עסקים קטנים    

כך תפתחו גן ילדים – מה אומר חוק הפיקוח, כמה עולה, כמה מרוויחים

pixabay
מעודכן ל-08/2019

אם נראה לכם שמכל עבר צצים גני ילדים, אתם ודאי צודקים. האם זה באמת כל כך פשוט? נראה שלא, במיוחד שלאור האירועים האחרונים צפויה רגולציה שתחמיר יותר עם הגנים הפרטיים. הנה מה שצריך לדעת כדי לפתוח גן ילדים.

חוק פיקוח גנים פרטיים

בכל מקרה, למרות הביקוש הרב לגנים הפרטיים, צריך לדעת טוב מאוד איך להיערך. גנים פרטיים הם בדרך כלל מיועדים לגילים 0-3 וחצי. מגיל זה העירייה מסבסדת את הגנים, עם זאת מי שחפץ בכך יכול להמשיך בגנים פרטיים גם אחרי גיל זה.

מספטמבר השנה יחול החוק על פיקוח גן ילדים פרטי. הדרישות המחייבות הן:

1. העדר עבר פלילי למפעיל לעובדים ולכל מי שנכנס או גר במבנה.
2. קורס הדרכה עזרה ראשונה / החייאה בתוקף
3.מיקום הגן והמבנה – שהגן יהיה ממוקם באזור ראוי, ללא סיכונים ומפגעים סביבתיים
4. תנאים נאותים שיקבעו על ידי הממונה (תברואה, בטיחות, הסמכה, ביטוח, תזונה ועוד)
5. איסור להשארת ילדים ללא השגחה בכל רגע וזמן.

אם יעמוד הגן בתנאים יקבל רישיון זמני ולאחר מכן יצטרך לעמוד בתנאי בטיחות, תעבורה ואש כדי לקבל את הרישיון הקבוע. החוק חל על גנים מעל שבעה ילדים, אבל השר רשאי להחיל את ההתניה גם על גנים קטנים יותר.

שעות פעילות גן פרטי

מי שפותח גן פרטי צריך להיערך לשעות רבות של פעילות, בין אם בעצמו ובין אם באמצעות העסקת עובדים. גנים פרטיים פועלים גם ביולי-אוגוסט ובימי חול המועד. שעות הפעילות שלהם מהבוקר עד אחר הצהריים, בעוד בגן עירייה שעות הגן מסתיימות בשעות הצהריים ואז נכנסים הצהרונים לפעולה.

ארוחת צהריים בגן פרטי

בגן פרטי יש תמיד הזנה של ארוחת צהריים ואף אוכל אחרי השינה לצד ארוחת הבוקר, בעוד בגן עירייה מקבלים רק את ארוחת הבוקר.

כוח אדם

בגן פרטי לרוב יש גננת ושתי סייעות לפחות ללא קשר למספר הילדים. כמו בגן עירייה. נוסף על כך יש תשלום על חוגים השכיחים יותר בגנים פרטיים ומתרחשים ברוב ימות השבוע.

עלויות פתיחת גן פרטי

נוסף לכוח האדם, והארוחות יש הוצאות על שכירות, שיפוץ וציוד.  מדובר בשיפוץ מורכב יותר כי הוא מתאים לבטיחות של גני ילדים. כמובן שהעלויות קשורות גם בגודל המקום ובמיקומו ואם מדובר בגן בבעלות או בשכירות. האם הבעלים גם עובד בעצמו כגנן או שמא מעסיק עובדים? צריך להתחשב גם בזה.

שכירות: 8,000-12,000 שקל בחודש לנכס  שמתחיל ב-100 מ"ר
עלויות שיפוץ ועיצוב המיועדים לגן ילדים: 50 אלף שקל

ציוד לכיתה בת 30 ילדים, כולל מזרנים, כיסאות, לוחות כלי אוכל, מצלמות, משחקי חצר: כ-30 אלף שקלים

עלות פרסום אפקטיבית: כ-8,000 שקל לשנה

עם זאת, אפשר להפחית עלויות באמצעות ציוד יד שנייה

הכנסות והוצאות שוטפות

ההכנסות השוטפות הן 1,800-3,500 שקל לחודש פר ילד בהתאם למיקום, אזורי הביקוש יקרים יותר. מתוך ההכנסות השוטפות עומדות ההוצאות השוטפות  -בעיקר אוכל וכוח אדם – על 60%,. מוערך כי הרווח על כל ילד הוא 40%

איך מקימים בפועל גן ילדים

לאחר איתור הנכס המתאים ובירור עם אדריכל ומומחי בטיחות נפתח תיק במס הכנסה ובמע"מ. נבדוק אם קיים גן נוסף, מה  הביקוש לגני הילדים באזור. לאחר מכן ניתן לגן שם שיווקי נחמד, גן צילה כבר לא עובד, נתקין היום מצלמות אבטחה שהן מאסט בכל גן כדי להביא את ההורים. להורים חשוב לדעת גם מי הצוות וכן שמחולק מזון בריא.

החזר ההשקעה

החזר ההשקעה לגן בעל מוניטין צפוי  לחול כבר מהשנה השנייה, תלוי בתחרותיות של האזור ובמוניטין שצברתם. זכרו שהיום בעידן הדיגיטציה כל סטייה עלולה להוביל לשיתופים ברשתות, לחשיפה וכו' וצריך לעמוד בסטנדרטים גבוהים מאוד.

האפליקציות שמגנות על הילדים

איך לבחור סלולרי לילדים

הסעות לגן ולבית הספר – למי מגיע ובאילו תנאים?

מתנה סוף: מה תקנו לגננת לסיום הלימודים וכמה זה יעלה לכם?