חדשות    

ללא קופות ותורים: רמי לוי ואבי כץ משיקים רשת חנויות אוטונומיות בטכנולוגיה חדשנית

אבי כץ ורמי לוי – צילום: איציק בירן

מעודכן ל-07/2021

המערכת הידידותית תאפשר לעקוב אחר סכום החיוב בכל שלב במהלך הקנייה ■ החנויות האוטונומיות של הרשת ימכרו את מגוון המוצרים הקיימים ברשתות המרקט – כולל מוצרי חלב, בשר, ירקות, פארם וטבע

מהפכה טכנולוגית בסופרמרקט: רמי לוי ואבי כץ ממובילי המהפכה הצרכנית בישראל פורצים דרך נוספת ומשיקים את Q –  רשת חנויות שפועלות בטכנולוגיה אוטונומית שפותחה על ידי הסטארט אפ הישראלי "CYB-ORG AUTO SHOP" ומציעה חווית קנייה ייחודית.

השיטה עובדת כך: הלקוח מבצע הרשמה חד פעמית באמצעות מערכת זיהוי ביומטרית של טביעת אצבע, המאפשרת לו כניסה לכל חנויות הרשת ברחבי הארץ. הזיהוי הביומטרי משמש לפתיחת הארונות ולקיחה או החזרת מוצרים למדף, כאשר בסיום התהליך, מחויב הלקוח על הפריטים שאסף וחשבונית נשלחת אליו באמצעות סמס.

קונספט הרשת החדשנית Q יציע את כל מגוון המוצרים הקיימים ברשתות המרקט: מגוון רחב של מוצרי ירקות ופירות ארוזים, מוצרי בשר מצוננים וקפואים, מוצרי חלב טריים, מוצרי פארם וטבע ואף coffee to go – מוצרי קפה טריים כגון קפה הפוך שנטחן במקום, והכול אוטומטי לחלוטין!  צרכני הרשת ייהנו מחיסכון משמעותי בזמן קנייה, ממגוון מוצרים איכותיים וטריים ומחוויית קנייה חדשנית.

ברשת החדשה יש משום פריצת דרך בעולם הקמעונאות באמצעות פתרונות מבוססי אוטומציה ורובוטיקה, בשפה העברית, אנגלית, רוסית וערבית. הפיתוח החדשני מאפשר הטמעה והקמה מהירה וחסכונית של סניפים אוטומטים בערים, בישובים מרוחקים, במתחמי עבודה ומרכזי סחר גדולים,  תוך יצירת פתרונות חדשניים, חסכוניים מבחינת עלות הקמה ותפעול.

מנגנון התפעול העצמאי של הרשת חוסך זמן ועלויות ומאפשר קניה זמינה, חכמה ונוחה, ללא קופות ותורים. המערכות מזהות מחסור במוצרים ומזמינות מלאי חדש  באופן אוטומטי. בנוסף, הן מנתחות את מספר המוצרים אותם לקוחות מחזירים ומזהות את המוצרים המועדפים על הלקוחות, ובכך המערכת מצמצמת עלויות בהזמנת סחורה חדשה. החנויות האוטונומיות, של Q מאפשרות הקמת סניפים במחיר אטרקטיבי גם בישובים קטנים ומתחמי עבודה, בהם לא משתלם לפתוח חנויות רגילות המבוססות על כח אדם המתפעל אותן .

מערכת הסחר של Q, פותחה על ידי הסטארט אפ ""CYB-ORG AUTO SHOP" של היזם ארז גור, ובניגוד למערכת של אמזון העושה שימוש במצלמות ואלגוריתמים, המערכת החדשנית עושה שימוש בחיישני שקילה וראיית מכונה.

החנות כולה מרושתת באמצעים טכנולוגים חכמים. מנגנון הקנייה עושה שימוש במערכת ארונות שקופים ומקררים מבוססי טכנולוגיה ייחודית של שקילה, המזהה את הלקוח שלקח את המוצרים. המדפים החכמים המותקנים במדפים, מזהים את המוצרים שנלקחו והוחזרו ממנו, המערכת המתקדמת לניהול ושליטה בנעשה בסניף, כוללת גם מעקב אחר לוגיסטיקה, מלאים, סליקה וחיוב הלקוחות.

הקניה האוטומטית חוסכת זמן יקר של תור בקופה. בכל שלב בקנייה הלקוח מודע לסכום החיוב העדכני, דבר המאפשר שליטה בהוצאות הקניה בלי "הפתעות בקופה".

המהפכה אינה רק בחיסכון בקופות אלא מדובר במערכת ניהול חכמה, החוסכת עבודת מטה ועלותה נמוכה משמעותית מחנות קמעונאית מסורתית.

אבי כץ המוביל את המיזם, מסר: "העשייה מרגשת במיוחד, היות שלא כל יום זוכים לפרוץ דרך 'משנה משחק' (game changer) ברמה בינלאומית בשוק הקמעונאות.  מדובר בטכנולוגיה חדשנית שבכוחה לייצר טרנספורמציה של ממש בעולם הקמעונאות. יחד עם קבוצת משקיעים, רכשנו את כל כושר הייצור של חברת "CYB-ORG AUTO SHOP" הישראלית לשנתיים הקרובות. מדובר על עסקה בהיקף ראשוני של 64 מיליון שקל".

לקוחות רמי לוי יוכלו להזמין באפליקציית ביט