אחזקת דירה    

מזגן נייד – האם כדאי ומתי

מעודכן ל-08/2019

מזגן נייד מסתמן כפתרון המרענן של הקיץ, קל להזיז אותם איתכם מחדר לחדר, הם אינם מחייבים התקנה ומחירים נמוך בהרבה משל המזגנים הגדולים.  יתרון נוסף שלו הוא בחללי עבודה גדולים, שבהם לא מפסיקים  לריב על טמפרטורת המזגן כך כל אחד יכול לשבת עם המזגן שלו ולהתקרר כראות עיניו.

יתרון נוסף של מזגן נייד הוא הפשטות, רק צריך לחבר לשקע וזהו. מזגן נייד טוב גם לשוכרים המגיעים לדירה בלי מזגן ובוודאי לא מתכוונים להשקיע בהתקנתו. המזגן גם טוב לאירועים ולמי שנושא איתו סחורה שרוצה לקרר. זהו גם מזגן שחסכוני בחשמל לעומת מזגנים מותקנים..

מזגן נייד לעומת כלי חימום וקירור אחרים

עכשיו  כשברור לנו מה יתרון של המזגן הנייד על המזגנים  המותקנים עולה השאלה לא נעדיף מאווורר בקיץ ותנור בחורף הניידים אף הם?  כאן עולה בעיית הבטיחות: אומנם בעיקר תנורים ומפזרי חום פחות בטיחותיים, אך גם למאווררים הצרות שלהם.

חסרונות מזגן נייד

אומנם מזגן נייד יעיל לפתרונות נקודתיים, אך מחקרים מראים שהמזגן מקרר ביעילות הנמוכה מפי שלושה לערך מאשר מזגנים קבועים לחדרים. גם התחזוקה שלו לא נוחה ומלכלכת ויש למצוא פתרון למים שהוא פולט, להוציא צינור החוצה או לדלי.

חיסרון נוסף הוא שרבים מהמזגנים הניידים מקררים בלבד ולא מחממים. המזגן גם פחות מתאים לאזורים יבשים ולשטחים פתוחים.

איך לבחור מזגן נייד

אם החלטתם על אף החסרונות שמזגן נייד הוא הפתרון בשיבלכם, דעו שעדיין מספר הדגמים מצומצם בישראל, ולכן חשוב לבדוק מי היצרן והיבואן וכן שיש לכם כתובת וטלפון לפניות,  וחשוב לבדוק אחריות. בנוסף כמובן לכל הפרטים הטכניים שאתם צריכים.

כל מטר מעוקב בחלל יוצר 6 יחידות BTU – יחידת הספק חום, וכל אדם יוצר 500 יחידות BTU.
על כן, יש לחשב את נפח החדר (אורך X רוחב X גובה) ולהכפיל ב-6, אז למנות את כמות האנשים הממוצעת השוהה בחדר ולהכפיל ב-500, ולסכום את שתי התוצאות יחד.

בדקו גם את היעילות בצריכת האנרגיה. זו מבוטאת ביחידות המידה EER, כאשר אלו נעות לרוב בין 8 ל-11, והשימוש באנרגיה יעיל יותר ככל שהציון גבוה יותר..מבחינת הרעש ודאו שרמת הרעש נמוכה מ-60 דציבלים.

עלויות

מזגן נייד -1000-2000 שקל

מיני מזגן נייד 150-250 שקל

מאוורר תקרה או מזגן – מה עדיף וכמה תשלמו עליהם?

איך להסתדר עם המזגן בלי טכנאי