אחזקת דירה    

נזילה מהמקרר – כל הסיבות ואיך לפתור בעצמכן

צילום:PIXABAY
מעודכן ל-03/2020
המשבר הנוכחי מוביל אותנו לטפל בבעיות בעצמנו במקום לקרוא לטכנאי. אחת הבעיות היא נזילה מהמקרר, בדיוק כשאתם צריכים אותו יותר מתמיד. יכולות להיות לכך כמה סיבות, בחלקן תוכלו לטפל בעצמכם, בחלקן תצטרכו טכנאי. אלו הסיבות העיקריות:
סתימה בצנרת הניקוז
סתימה בצנרת הניקוז היא הסיבה העיקרית לנזילה מהמקרר. הגורמים הם מים ואבק שמתערבבים יחד למעין בוץ וסותמים את צנרת הניקוז. הצנרת נמצאת בגב המקרר, ומובילה את המים למגש האידוי שמאחורי המקרר. לאחר כמעט עשור שהמקרר בשימוש מצטבר לכלוך שגורם לסתימה.
אם המים מתחילים לנזול מתחת למגירות בתא הקירור (לא ההקפאה), זו הסיבה. במקרה כזה טכנאי יפתח את הסתימה בצנרת הניקוז, וינקה את תעלת הניקוז ואת כל צנרת המים. מדובר בתיקון לא יקר במיוחד שלא מצדיק החלפת מקרר.
עלות התיקון 250-300 שקל
סתימה בתעלת האוויר החוזר
מקרה אחר הוא סתימה בתעלת אוויר חוזר שעוברת מתחת לרצפת המקפיא עקב סתימה בתעלילת הניקוז. במקרה כזה, אם תעלת ניקוז המים נסתמת, הם קופאים תחתיה, וסותמים גם את תעלת האוויר. במקרה כזה ייזלו המים מתקרת המקרר לכיוון המדף העליון. אז המקרר יפסיק לעבוד והמקפיא ימשיך לעבוד.
במקרה זה אפשר לתקן בעצמכם  באמצעות ניתוק  המקרר מהחשמל למשך 24-48 שעות, להשאיר את כל דלתות המקרר פתוחות, ולאפשר למקרר לקפוא. רק דאגו לקירור חלופי של המוצרים.
סיבות נוספות
סיבות אחרות יכולות להיות גומיית דלת בלויה או קרועה – אם דלת המקרר לא נסגרת כמו שצריך, אוויר חם יחדור פנימה וגרום למקרר להתחמם. במקרה כזה יש להחליף את הגומייה – שימו לב שהגומייה איכותית ומתאימה למקרר. או נזילה מנקודת המים של המקרר – יתכן שהחיבור בין המקרר לנקודת המים שלו לא תקינה, מה שגורם לנזילה מאחורי המקרר. במקרה כזה הזמינו טכנאי.