תיירות    

כמה עולה טיול תרמילאים בדרום אמריקה?

מעודכן ל-06/2019

תקציב הטיול הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר שעליהם קם ונופל הטיול. אז כמה כסף צריך לחסוך בשנה שלפני הטיול – כדי שלא תיתקעו באמצע בלי מזומנים ותצטרכו לחזור מוקדם ממה שתכננתם?

 

מאות אלפי צעירים מישראל יוצאים בכל שנה לטיול של בין 3 חודשים לשנה (טיול תרמילאים). הם מנצלים לשם כך את התקופה שלאחר השחרור משירות צבאי, תקופה שמתאפיינת בתחושת חופש רבה – אין לימודים, אין מחויבויות ורובנו יכולים להרשות לעצמנו שלא לרוץ ישר לתוך מסגרת חדשה.

יבשת אמריקה – ובעיקר דרום אמריקה – נחשבת לאחד היעדים החביבים על הישראלים משום שהיא מציעה מגוון נופים והרפתקאות וכן בשל עלויות המחייה הנוחות שאינן מרקיעות שחקים והעובדה שאפשר להסתדר בה מצוין עם תרמיל ושק שינה.

מרבית הטיילים הישראליים משתמשים בכספי חסכונות שצברו טרם הטיול, חלק מהכסף מומר מראש למטבע המקומי הרלוונטי ונלקח כמזומן. המחייה במהלך הטיול אינה בהכרח יקרה (כמובן שגובה הוצאות המחייה נקבע על פי סגנון החיים שייבחר במהלך הטיול), אך עבור רוב המטיילים מדובר בתקופה ארוכה של בילויים והוצאות אשר במהלכה לא עובדים ולפיכך אין הכנסות. אם כן, כמה כסף צריך להכין מראש על מנת לצאת לטיול הגדול?

טיול בדרום אמריקה

הטיול בחלקה הדרומי של יבשת אמריקה (במדינות כמו פרו, אקוודור, בוליביה, ברזיל, ארגנטינה, ואחרות) הוא מהנה, מרתק ומציע אינספור אטרקציות ומסלולים והיכרויות עם מאות טיילים מכל העולם. בחלק מהמקומות ניתן אפילו למצוא עבודות מזדמנות ולהרוויח מעט כסף, שיאפשר להאריך את הטיול.

עם זאת, יוקר המחיה בארצות דרום אמריקה עלה מאוד בשנים האחרונות, עובדה שהשפיעה על מספר הטיילים הבוחרים את האזור כיעד שלהם לטיול הגדול.

יוקר המחיה משתנה בין מדינה למדינה, והזולות שבהן (כמו בוליביה ופרו) מאזנות את ההוצאה הגדלה במדינות דרום אמריקה היקרות (כמו ארגנטינה וברזיל). מי שנוסע לטיול בדרום אמריקה בתקופת הקרנבל בברזיל ייקר משמעותית את השהות במדינה זו – אך יזכה בחוויה צבעונית שאין שנייה לה.

עלות הטיול ותכנון התקציב

ראשית יש להבין שמדובר בהערכות בלבד, שכן כמות הכסף שמוציאים נעה בטווח רחב מאוד ומשתנה בהתאם למטייל עצמו, למטרות שלו ולאופי הטיול. יש מי שאוהב לעשות טרקים ולישון בשטח, מטייל אחר ישן רק בהוסטלים של אירופים שנחשבים ליקרים יותר, אחד מוציא מאות שקלים על סמים בחודש והרביעי חולה על שופינג.

על כן לא ניתן לנחש במדויק כמה יעלה לכם הטיול אבל כן ניתן להגיע להערכה שתעזור לכם להבין כמה כסף צריך להכין וכמה זמן תוכלו לטייל בחו"ל עם הכסף שיש לכם.

עלות הטיול בדרום אמריקה מושפעת ממספר הטיסות ורמת המחיה הנבחרת במהלך השהות בחו"ל (בחירת מקום הלינה, ההוצאות על מזון וכדומה), ונעה בדרך כלל בין 30 אלף ל-50 אלף שקל לחצי שנה למטייל בודד.

* בחישוב העלויות הבאנו בחשבון נתונים של מטייל ממוצע, עלות לינה ואוכל ממוצעים, מספר אטרקציות ממוצע למטייל לחודש ועוד כמה פרמטרים (נסיעות, טיסות פנימיות ועוד).

