fbpx
חדשות

למרות הפקקים: משרד התחבורה יוזיל את אגרת הרישוי לרכב חדש

FREEPIK
מעודכן ל-05/2021

בעלי רכבים פרטיים יקבלו הנחה של 12-9 שקלים ובעלי רכב חשמלי יזכו להנחה של כ-20 שקל

משרד התחבורה עדכן על החלטתו להוזיל את עלויות הרישוי לרכב חדש. מהעדכון עולה כי למרות הדחק אגרת הרישוי יורדת, אם כי מדובר בשיעורים יחסית זניחים.

עלויות הרישוי בישראל (כלומר מחיר הרישוי) נקבעות על פי מספר גורמים, כולל הצמדה למדד המחירים לצרכן, אך בפועל בלא מעט מדינות באירופה, נקבע מודל התמחור של האגרות גם לפי התחשבות בגורמים סביבתיים.

באופן מפתיע, דווקא בישראל הפקוקה האגרות יורדות. בהודעת העדכון צוין כי במקרה של רכב מקבוצה 1 (רכב שמחיר המחירון שלו כחדש הוא עד 101 אלף שקל), גובה אגרת הרישוי הוזל מ- 1,235 שקל ל-1,226 שקלים. במקרה של רכב מקבוצה 2 (עד 122 אלף שקלים), הוזלה האגרה מ- 1,529 שקלים ל- 1,520 שקלים. בקבוצות הנפוצות - קבוצה 3 (כלומר רכבים שמחירם הוא עד 144 אלף שקלים) הוזלה האגרה מ1,811 ל-1,801 שקלים ובקבוצה 4, הקבוצה של רוב רכבי הכביש שטח הפופולאריים (עד 162 אלף שקלים) הוזלה האגרה מ- 2,130 ל- 2,121 שקלים.

גם בעלי רכבי יוקרה, קבוצה שכוללת את עיקר המזהמים הגדולים ישמחו לדעת שקיבלו הנחה בעלות הרישוי ואפילו ההנחה גדולה יותר - כעת עלות הרישוי לרכב שמחירו הוא מעל 299 אלף שקלים ירדה מ-4,731 שקלים ל-4,719 שקלים. לצד אלה, העדכון של המדינה כולל גם התייחסות לרכב חשמלי - אשר נהנה כיום מתשלום אגרת רישוי מופחת. עד כה שילמו בעלי רכב חשמלי אגרת רישוי בגובה 549 שקלים - כעת יורד גובה האגרה ל-530 שקלים.

אגרת הרישוי היא הסכום שמשלם בעל הרכב למדינה עבור רישוי הרכב - כלומר לא ה"טסט" בפועל אלא גובה האגרה שיש לשלם למדינה. כיום לפי החוק, רכב חדש בבעלות פרטית פטור מהגעה למכון הטסטים במשך שלוש שנים.

לא צריך לנסוע רחוק: ממחר אפשר לשלם אגרת רישוי באינטרנט ולקבל את הרישיון במייל

רוצים לחסוך בפיקדון? מלאו פרטים, ונציג מקצועי יחזור אליכם בהקדם

קראתי את תקנון האתר ואני מקבל את תנאי השימוש


על המחבר

ענת גלעד

ענת גלעד

ענת עורכת וכותבת זה עשור בעיתונות הכתובה - ידיעות אחרונות ומעריב. תחומי העניין העיקריים שלה - רווחה, זכויות עובדים, קריירה, משפט.
הצטרפה למערכת הון בתחילת 2019.

השאר תגובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות