מדריכי השקעות    

לי לו – המשקיע שיירש את באפט?

מעודכן ל-04/2019

לי לו, חברו הטוב של צ'רלי מנגר  והאיש שהציג בפני מנגר ובאפט את האופציה הסינית, על פי השמועות יירש את באפט בניהול ברקשייר הת'וואיי

לי לו הוא משקיע סיני-אמריקני ומנהל קרנות גידור והון סיכון. הוא המייסד והיו"ר של קרן ההון הימלאיה. הוא היה ממנהיגי הסטודנטנים ואת ניסיון ההקשעות שלו תיעד בספר בתרגום חופשי "להזיז את ההר: חיי בסין".

אל תחום ההקשעות הגיע לאחר ששמע  הרצאה של באפט בקולומביה.  לאחר סיום לימודיו,  משפטים ומנהל עסקים באוניברסיטת קולומביה, הקים את קרן הגידור הימלאיה, שהייתה ידועה בגישת השקעות הערך שלה. משלהי שנות התשעים הוא ניהל קרן גידור וקרן הון סיכון. בעקבות המשבר באסיה  הקרן שלו סבלה מהפסדים ולכן ב-2004 הפך את קרן הגידור לקרן המתמחה בהשקעות בטווח ארוך בלבד ווהפך אותה לשותפות המתמחה בשווקים הגלובליים.

צ'רלי מאנגר, סגן יו"ר ברקשייר התוואי ושותפו של באפט, היה מראשוני המשקיעים בקרן. לי לו כינה את מנגר, חבר טוב ומנטור. לי לו היה גם מי שהציג בפני מנגר את  ההזדמנות הסינית ובעיקר את תאגיד האוטומובילים הסיני BYD.

מ-1998 הפירמה שלו השיגה 30% בשנה למרות תקופות של סטגנציה במשק. המנטרה שלו היא "היה מדויק והשלם מידע". המנטרה הזו כוללת גם אלמנט ביצועי, כולל ביקור של יושב ראש של חברה. כולל בביקור בכנסייה המקומית שבה הוא גר ושיחות עם שכניו.

כיום שווה קרן הימלאה 10 מיליארד דולר.  על פי השמועות לי לו הולך להיות יורשו של באפט בברקשייר התוואי.  כך רמז מנגר כמה פעמים.

צ'רלי מאנגר – השותף הפחות מוכר של באפט; ועדיין – אחד מאנשי ההשקעות הטובים בכל הזמנים