עסקים קטנים    

למה מי שמפרסם שורד

תמונה:PIXABAY

אומנם כל חברה שנפגעה  ממשבר בעקבות התפשטות הקורונה מקצצת גם בזמן הפרסום, אך מזיכרון העבר עולה שמצבי חירם מעידים שכדאי למפרסמים להישאר ולא להישכח בעתות כאלו. מפרסם שנשאר עכשיו זוכה להמשכיות שנזכרת שנים אחר כך. כך קרה למשל עם משקפי הלפרין בצוק איתן.

התגובות הראשונות היו כמובן קיצוץ הפרסומות ואז פרסומי אווירה וניחומים שמטרתם לשמר את המותג וליצור הזדהות. אחר כך הצטרפו החברות הרלוונטיות עם פרסומות המתאימות למצב כמו חברות שעושות משלוחים, חברות בידור ביתי ועוד ואז  נוספו פרסומות מכירה רגילות לחלוטין.

בטלוויזיה ביום שלישי בערב כבר נרשמה עלייה של 50% בזמן הפרסום בטלוויזיה לעומת יום שני, עם 50 לקוחות משלמים. בחמישי כבר שודרו בפריים-טיים 23 דקות פרסום לעומת 16-17 דקות בימים שלפני כן.

למעשה, נוצר אפקט דומינו, ככל שיותר חברות רואות שחברות אחרות מפרסמות גם הן רוצות את זמן המסך שלהן, הרי בחלק מהמקרים מדובר במתחרים שלהן. המצב גם מעודד שגרה צרכנית, כי בניגוד למלחמה שאנשים מרגישים שזה לא מתאים, במצב הלא ודאי של הקורונה הצריכה נמשכת בגלים קטנים יותר ובהיקפים נמוכים יותר.

למרות הצריכה הנמוכה יותר, היקף הצפייה, בעיקר בטלוויזיה, עולה. מדובר בעלייה של 20% בצפייה בשעת חירום וגם שאר תוכניות אקטואליה שאינן בפריים טיים זוכות לשיעורי צפייה גבוהים יותר.

עם זאת, בשל הירידה בצריכה והפגיעה בחברות  מחירי הפרסום יודרים ומדובר במכה גם לערוצי הפרסום שציפו לגלי מכירות וזמני פרסום עקב פסח המתקרב.

מטבע הדברים המפרסמים העיקריים בשעה זו הם הבנקים, שגם צריכים להבהיר הנחיות חדשות וגם להבליט את מוצריהם הדיגיטליים, וכן קמעונאיות המזון שמתחילות לעבוד ללא הפסקה.

ירידה חלה דווקא בדיגיטל ובעיתונות משום שכאשר אנשים יותר בבית ופחות בנסיעות ומשרדים, זמן המסך של המחשבים והטלפונים  יורד לטובת הטלוויזיה.

למרות המצב המורכב של ענף הפרסום,  צריך לזכור שענפים שלמים שהובילו את הענף נעלמים כמו תעופה, תיירות, אופנה ואף מתנות. נכון להחודש ענפי הפרסום המובילים הם הענפים העיקרים שממשיכים לעבוד וחיוניים לכולנו: בנקים, רשתות שיווק וחברות אינטרנט. גם משרדי הממשלה עדיין חזקים בפרסום. נכון,לא כולם מוכרים עכשיו אבל אפילו רק פרסומות המזכירות את קיום המותג וודאי אם תומכות בקהילה עושות את שלהן

זהירות הונאה: הודעת וואטסאפ מבטיחה מענק מביטוח לאומי ומציפה אתכם בפרסומות

מבקר המדינה: ";הפרסומים נגד עבודת הביקורת מציגים מצג שווא";