תיירות    

למה אסור לשתות שוקו וקפה במטוס

מעודכן ל-10/2019

שותים קפה, שוקו או תה במטוס? כדאי שתחשבו שוב. הדיילות   והדיילים לא שותים מים חמים במטוס. לפי דיווחים של דיילים לביזנס אינסיידר, המים החמים לקפה, לשוקו ולתה מגיעים מברזי המטוס, ולא מבקבוק, והם לא בדיוק היגייניים בלשון המעטה.

הסוכנות האמריקאית להגנת הסביבה ערכה בעבר מדגם ב-158 מטוסים, ונמצאו קוליפורמים ב-13% מהם. בשניים נמצאו חיידקי אי קולי ובבדיקה ובשמונה מטוסים המים לא היו ראויים לשתייה כלל. הדיילים מספרים שלמרות שחל עתה פיקוח השיפור אינו מהותי. ובכל זאת, מקרי הרעלת מזון הם נדירים.

ממחקרים אחרונים עולה שבכלי הרכב שמסיעים את המים יש יותר חיידקים מבמקור הראשוני של המים, ואלה עולים לסיפוני המטוס.
 מחקר אחר מצא ב-12% מהמטוסי םהיו חיידקים צואתיים במי הברז שניתנו לנוסעים.  אלו המים שבהם שוטפים ידיים בשירותים והמים שבהם מכינים משקאות חמים במטוס.
חברות התעופה, מצדן, מצהירות, שהן עובדות בהתאם לסטנדרטים של הסוכנות להגנת הסביבה כדי להבטיח שהמים מגיעים ממקורות בטוחים ונשמרים נקיים. יש לציין שלא מדובר בכל המטוסים וכן יש מאמצי שיפור, אך נמליץ בכל זאת על הצטיידות במים מינרליים או בקבוק מים שהבאתם מהבית, כדי לא להרוס את הטיול.
גם אוכל כבר עדיף להביא מהבית , מה שקל יותר היום בלואוקוסט. כך למשל בעבר השף המפורסם גורדון רמזי העיד:
"עבדתי עבור חברות תעופה במשך עשר שנים, אז אני יודע איפה האוכל היה, לאן הוא הולך וכמה זמן לוקח עד שהוא מגיע למטוס". אין הבדל גם בין נוסעי מחלקה ראשונה לשנייה ובין מחלקת עסקים לתיירים. רק הטייסים מקבלים מזון ממקור אחר.