שוק ההון    

לאומי – מורידים המלצה על אלקטרה צריכה

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה

מרב פישר שרוני, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, מגיבה לפרסום תוצאות אלקטרה צריכה ל-2020: "התוצאות היו טובות מאד, כצפוי, ושיקפו את המגמה שנרשמה לאורך כל השנה, עם צמיחה בעיקר בתחום קמעונאות החשמל, שצמח ברבעון הרביעי בכ- 45% (כ-37%  בחנויות הזהות). בשנת 2020 צמחו הכנסות החברה בכ-16%, כאשר תחום קמעונאות החשמל צמח בכ-23%  (כ-20% בחנויות הזהות). החברה רשמה רווח נקי של כ- 292 מיליון שקל, למול 185 מיליון שקל ח ב-2019, צמיחה של קרוב ל-60%. התוצאות בפועל תאמו את תחזיותינו המוקדמות לשנה זו. אנו עדיין מעריכים כי קיים פוטנציאל לא מבוטל בחברה, אשר נובע מהמשך הצמיחה והשיפור ברווחיות, ב, ובמיוחד בהרחבת הפעילות בתחום החימום הביתי באירופה, מול שותפים מהשורה הראשונה בתחום, אשר עשויים להוות כר פורה גם להרחבה בתחומי פעילות נוספים.

אלקטרה צריכה היא אחת מהחברות החזקות בשוק בתחום מוצרי החשמל והמיזוג הביתי כיום, עם מוניטין ארוך שנים ומותגי בית חזקים מאוד, לרבות אתר האינטרנט, אשר הוא כיום האתר הגדול ביותר בתחום מוצרי הצריכה החשמליים בישראל. השיפור בתוצאות החברה צפוי, להערכתנו, להימשך גם בשנה הקרובה, אם כי בשיעור מתון יותר. לחברה מספר מנועי צמיחה משמעותיים לשיפור התוצאות גם בשנים הבאות, כפי שפורט בעדכון אך יחד עם זאת, אנו מעריכים כי שווי השוק של החברה כיום, לאחר עליות של קרוב ל-130% בשנה החולפת, מגלם פוטנציאל זה. לאור זאת אנו מורידים את המלצת ההשקעה בחברה מ'תשואת יתר' ל'החזק', במחיר יעד של 127 שקל למניה. 

 פישר-שרוני מתייחסת להשפעת הקורונה על תוצאות אלקטרה צריכה ולהתחזקות המכירות המקוונות שלה: "בשנה זו, בעיקר כתוצאה מעלייה משמעותית בזמן השהייה בבתים ובתמהיל השימוש במוצרי החשמל בבתים, ניכר שינוי מהותי בהרגלי הצריכה, אשר בחלקו לפחות, צפוי להישאראתר האינטרנט של החברה היווה זרוע מכירה משמעותית ויתרון אסטרטגי: תקופת הקורונה הביאה לעלייה חדה בהיקף המכירות המקוונות ובשיעורן מתוך סך המכירות הקמעונאיות, בארץ ובעולם. אתר האינטרנט של החברה התחזק באופן משמעותי השנה, ובשילוב עם שיפור לוגיסטי ושיפור במערך השילוח והשירות, הפך לאחד מאתרי האינטרנט החזקים בישראל. היקף מכירות אתר האינטרנט היה מעל 10% ממכירות החברה וצפוי להמשיך ולהתחזק בעתיד, גם בתחום מוצרי החשמל וגם תחומים נוספים".