חדשות    

למ"ס: מדד אמון הצרכנים ירד החודש ל-6%-

מעודכן ל-06/2021

זאת לעומת 4%- במחצית השנייה של מאי בסעיף המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה חלה ירידה מ-16% ל-4%

במחצית הראשונה של חודש יוני, מדד אמון הצרכנים עומד על 6%-, כאשר במחצית השנייה של מאי הוא עמד על 4%-, כך נמסר מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).

כתוצאה ממשבר הקורונה, נצפו שינויים משמעותיים בעמדות הנדגמים משבוע לשבוע, ולכן הוחלט בלמ"ס לפרסם, בנוסף לאומדן החודשי, גם אומדנים דו-שבועיים עבור שתי מחציות החודש.

לשם כך, המדגם החודשי חולק לשני תתי-מדגם מאוזנים בתכונות הנדגמים, והפקידה של כל אחד מהם מבוצעת במחצית אחרת של החודש. בסיום פקידת כל תת-מדגם מחושב מדד

אמון הצרכנים ומאזני ארבע השאלות המרכיבות אותו באותה שיטה שבה מחושב המדד החודשי,

עם התאמה לכך שיש במחצית חודש מספר קטן יותר של נדגמים.

מהנתונים עולה כי במחצית הראשונה של יוני 2021 חלה החמרה בשניים מתוך ארבעת המאזנים המרכיבים את המדד.

ערכי המאזנים המרכיבים את המדד:

המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה ירד ל-4% מ-16% במחצית השנייה של מאי. עם זאת, על פי הלמ"ס, ערכיו החיוביים של מאזן זה מאז המחצית השנייה של פברואר 2021, מצביעים על אופטימיות זהירה.

המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה ירד ל-5% מ-14% במחצית השנייה של מאי. גם במקרה זה ניתן לומר כי הערכים החיוביים של המאזן מאז המחצית הראשונה של נובמבר 2020, מצביעים על אופטימיות זהירה.

המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה, עומד על 17%- (לעומת 23%- במחצית השנייה של מאי).

המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לבצע רכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 14%- (לעומת 22%- במחצית השנייה של מאי).

ניצנים של תקווה: עלייה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR בחודש מרץ 2021