חדשות    

למה ברלין אטרקטיבית?

הישראלים גילו את ברלין. זה לא רק אותם צעירים שעברו לשם כי פשוט בברלין יותר נוח, יותר זול,פחות קשה להתקיים. זה גם חברות ישראליות רבות ויזמים ישראלים שהימרו על העיר בעיקר על הנדל"ן המניב שם. חברות כמו איי.די.או, בראק קפיטל ונוספות כבר שוות מיליארדי שקלים בזכות ההימור על הנדל"ן הגרמני , החברות האלו רכשו מקבצי דירות (בהיקפים גדולים) והשכירו את הדירות בתשואה העולה משמעותית על הריבית.

מה מיוחד כל כך בברלין? ברלין, בירת גרמניה היא העיר הגדולה ביותר במדינה, והשנייה בגודל האוכלוסייה בכל מדינות האיחוד האירופי. העיר משתרעת על פני שטח כולל של 891 קמ"ר, והיא נחשבת לאחת הערים הגדולות ביותר באירופה.

 

בניגוד לערי בירה אחרות ברחבי יבשת אירופה, ברלין נחשבת לאחת הערים הזולות ביותר למחיה באירופה בכלל ובגרמניה בכלל, וזאת למרות שהיא נחשבת לאחת מהערים עם שיעור העניים הגבוה ביותר בגרמניה. כעיר בירה רב תרבותית, ליברלית וזולה למחייה, הפכה ברלין בשנים האחרונות למעין "עיר מקלט" עבור אלפי צעירים מישראל שהחליטו להגר למדינה בשל יוקר המדינה בישראל.

 

המעבר לברלין נובע בעיקר ממוצרי צריכה הבסיסיים הזולים ביחס לישראל. מדובר בעיקר בדיור וברכב, וגם השכרת רכב וגם כמובן למזון בסיסי ועלויות החיים הבסיסיות – חשמל, מים, ארנונה, טלפון ועוד. .

 

ברלין- עיר למגורים או לתיירות בלבד?

 

מעבר להיותה עיר בירה עם שיעורי המחייה הנמוכים ביותר בעולם המערבי, גרמניה עצמה נחשבת גם לאחת המדינות הליברליות ביותר בעולם. בכל רחבי העיר תוכלו לפגוש בהמוני מהגרים צעירים מכל קצוות העולם, המגיעים לברלין על מנת לממש את רוח החיים הליברלי. כעיר המושכת אליה צעירים מכל רחבי העולם, ברלין נחשבת גם לבירת הבילויים של אירופה, וגם בכל הנוגע למוקדי הבילוי, המהגר או התייר מישראל זוכה ליהנות מעלויות נמוכות. הפיכתה של ברלין לאחד מיעדי ההגירה הפופולאריים ביותר בקרב הציבור הישראלי בשנים האחרונות, הוביל לכך שעל פי הערכות שונות מתגוררים כיום בברלין למעלה מ-25,000 ישראלים שפשוט החליטו להגר למדינה, וזאת בנוסף לעשרות אלפי הישראליים המגיעים לברלין או לערים אחרות בגרמניה כתיירים לאורך כל ימות השנה. ברוב המקרים, התיירים הישראלים בגרמניה עושים שימוש בשירותי השכרת רכב, דבר המאפשר להם לפקוד את כל חלקי המדינה התיירותיים. בשנים האחרונות, חלק מהתיירים הפוקדים את ברלין, נחשפים לרמת המחייה הזולה המאפיינת את העיר, וחלק מהם פשוט מגיע להחלטה לעשות כל מאמץ על מנת להגר לעיר.

 

לסיכום, רמת המחייה הזולה בברלין, החל מרמת שכר הדירה בעיר ועד לרשימת הקניות במרכולים המקומיים, הפכו את ברלין ליעד הגירה מועדף בקרב ישראלים רבים שפשוט כרעו תחת נטל המחייה בארץ. השאלה איך זה יתפתח. האם ימצא פתרון לצעירים הרבים האלו (וכמובן שצריך למצוא להם פתרון כך), או שגם הממשלה הבאה לא תשכיל למצוא פתרון כולל.