חדשות    

כל ההטבות מעל גיל 60

נשים מגיל שישים וגברים מגיל 65 זכאים להטבות שונות מהמדינה, שלא כולם מודעים אליהן.

ריכזנו עבורכם את כל ההטבות שמגיעות לכם עם הפנסיה, ולכם רק נשאר לוודא שאתם לא מפספסים אף אחת.

הנחה באוטובוס

נשים מגיל 60 וגברים מגיל 65 זכאים להנחה של 50% באוטובוס, ברכבת הקלה ובמטרונית.

בתנאי שהם  תושבי ישראל החל משנתיים לפני גיל פרישה, וזכאים לתעודת אזרח ותיק.

הנחה באוטובוס ברכישת כרטיס ניתנת בהצגת תעודת זהות, אם כבר קבלתם תעודת אזרח ותיק, תוכלו לקבל את ההנחה עם הצגתה.

אם אין לכם תמונה בתעודת האזרח הותיק, תצטרכו להציג תעודה עם תמונה ותאריך לידה. אפשר לקנות כרטיסיות של 20 נסיעות, כרטיסיות של 10 נסיעות וכרטיסיות של 2 נסיעות ב-50% הנחה מהמחיר הרגיל.

כרטיס "רב-קו" אישי, עם הזכאות להנחה, יכול לקצר לכם תהליכים. כדי להנפיק כרטיס "רב קו" ולעדכן בו את הזכאות להנחה, יש להגיע עם תעודת זהות אל אחד ממרכזי השירות של "רב-קו" ברחבי הארץ. בעמדת ההנפקה מצטלמים, ממלאים טופס בקשה ומקבלים את הכרטיס במקום אפשר להוריד את הטופס מאתר הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. ולמלא אותו מראש. ההנחה תינתן בזמן הטענת הערך הצבור בכרטיס הרב-קו, בהתאם לפרופיל הזכאות האישי המעודכן בכרטיס.

הנחה ברכבת הקלה ובמטרונית: את ההנחה אפשר לממש עם כרטיס "רב-קו" בלבד.

הנחה ברכבת:

אזרחים ותיקים זכאים לקבל הנחה של 50% ברכבת ישראל, מגיל 60 עבור נשים ומגיל 65 עבור גברים. ההנחה ניתנת עבור כרטיסי נסיעה בכיוון אחד.

לקבלת ההנחה, יש להצטייד  בכרטיס רב-קו מתאים לאזרח ותיק, בדומה לתהליך באוטובוס.

אם עברו פחות מ- 90 דקות מזמן רכישת כרטיס הנסיעה בתחבורה ציבורית כלשהי, תוכלו לנסוע שוב במחיר נסיעה בודדת.

אם יש לכם הנחה בתחבורה הציבורית ממקור אחר, תהיו זכאים להנחה הגבוהה מבין השניים

הנחה על מכשיר שמיעה

אחת מהתופעות הנפוצות ביותר בגילאי הפרישה, היא ירידה באיכות השמיעה. לכן, ההטבה של קופות החולים יכולה להיות משמעותית. מבוטחי קופות החולים, בגילאי 65 ומעלה, שעברו בדיקה במכון שמיעה ונקבע כי הם זקוקים למכשיר שמיעה,  זכאים להחזר של עד 3,642 ש"ח עבור מכשיר לכל אוזן, אחת ל-3 שנים.

בזמן רכישת המכשיר, תדרשו לשלם רק את גובה ההשתתפות העצמית שלו (אם יש).אם יש לכם ביטוח משלים, ייתכן ואתם זכאים להשתתפות נוספת במימון המכשירים.

קופות החולים הגיעו להסדרים שונים עם מכוני שמיעה ויבואני מכשירי שמיעה מסוימים. אתם יכולים לבחור בכל אחד מהמכונים שבהסדר עם קופת החולים.

אם אתם מעוניינים לרכוש מכשירי שמיעה באופן פרטי ולא במכון שמצוי בהסדר, צריך לוודא לפני רכישת המכשיר אם קיים בקופת החולים מסלול החזר עבור רכישה פרטית. קופות החולים יכולות לאשר זאת, אך אינן מחויבת לכך.לפרטים יש לפנות לסניף של קופת החולים שלכם.

