מדריכי השקעות    

שעון חכם וכיסא גלגלים: הגיוסים הגדולים של השקעות ההמונים

קרדיט: pixabay

בשנים האחרונות נכנסו באישור המדינה כמה פלטפורמות להשקעות המוניות המאפשרות לכל אחד להשקיע כל סכום, לרוב ללא עמלה. הפלטפורמות השונות מאפשרות להמונים להשקיע בסכומים שמצטברים לסכומים גדולים, מה שפעם היה האפשרות הבלעדית של המוסדיים. אבל מהן ההצלחות הגדולות בתחום?

cradiacsense – שעון יד

סכום השקעה: 4,610,000 שקל במניות

מס' משקיעים: לא מצוין

פלטפורמה: together

שעון חכם שמסוגל לנטר פעילות לבבית באופן שוטף, לזהות הפרעות קצב שגורמות למצב של דום לב ושבץ מוחי, ואף לבצע מדידה פשוטה ושוטפת של לחץ הדם – ללא מכשור נוסף.

השעון מתבסס על טכנולוגיות אופטיקה ומכניקה ייחודיות המגובות בחיישנים חכמים ומוגנות בפטנטים רשומים של החברה, כולל חיישן למדידה של לחץ דם ללא שרוול מתנפח. הוא מדויק ברמה של מכשיר EKG, ומאפשר מדידה רציפה ונוחה לאורך חודשים ושנים. בכל מצב – סטטי ונייד.

together – השקעות המונים

סכום השקעה: 5,300,000 שקל

מס' משקיעים: לא מצוין

פלטפורמה: נו באמת

together, בעלת רישיון מטעם רשות ניירות ערך לשמש כ”רכז הצעה” ולהפעיל פלטפורמה להשקעות המונים לציבור הישראלי, לא הולכת יחפה ועודדה את גולשיה להשקיע בה עצמה.

twik – התאמה אישית לגולשים

סכום ההשקעה: 3,608,840 שקל

מס' משקיעים: 371

פלטפורמת השקעה: פיפל ביז

טוויק מתאימה תכנים אישית, אוטומטית ובזמן אמת לכל גולש, וממקסמת את רווחי האתר שבו היא מותקנת.

טוויק מזהה את מטרות האתר שבו היא מותקנת, למשל כפתורי "הוספה לעגלת קניות", תהליכי רכישה שונים, טופסי רישום והמרה באתרי B2B ועוד יעדים עסקיים.

טוויק לומדת את תחומי העניין והמאפיינים הייחודיים של גולשים בעת כניסתם הראשונה לאתר ולאורך הגלישה בו. היא מתאימה בצורה אוטומטית את תוכני האתר לחתכים שונים של אוכלוסייה, תוך מדידת תוצאות ותיקון, וכך ממקסמת המרות ומגדילה רווחים בכל נכס אינטרנטי.

innocan – קנאביס רפואי

סכום השקעה: 2,959,153 שקל

מס' משקיעים: 523

פלטפורמה: פיפלביז

אינוקאן פארמה הוקמה לאחר היכרות עם הפעילות סביב הקנאביס הרפואי בעולם ובישראל, תוך הנחה שככל שיחלוף הזמן, תחום הקנאביס הרפואי יתקרב רגולטורית לעולם התרופות וניתן יהיה למצוא תרופות המכילות קנבינואידים (חומרים פעילים בצמח הקנאביס) למכירה, ללא מרשם, בכל דלפק בית מרקחת.

לאחר מחקר, הצליחו מיייסדי אינוקאן לאתר מסלול רגולציה שבמסגרתו ניתן לקצר את פרק הזמן שלוקח לתרופה להגיע לשוק, תהליך שבדרך כלל לוקח בין 7-12 שנים, ולקבל אישור לתרופות ללא מרשם רופא ואף להשיקן לציבור הרחב בארה"ב, בקנדה ובאירופה בפרק זמן שאורך על פי רוב בין 18-24 חודשים בלבד.

ourlend – הלוואת המונים

סכום השקעה: 2,921,500

מס' משקיעים: 5

פלטפורמת השקעה: פיפלביז

Ourlend היא פלטפורמה להלוואות P2P –  Peer-to-Peer Lending- הלוואות המונים. הפלטפורמה מאפשרת לאנשים פרטיים ולעסקים קטנים לקבל הלוואות הממומנות על ידי הציבור – ללא תיווך של גורמים מסורתיים כמו בנקים וחברות אשראי.

upnride – כיסא גלגלים

סכום השקעה: 2,200,000 שקל

מס' משקיעים: לא מצוין

פלטפורמה: together

UPnRIDE, הוא כיסא גלגלים רובוטי חכם, אשר מאפשר ניידות מלאה במצב עמידה למשותקים מהצוואר ומטה ולמוגבלי תנועה.

הכיסא נשלט על ידי אלגוריתמים מורכבים שפותחו במשך שנים רבות (פטנטים רשומים), שיוצרים מערכת איזון אוטומטית, שבלחיצת כפתור מאפשרת מעבר מישיבה לעמידה, ותנועה בלתי מוגבלת בעליות, בירידות, או בתנאי שטח אחרים.

גיוס המונים – כל אחד יכול להשקיע בסטארט-אפ; איך משקיעים? איך מגייסים? וכמה אפשר להשקיע ולגייס?

השקעות אלטרנטיביות – למי זה מתאים? מתי זה מומלץ? מה הסיכונים?