חדשות    

ישראל במקום הלפני אחרון בשביעות רצון מהעבודה

pixabay

שבעי רצון ממקום העבודה?  אומנם המצב לא כזה גרוע, יותר  ממחצית העובדים בישראל (54%) מרוצים מעבודתם רוב הזמן, ו-27% מאוד מרוצים מהעבודה, אבל כשבוחנים מדינות אחרות כמו ארה"ב, הולנד, פולין, רומניה וגרמניה רואים שלמעשה, שיעורי שביעות הרצון מהעובדה גדולים יותר וישראל במקום הלפני אחרון מתוך המדינות שנבדקו. כך עולה מסקר שערכה חברת "OnePoll" בשיתוף חברת מיינדספייס, בקרב 6000 עובדי משרדים בשבע מדינות בעולם.

רוב העובדים  בעולם (84%) מרוצים במקום עבודתם. במקום הראשון דורגה ארה"ב עם 84% מהעובדים שהשיבו שהם מאוד מרוצים בעבודתם ורק 7% שאינם מרוצים; בהולנד 91% מהעובדים מאושרים, בפולין – 83%, בגרמניה – 81% ובישראל 80%. במקום האחרון דורגה בריטניה עם 76% מהעובדים שהשיבו כי הם מרוצים או מרוצים רוב הזמן מעבודתם.

מה הופך אתכם לשבעי רצון במקום העבודה? צורת העבודה – 73% מהעצמאים השיבו כי הם מרוצים מעבודתם הנוכחית לעומת 25% בלבד מהשכירים; מגדר –  גברים מדווחים שהם מאושרים יותר מנשים בעבודה בכל המדינות מלבד פולין; גיל – צעירים בני 18-24 מרוצים מעבודתם באופן משמעותי יותר מאשר בני גילאי ה-40 עד 50;. תפקיד – מנהלים או בעלי עסקים מאושרים יותר מעובדים.45%  מהמנהלים דיווחו כי הם מאושרים לעומת 27% מהעובדים ; המקצוע – אנשים שעובדים במקצועות יצירתיים או אומנותיים הם המאושרים ביותר בעבודה (עם דירוג שביעות רצון ממוצע של 3.36 מתוך 4). מורים הם הכי פחות מאושרים בעבודתם (עם דירוג של 2.96 מתוך 4).

הפרמטרים המובילים לשביעותה רצון מהעבוד ההם  משמעות, פידבקים חיוביים וגמישות. 75% מהאנשים שהשיבו כי הם מרוצים מאוד מעבודתם גם דיווחו כי יש להם תחושת משמעות חזקה באותה עבודה. משמעות היא הפרמטר החזק ביותר – עם 75% מהעובדים, עובדים סוציאליים והייטקיסטים, מנהלים חשים יותר משמעות מעובדים זוטרים ומבוגרים יורת מצעירים, אף שכזכור הם פחות מרוצים מעבודתם.

90% מהעובדים שהשיבו כי הם מרוצים מאוד מעבודתם גם דיווחו כי הם חשים מוערכים בעבודתם. לעומת זאת, 80% מהאנשים שהשיבו כי הם אינם מרוצים כלל בעבודתם גם השיבו כי הם אינם מרגישים מוערכים במיוחד. 70% מהעובדים המאושרים דיווחו כי הם נהנים מגמישות בעבודה ו-70% מהעובדים שאינם מרוצים בעבודתם דיווחו גם כי הם אינם נהנים כלל מגמישות במקום העבודה.

צעירים מרוצים מחללי העבודה

לגבי מיקום העבודה, רוב האנשים מעדיפים משרדים פרטיים או חללים קטנים משותפים על פני אופן-ספייס גדול ולפי הסקר שערכה חברת חללי העבודה השיתופיים מיינדספייס, פחות מ-9% מאנשים מעדיפים לעבוד מהבית. אנשים צעירים בגילאי 18-24 דיווחו כי חללי עבודה גדולים משותפים הופכים אותם ליעילים בעבודה יותר מאנשים מבוגרים בני 44 ומעלה.

ישראלים ישנים פחות, עייפים יותר ולכן פחות מרוצים מהעבודה

מה הופך עובדים למרוצים