חינוך פיננסי    

מהו חיסכון ומה ההבדל בינו לבין חסכונות

בכלכלה חיסכון מוגדר ההפרש בין ההכנסה הפנויה לבין סך ההוצאה השוטפת בתקופה מסוימת, או ההכנסה פנויה מינוס צרירכה פרטית, כך כל הכנסה שאינה משמשת לקניית מוצרים או שירותים מוגדרת חיסכון. בשימוש הרווח חיסכון הוא הפקדת כספים לצורך תשואה עתידית, כמו בחסכונות הבנקים או בקרנות הפנסיה.

סוג אחר של חיסכון הוא יתרת רווח, כלומר הכנסה פחות דיבידנד ותשלומי מסים. עוד זוג הוא עודף ממשלתי.

יש מחלוקת על ההגדרה. כך למשל הלוואה לצורך משכנתא נחשבת הוצאה לצריכה עתידית, אם כי הרבה לא מחשיבים  החזר הלוואות כחיסכון.

חסכונות

חיסכון אינו חסכונות. חיסכון הוא גידול בערך נטו בנכס של אדם, וחסכונות הם רק  חלק מנכסיו של אדם, לרוב פיקדונות בבנק, או בקרנות. לכן פיקדון אינו חיסכון.

עם זאת, מבחינה בנקאית כבר אין הבדל בין חסכונות לפיקדונות. ​פיקדונות וחסכונות הם מוצרים בנקאיים שמטרתם לאפשר השקעה של כסף לטווח קצר או ארוך על בסיס העדפות והנאה מריבית  או הצמדה למדד המחירים או למטבע. מאז ביטול חוק עידוד החיסכון אין הבדל בין השניים,כלומר הבנק אמור לשמור  על הכסף לתקופה של כמה חודשים עד מספר שנים ובתמורה הבנק מציע לך ריבית. בשני המקרים שמיםם כסף ״בצד״ ברמת סיכון נמוכה יחסית. כיוון שהכסף אינו מושקע בניירות ערך, באגרות חוב או במניות שתשואתם עלולה להיפגע, שני המוצרים נחשבים לצורת ההשקעה הבטוחה ביותר הקיימת.

האלטרנטיבה לביטוח סיעודי: ביטוח חובה, תוכנית חיסכון ועוד

מחשבים מסלול מחדש: איך עוברים תוכנית ב";חיסכון לכל ילד";?

.