משפט    

כמה משלמים על שכר טרחה לעורך דין

תמונה:PIXABAY
מעודכן ל-09/2019

אם החלטתם לתבוע מכל סיבה שהיא, קרוב לוודאי שתצטרכו להיעזר בעורך דין. את שכר הטרחה תצטרכו להביא בחשבון בהוצאות המשפט ואף לנכות אותו מסכום הזכייה. אבל כמה זה יוצא בעצם? התשובה תלויה  בסוג עורך הדין ובתביעה. הסכומים המוצגים כאן הם מחירי מינימום.

כך למשל בתביעה עבור הוצאה לפועל תצטרכו להוציא שכר טרחה של בין 470 שקל ל-706 שקל, תלוי בגובה התביעה. אם התביעה היא בגין דיני עבודה 4%-15%. ככל שהסכומים קטנים יותר תשלמו יותר אחוזים. אם נדחתה תביעתכם או הגנתכם והגשתם ערעור לבית  הדין הארצי כאן כבר תשלמו 50% מגובה התביעה.

בדיני מקרקעין אפשר להגיע אפילו ל-150% מסכום התביעה . הרעיון הוא שהשכר על העבודה כאילו נעשתה פעילות מכר בתוספת 50%.  אם מדובר בכתיבת חוזה שכירות, התשלום יהיה חצי משכר חודשי אחד. עם זאת, עבור חוזה שכירות לבית עסק המחיר יהיה כחודש שכירות שלם. בעניין רישום מקרקעין, אם הנכס נרכש מקבלן מחיר שכר הטרחה יהיה אחוז אחד מהעסקה. ברישום ירושה או צוואה הסכום המיינמלי 1860שקל. ברישום משכנתא השכר יסתכם רק ב-0.5% מגובה העסקה. רישום הערת אזרה מסתכם ב-635 שקל מינימום.

אם תרצו לסלק דייר או שוכר,  תשלמו 2% על גובה תביעה של   5354שקל לפחות. על העברה, הפטר או ביטול משכנתא תשלמו לפחות 907 שקל. בתחומי המסים הסכום המינימלי המקובל הוא 7.5% מגובה התביעה.

עריכת צוואה תעלה לכם 185 שקל לפחות. אם זו צוואה הדדית 2,635 שקל.  הפקדת צוואה שנעשתה על ידי אחר תחויב ב-907 שקל. בקשה למשמורת תעלה לכם 1093-2554 שקל, כך שאם יש התנגדות בבית הדין הרבני המחיר גבוה יותר.

בנושאי נזיקין תשלמו 10%-15% מגובה התביעה. ככל שסכום התביעה גדול יותר, יורדים האחוזים משכר הטרחה. עם זאת, על תביעה בנושא תאונות דרכים שכר הטרחה 8%-13%.

בבקשה לקצבת וגמלת נכות אסור לעורכי דין לבקש יותר מהנקבע בחוק גם בהסכמת התובע. התשלום מותנה בהצלחת התביעה ואינו יכול להיגבות מיורשיו אלא בתנאים מיוחדים. אם לא מתקבלת כל גמלה, לא ניתן יהיה לגבות כל שכר טרחה, מלבד דמי פתיחת תיק. השיעורים עבור שאר התביעות נעים בין 11% ל-17%

הסכומים הקבועים בתעריף משתנים ב-1 בינואר של כל שנה לפי שיעור השינוי של המדד החדש לעומת המדד היסודי.

השמאים רוצים לקבל שכר טרחה על פי הצלחה

שכר הטרחה בייצוגית הכי גבוה השנה: 10 מיליון שקל

יוגבל שכר הטרחה שגובים מתווכים במימוש זכויות מול המוסד לביטוח לאומי