלופה הנבחרת לתוכנית הקו סגול של הרכבת הקלה. חלופה אשר הבטיחה מעבר רכבת לאורך ציר גולומב. מדובר במידה מסוימת בהחלטה משלימה אשר מביעה אמון מלא בתהליך ההתחדשות של השכונות ומבטיחה  תחנת רכת קלה אשר תשרת את התוכנית והאזור".

7 תוכניות התחדשות עירונית בירושלים ליד הרכבת הקלה

מתכוננים לפינוי בינוי בירושלים: בוטלו היתרי בנייה לתמ"א 38 במתחם בן זכאי