הפחתה בתקרת התשלום עבור שרותי בריאות בקופות החולים

מבוטחים קופות החולים שהגיעו לגיל פרישת חובה (67), ומשפחות שבהן לפחות אחד מבני הזוג הגיע לגיל זה, זכאים להפחתת תקרת התשלום הרבעונית בשיעור של 50%. לכל קופה יש כללים שונים, לכן מומלץ לברר זאת דרכם.

השירותים בהם אתם זכאים להנחה הם: ביקור אצל רופאים ראשוניים כלומר רופאים כלליים (שאינם מומחים) ורופאים מומחים ברפואת משפחה, רפואת ילדים, רפואה פנימית וגינקולוגיה,הוא ללא תשלום השתתפות עצמית, רופא שניוני כלומר רופא מומחה, כולל פסיכיאטר, שאינו רופא ראשוני, וכמו כן דיאטניות ופודיאטורים.  במרפאות חוץ הפועלות במסגרת בתי חולים כלליים (כולל מרפאות בריאות הנפש בבתי חולים כלליים), במכונים כגון מכוני הדמיה: מכוני רנטגן, אולטראסאונד, רפואה גרעינית, טומוגרפיה ממוחשבת (CT), אקוקרדיוגרפיה, MRI, ​מכוני אבחון: EEG ,EMG, אודיומטריה, ארגומטריה, מכון לגסטרואנטרולוגיה ומכון להפרעות בשינה.

מקבלי קצבת זיקנה עם השלמת הכנסה, מקבלי קצבת שאירים עם השלמת הכנסה, מקבלי קצבת זיקנה לנכה ואסירי ציון זכאים לפטור מלא מהתשלומים.

ההטבה ניתנת אוטומטית. כאשר משפחה מגיעה לסכום התקרה, המערכת אמורה לא לגבות ממנה תשלום עבור שירותים נוספים באותו רבעון.

תשלום מיסים

הנחה במדרגות מס: אזרחים ותיקים אמורים לשלם פחות מס , כדי לבדוק איזו הנחה מגיעה לכם מומלץ להיכנס לאתר רשות המיסים, או להתייעץ עם סוכן ביטוח הפנסיה שלכם.

השקעה המשולמת כקצבה לאחר גיל 60 פטורה ממס. פקודת מס הכנסה מעניקה פטור מתשלום מס על רווחים שהצטברו בקופת גמל להשקעה, אם תמשכו את הכספים שהצטברו בקופה בצורת קצבה במקום למשוך אותם כסכום חד פעמי, ובתנאי שתעשו זאת רק לאחר שתגיעו לגיל 60.

עם הגיעכם לגיל 60 , עליכם להגיש בקשה להעביר את כל הכספים שיצטברו מקופת הגמל אל קופה המשלמת קצבה. הקצבה שתקבלו תקבע על פי תקנון הקרן או הקופה שאליה הועברו הכספים, וכך גם במקרה של תשלום כספים לשאירים שלכם. הפטור ניתן על כל הרווחים שהצטברו במהלך השנים, וגם  הקצבה שתשולם מהכספים הללו תהיה פטורה ממס.

אם תמשכו את הכספים כסכום חד פעמי או לפני גיל 60, ינוכה מס רווחי הון על כל הרווחים שהצטברו בקופה.

החזר מס על ריבים מתכנית חיסכון או פיקדון לבני 67: חוסכים שנולדו לפני , זכאים בהגיעם לגיל פרישת חובה (67 לנשים ולגברים) לניכוי ממס על הכנסות מריבית בגין פיקדון בבנק או תכנית חיסכון. כלומר לצורך חישוב מס הכנסה על כל ההכנסות, יופחת הרווח על תכניות החיסכון או הפיקדון מגובה ההכנסות החייבות במס. לכן בפועל מס ההכנסה שידרשו לשלם יהיה נמוך יותר מהכנסותיהם בפועל.

אם אתם או בני זוגכם נולדו לפני 1949, ובשנת המס הרלוונטית הגיע אחד מכם לגיל פרישת חובה, אתם זכאים להחזר המס עד לסכום של 13,320 ש"ח. אם שניכם נולדתם לפני 1949, ובשנת המס הרלוונטית הגעתם לגיל פרישת חובה, הניכוי יהיה עד לסכום של 16,320 ש"ח .