** החישוב מתאים למטיילים צעירים שטסים לכמה חודשים (לפחות 3) או מטיילים שעושים טיול עצמאי ולא טיול מאורגן, ירח דבש וכדומה.

*** חובבי הטרקים ייהנו מעלות טיול נמוכה יותר, מכיוון שישהו יותר בשטח ויחסכו כסף על בתי הארחה, מלונות, אטרקציות, קניות וכדומה.

תקציב הטיול מתחלק לשלושה חלקים:

– מחיר כרטיסי טיסה וטיסות פנימיות

– רכישת ציוד ועלות הכנות ראשוניות

– עלות ממוצעת לחודש טיול

עלות הטיסות

כרטיס טיסה לדרום אמריקה עולה 1,800-1,300 דולר – והמחיר משתנה בהתאם לכמה זמן הזמנתם את הטיסה מראש, מחירי הדלק בעולם, שער הדולר, יעד ה"קונקשן" וכמובן, העונה שבה אתם טסים. מפעם לפעם נפתחים קווים ישירים ליבשת במחירים נמוכים יותר, אך לא תמיד מדובר ביעד שבו תרצו לפתוח את הטיול.

מחיריהן של טיסות פנימיות ביבשת או בתוך מדינה נעים בין 70 דולר ל-500 דולר – בהתאם למדינה ולגודלה.

ציוד והכנות ראשוניות

גם כאן, ההכנות ועלות הציוד משתנה לפי הצרכים והרצונות של כל מטייל, העלות הממוצעת היא בדרך כלל כ-1,200 שקל. עם קצת מאמץ אפשר לצמצם את ההוצאה לסכום נמוך יותר. המשוגעים לדבר יכולים להגיע לעלות של פי כמה מסכום זה.

חובבי הטרקים ומטיילים שייצאו ליותר מסלולי שטח וטיולי מחנאות למיניהם יוציאו לרוב יותר כסף על ציוד לטיול וישקיעו בשלב הזה ברכישת מוצ'ילה איכותית, נעלי הרים, בגדים לטרקים, אוהלים וכו', אולם למרות ההשקעה הראשונית, בסופו של דבר הם יוזילו את עלות הטיול, בגלל שיהיו יותר בשטח וישלמו פחות על מחיה יומית.

הכנות לטיול: הרבה מהמטיילים לא מתחשבים בעלות ההכנות לטיול אולם גם פה ניתן להגיע לכמה אלפי שקלים, לדוגמה: חידוש דרכון, חיסונים, הוצאת רישיון בינלאומי, קניית ביגוד, קניית מט"ח ועוד.

באינטרנט ניתן למצוא רשימות והמלצות בנושא של "ציוד לטיול". אחרי שתקראו ותחקרו מעט – הכינו לכם רשימה פרטית שמבוססת על ההמלצות של מטיילים מנוסים: מה הכרחי, על מה ניתן לוותר, מה זול וכדאי יותר לקנות בחו"ל ומה כדאי להביא מהבית. אחרי שתהיה בידיכם רשימה מסודרת, תוכלו למצוא ביד שנייה הרבה מהפריטים ברשימה (כמובן כשתחזרו תוכלו למכור חלק מהציוד).

עלות ממוצעת לחודש טיול

כפי שכבר נכתב, עלות חודשית לטיול הוא מושג שלא ניתן להגדירו בצורה מדויקת מהסיבות שצוינו לעיל (התנאים ורמת החיים שבהם בחרתם, שערי מטבע משתנים ועוד). אך בחישוב גס ניתן לומר שעלות מחייה בדרום או מרכז אמריקה נעה בין 600 דולר ל-2,500 דולר.

עלות לחודש לפי מדינות:

אורוגוואי – 2,000 דולר

אקוודור – 1,800-1,200 דולר

ארגנטינה – 2,300-2,000 דולר

בוליביה – 1,100-700 דולר

ברזיל – 2,200 דולר

פרגוואי – 1,200 דולר

פרו – 1,500-900 דולר

צ'ילה – 2,300-1,900 דולר

קולומביה – 2,300-1,900 דולר

ביטוח נסיעה לחו''ל – חובה לקראת הטיול הבא שלכם; אבל, איזה ביטוח?

המדריך המלא למציאת בית מלון (בזול) בחו''ל