עסקים קטנים    

כמה עולה להקים קונדיטוריה

מעודכן ל-09/2019

בעירי רמת גן ברחובות הראשיים על כל 200 מ"ר יש קונדיטוריה, רובן ותיקות. כנראה העסק עובד בזכות שיטת השיווק הטובה ביותר, ריחות טובים ומגרים ברוב שעות היום. עם זאת, מדובר בעסק תחרותי מאוד, אם כי גם מבוסס מיקום.

קונדיטורית בדרך כלל, בניגוד לבתי מאפה קטנים או למפעלי מאפייה גדולים, הן בשטח 200 מ"ר בממוצע. בהרבה מהן הבעלים הוא גם האופה והאפייה נעשית במקום. יש גם התמחויות שונות, קו בריא, טבעוני, קינוחים מיוחדים, כריכים ועוד.

המוצרים הנמכרים הם בעיקר סוגי לחמים ולחמניות, מאפים מתוקים, מאפים מלוחים. בייגלה ומאפים המתאימים לחגים.  אבל הכי קונים בישראל בורקס גבינה..

לקונדיטוריה צריך ציוד אפייה ותנור ושטח מספיק בשבילם. הקושי העיקרי, עם זאת, הוא במציאת כוח אדם. אבל כיום צריך פחות עובדים מיומנים מבעבר ואפשר להיעזר בטכנולוגיה חכמה ומתקדמת. הציוד הוא ההוצאה הגדולה ביותר בעסק וצריך תנורים מיוחדים לשם כך העומדים בתקני בטיחות, ההוצאה השנייה בסדר גודלה היא השיפוצים וההקמה. קשה להקים קונדיטוריה בלי אדריכל שמבין ברישוי העסק ומתמחה בהקמת מטבחים.

רווחים

היתרון הגדול של קונדיטוריות הוא שהן יכולות לקנות הרבה חומרי גלם במחירים נמוכים ולחסוך עלויות. עם זאת, צריך לזכור שגודל העסק ומספר העובדים מגביל את התפוקה המקסימילית. הרווחים מתחילים להגיע  כשההוצאות נמוכות מהמחזור. מה הכי רווחי?

פיתות 44%
בורקסים וקרואסונים 51%-65%
לחמי בריאות 58%
סמבוסק / פיצה 50%

 

כמה עולה להקים קונדיטוריה

מחיר שכירות ממוצע 4,000 שקל לחודש, כמובן שהמחירים יכולים להיות גבוהים יותר או נמוכים יותר בהתאם למיקום.

שיפוץ יעלה בממוצע 130 אלף שקל וגם עלות עיצוב הפנים למאפייה

עלות הרישוי מ-8,000 עד 18 אלף שקל, בהתאם לגודל העסק ואם הייצור במקום.

שילוט ופרסום יכולים להגיע גם ל-140 אלף שקל בשנה, כל אחד בהתאם להחלטתו ולאפקטיביות שלו.

ההוצאה הכי גבוהה היא עבור תנורים וציוד. עלויות הציוד הבסיסי למאפייה קטנה  (מלוש, פותחת בצק, טאבון/תנור, כיריים, מקרר ומקפיא) נעות בין 80,000 שקל ל  200 אלף שקל ויכולה להגיע גם לחצי מיליון.  משכורת ברוטו לאופה עומדת על 8,000 שקל בממוצע. כמובן שרכיב של העלות משתנה אם קונים מוצר מוכן לאפייה. כדי שהעסק יהיה אפקטיבי צריך ניהול  צמוד, שבו כל הזמן יש מאפים טריים וריחניים. אם המקום לא במיקום המספק מספיק לקוחות פרטיים, עדיף לפנות ללקוחות עסקיים.

כמה עולה להקים מפלגה ואיך עושים את זה

כמה עולה לפתוח דוכן בקניון ומתי זה משתלם