החזר המס ייעשה באופן אוטומטי, ללא צורך בהגשת בקשה מיוחדת.

קצבת זיקנה לנשים מגיל 62

נשים המבוטחות בביטוח זיקנה עשויות להיות זכאיות לקצבת זיקנה (קצבת אזרח ותיק) כבר מגיל הפרישה, אם הכנסותיהן אינן עולות על הסכום המקסימלי שנקבע לכך, ובתנאי שצברו את תקופת האכשרה המזכה מגיל פרישה. קצבאות פנסיה כגון פנסיה תקציבית, ביטוח מנהלים, קרנות פנסיה או רנטה מגרמניה, אינן נלקחות בחשבון לצורך חישוב מבחן ההכנסות.

אם ההכנסות שלכן  גבוהות יותר מהסכום המקסימלי, תהיו זכאיות לקצבת זיקנה, בהתאם לתנאי הזכאות, כשתגיעו לגיל 65.

לנשים שנולדו בין אפריל 1944 לפברואר 1956, החוק העלה את גיל הפרישה באופן הדרגתי מ- 60 ל- 62. נשים שנולדו לאחר מכן, עדיין לא הוחלט לגבי המשך העלאת גיל הפרישה. לכן גיל הפרישה נותר נכון לעכשיו 62.

ביטול עסקה שנעשתה בטלפון או מחוץ לבית העסק

אם אתם מעל גיל 65 , ורכשתם מוצר או שירות בעסקה שנערכה מחוץ לבית העסק, או בעסקה טלפונית או באינטרנט, אתם יכולים לבטל את העסקה בתוך 4 חודשים ימים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת ההסכם, לפי המאוחר מביניהם.

מה שצריך לעשות הוא להודיע למוכר על ביטול העסקה בעל פה כלומר בטלפון או בהודעה בעל פה במקום העסק, או בדואר רשום, או בדוא"ל או בפקס.

בעסקה שנעשתה באינטרנט,  חובה על בעל העסק לאפשר ביטול עסקה גם באמצעות האתר. בעל העסק חייב לפרסם בדף הראשי של האתר, באופן בולט וברור, קישור ייעודי שבאמצעותו ניתן לשלוח הודעת ביטול.

רצוי לשלוח הודעת ביטול באמצעות דואר רשום, שכן כך ישנו תיעוד רשמי של ביטול העסקה.

אם זה ספק של טלפון, טלוויזיה רב-ערוצית או אינטרנט, ניתן לבטל עסקה גם לאחר תחילת מתן השירות כל עוד הביטול נעשה תוך 4 חודשים מיום קבלת המוצר או מיום קבלת החוזה, לפי המאוחר מביניהם. בית העסק לא רשאי לדרוש דמי ביטול, אך יכול לדרוש תשלום עבור השירות עד למועד שבו נמסרה הבקשה לביטול העסקה. אם הותקן ציוד בביתכם, בית העסק יכול לדרוש תשלום עבור ההתקנה עד לסך של 100 ש"ח.

פורטל "דרוש ניסיון": פורטל שנועד לסייע לבני 60 ומעלה למצוא עבודה. הפורטל מקשר בין מעסיקים המעוניינים בעובדים ותיקים ומנוסים, לבין דורשי העבודה.השירות ניתן בחינם, כולל

מאגר משרות מכל הארץ.

סדנת הכנה לפרישה: הסדנה היא מטעם המשרד לשוויון חברתי ורשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, נועדה לסייע לאזרחים להיערך לקראת הפרישה. את הסדנה עורכת עמותת פעמונים, והיא כוללת נושאים כמו: תכנון כלכלי, מקורות הכנסה בגיל פרישה – קצבאות ביטוח לאומי וחיסכון פנסיוני, הצבת גבולות לתמיכה כלכלית לילדים בוגרים ויצירת שיח שקוף בנושא, זכויות אזרח ותיק וצרכנות נבונה, הכנת צוואות, תעסוקה והתנדבות, התמודדות עם השינוי ועוד.