מדריכי צרכנות    

מאוורר תקרה או מזגן – מה עדיף וכמה תשלמו עליהם?

מעודכן ל-05/2022

בכל בית ובכל משרד בחום הלוהט של אוגוסט מתנהל הוויכוח בדבר האמצעי שיפזר לכיוונכם משב של רוח קלה. אנחנו כאן בשביל להציג את היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם ולעזור לכם להחליט

השאלה החמה של הקיץ "מה כדאי, מאוורר או מזגן?" מתעוררת מחדש מדי קיץ מאז המצאת המזגן. בכתבה הבאה נבין מה ההבדלים ביניהם, כדי לעזור לכם לבחור איזה מהם להתקין בבית. כמובן שאם יש לכם אפשרות, תוכלו להתקין את שניהם ולבחור מתי להשתמש בכל אחד מהם. כך נוהגים רוב האנשים. היום במרבית הבתים יש לפחות מזגן אחד אם לא יותר, שכן במדינה כמו ישראל קשה מאוד שלא להשתמש לפחות פעם אחת בקיץ במזגן. ובכל זאת, חבל לוותר על התקנת מאווררים בחדרים מסוימים בבית.

מאוורר תקרה

בשנים האחרונות הפכו מאווררי התקרה לפופולאריים למדי בישראל – וחלקים רבים בציבור פיתחו נטייה לוותר על השימוש במזגנים לטובתם של מאווררי התקרה, מטעמי חיסכון או אפילו הודות לבנייה ירוקה שמפחיתה את הצורך במזגן.

יתרונות

מחיר: ניתן להשיג מאוורר תקרה בכמה מאות בודדות של שקלים, כולל מחיר ההתקנה.

עלות תפעול: כשמשווים את העלויות של המאווררים לאלו של המזגנים, נוכחים לגלות כי ההוצאות והעלויות פחותות במידה ניכרת. כך שאם אתם רוצים להקטין את ההוצאות שלכם, שימוש קבוע במאוורר במקום במזגן, עשוי להביא לחיסכון משמעותי למדי בטווח הארוך.

בריאות: שימוש במאוורר יכול להפוך את האוויר בחדר שלנו להרבה יותר נעים לריאות. מאוורר לא מוציא אוויר סינתטי, להפך, הוא לוקח את האוויר הקיים ויוצר ממנו רוח. זה הרבה יותר נעים וגם יותר בריא. מאוורר גם לא מייבש את האוויר.

חסרונות

החיסרון הגדול של מאווררי התקרה הוא חוסר הגמישות מבחינת אפשרויות הקירור. אם אתם אוהבים טמפרטורה נמוכה ממש, יכול להיות שכדאי לכם לבחור לרכוש מאוורר תעשייתי או מזגן במקום. בכל מקרה, כדאי שתדעו שכיום ישנן חברות שמייצרות מאווררים ת מתקדמים, שמסוגלים להעניק אפקט קירור משמעותי. אתם פשוט צריכים להשקיע את הכסף שלכם במוצר הנכון.

מזגן

מי שמחפש מערכת קירור רצינית, מאסיבית, כזו שיכולה להביא את החדר ל-18 מעלות, מן הסתם יבחר במזגן. הבעיה היא שמדובר במוצר מאוד יקר. החל מבניית תשתית להתקנה, רכישת המוצר וההתקנה עצמה, וגם השימוש במזגן הוא לא זול, שכן הוא צורך חשמל שעולה הרבה כסף.

יתרונות

שליטה בטמפרטורה – מזגן מאפשר לקבוע את הטמפרטורה הרצויה בחדר. ברגע שהאוויר יגיע לטמפרטורה שהגדרנו, המזגן ייכנס ל"מנוחה" ורק אחרי שהטמפרטורה תעלה שוב המזגן יתחיל לקרר מחדש.

רב תכליתיות – המזגן משמש ברוב הבתים גם כאמצעי חימום בחורף, מה שחוסך ברכישת מכשיר נוסף למטרה זו.

חסרונות

הוצאות – מלבד העובדה שכיום מזגן חדיש עולה הרבה יותר מאשר מאוורר, גם הוצאות החשמל גבוהות יותר, צריכת החשמל עולה בעשרות מונים, מה שמקפיץ באופן משמעותי את חשבון החשמל החודשי.

תחושת מחנק – הפעלת מזגן מצריכה סגירת חלונות ודלתות, על מנת שהקור לא "יברח". מה שיוצר לא פעם ריח לא נעים ומחנק (במיוחד בעת בישול). לעומת זאת מאוורר לא דורש את זה, וניתן ליהנות מחלונות פתוחים בזמן שהוא עובד.

זיהום סביבתי – כל מי שקונה מזגן יכול לראות על גבי האריזה, דרגות של זיהום אוויר. ל מזגן יש דרגת זיהום מסוימת. חשוב לבדוק את זה, על מנת שלא לרכוש מזגן שמזהם את האוויר בצורה משמעותית.

לסיכום, אם בוחנים למי מהשניים יש יכולת קירור טובה יותר של החדר, אין ספק שהמזגן מנצח. גם יכולת השליטה שלנו על רמת הקירור של המזגן היא מדויקת יותר מזו של המאוורר. אך מול יתרונות אלו, מדובר במוצר יקר יותר ובריא פחות, וגם את זה כמובן כדאי לקחת בחשבון.

כמה זה עולה לנו?

טווח מחירים:

מאווררי תקרה – 1,090-90 שקל

התקנת מאוורר תקרה – 650-220

מזגן – מחיר מזגן משתנה בהתאם להספק, למותג, לרמת תפוקת הקירור והחימום ולדרגת האנרגיה של המזגן.

מזגן 1 כ"ס  – 2,800-1,150 שקל

מזגן עילי 2 כ"ס  – 5,000-2,200 שקל

מזגן עילי אינוורטר 3 כ"ס – 8,900-5,800 שקל

מזגן מיני מרכזי 2.5 כ"ס  – 9,000-5,500 שקל

מזגן מיני מרכזי אינוורטר 5 כ"ס – 31,000-12,500 שקל

 

מזגן נייד ביתי – 3,000-1,300 שקל

מזגן נייד תעשייתי – 10,000-27,000 שקל

התקנת מזגן – מזגן 1 כ"ס – 800-500 שקל

מזגן 2 כ"ס – 1,000-450 שקל

מזגן 3 כ"ס – 1,000-600 שקל

מזגן 4 כ"ס – 1,200-700 שקל

התקנת מזגן מיני מרכזי – 3,500-2,000 שקל

איך להסתדר עם המזגן בלי טכנאי