חדשות    

לאומי קארד מספקת הלוואות בריבית של 12.4% ויש קופצים…


 

לאומי קראד, חברת כרטיסי האשראי שבשליטת בנק לאומי, דיווחה על תוצאות טובות ברבעון השלישי של 2011, אבל תמר יסעור, מנכ"ל לאומי קארד, מבטאת חשש מהעתיד –  "הרוח העסקית בימים אלו היא לא רוח גבית. התוצאות שלנו מבטאות אמנם שיפור מתמשך בפעילות החברה ובמיקוד העסקי שלה, אולם אנו לא מנותקים מהסביבה בה אנו פועלים, ואנו צופים האטה בקצב הצמיחה של החברה ברבעונים הקרובים". בינתיים הרוויחה החברה ברבעון השלישי  47 מיליון שקל (מבטא תשואה של 19% על ההון העצמי), בעיקר כתוצאה מגידול של 6.6% בהיקף העסקות שבוצעו בכרטיסי האשראי שהנפיקה החברה, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010. הגידול הזה מיוחס לעלייה של  7% במספר כרטיסי האשראי הפעילים של החברה, ביחס לרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, קצב הצמיחה בפעילות הואט ברבעון השלישי ביחס למחצית הראשונה של השנה בה נרשם גידול של 9% בהיקף הפעילות.

 

מספר כרטיסי האשראי שהנפיקה החברה ושהינם בתוקף  עבר לראשונה את רף ה-2 מיליון כרטיסים (גידול נט של 96 אלף לעומת תחילת השנה); מספר כרטיסי האשראי  שהנפיקה החברה ומוגדרי0ם כפעילים  עומד על 1.7 מיליון כרטיסים.

במקביל לפעילות המסורתית של הנפקת כרטיסי אשראי וגביית עמלה ממחזיק הכרטיס ומבית העסק שבו מתבצעת העסקה, הורחבה הפעילות של לאומי קארד בשנים האחרונות (בדומה לחברות כרטיסי האשראי האחרות) לשוק המימון החוץ בנקאי – מתן הלוואות למחזיקי הכרטיסים וגם לאחרים. הכנסות לאומי קארד מפעילות זו  שנחשבת לאחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של החברה, צמחו ב-18% לכ-39 מיליון שקל. הריבית הממוצעת שגבתה לאומי קארד  בגין אשראי למחזיקי כרטיס (גם בגין עסקאות קרדיט גם אשראי ישיר) עמדה במהלך הרבעון השלישי של השנה על 12.4%;  הריבית הממוצעת לבתי עסק עמדה ברבעון על 8.1%.  היקף האשראי שנתנה החברה הסתכם בסוף הרבעון ב-1.5 מיליארד שקל.

הלוואות מחברות כרטיסי אשראי: האופציה המהירה, אבל היקרה