חדשות    

מחלקות הקורונה הצבאיות נפתחו לראשונה בביה"ח רמב"ם

חנוכת מחלקת קורונה צבאית

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הביטחון בני גנץ, וקצין רפואה ראשי(קרפ"ר), תא"ל פרופסור אלון גלזברג חנכו היום את בית החולים הצבאי לחולי קורונה שהוקם בבית החולים רמב"ם בחיפה. מחלקות הקורונה הצבאיות מכונות בשם מחלקות 'כתר' והן חלק ממבצע "שבט אחים". המחלקות ויצטרפו למחלקות בית החולים רמב"ם בטיפול בחולי קורונה.

מחלקות הקורונה יופעלו על ידי כ-100 אנשי צוות רפואי צבאי הכוללים רופאים ורופאות, אחים ואחיות, חובשים, חובשות וסגל רפואי נוסף מתוך מערך הרפואה הצבאי הסדיר של חיל הרפואה.

במהלך השבוע החולף, עברו אנשי הצוות הרפואי הצבאי הכשרה מקצועית ומקיפה על ידי סגל הקריה הרפואית ברמב"ם, שהותאמה להנחיות משרד הבריאות. ההכשרה כללה תכנים עיוניים ומעשיים שהכינו את הצוותים לטיפול בחולי הקורונה העתידים להגיע למחלקות, באופן המקצועי והאנושי ביותר.

הקרפ"ר תא"ל פרופסור אלון גלזברג מסר: "היום, לראשונה, מקים צה"ל יכולות אשפוז וטיפול למען אזרחי ישראל", אמר בנאומו קרפ"ר, תא"ל פרופסור אלון גלזברג, "אנו עושים זאת על בסיס המטפלים הסדירים שלנו, בכדי לא להוציא אנשי מילואים מבתי החולים. אנו נרתמים למאמץ הלאומי כנגד מגפת הקורונה מתוך תפיסת מקומנו כחלק ממערכת הבריאות ורוח הרמטכ"ל וצה"ל. המחלקות שנפתחות היום על ידי אנשי חיל הרפואה יחזקו את התרומה של רמב"ם למערכת הציבורית כולה – בבחינת חיל הרפואה כ'משאב' לאומי ומכפיל כוח".

הקרפ"ר הוסיף "מבצע 'שבט אחים' הוא שיתוף פעולה בין המרכז הרפואי רמב"ם לבין צה"ל, אט"ל וחיל הרפואה. אנחנו מתחילים לטפל במחלקת קורונה צבאית. המטרה של המבצע היא לעזור למדינת ישראל בהתמודדות עם מחלת הקורונה – אנחנו בעצם מייצרים עוד מקומות אשפוז, כדי שמדינת ישראל תהיה יותר מוכנה להמשך", אמר אל"ם ד"ר ארז קרפ, מפקד רפואה בפיקוד צפון ומפקד בית חולים "שבט אחים".

צילום: דובר צה"ל

שר הבריאות יולי אדלשטיין שיבח את העובדה שבית החולים הצבאי יורכב מאנשי רפואה בסדיר ולא מאנשי מילואים, כדי שלא יבואו על חשבון סד"כ הרפואה האזרחי. השר התייחס גם לאסטרטגיית היציאה אותה יביא לאישור קבינט הקורונה ביום שלישי. בנוסף, דרש ממשרד האוצר לספק פיצוי מלא, "לא דמי כיס" לכל העסקים והעובדים שנפגעו מהסגר.

מחלקת הקורונה הצבאית, צילום: דובר צה"ל

השר אמר- "ביום שלישי אציג מתווה של תקווה. התחלה של שחרור הדרגתי, בטוח ואחראי שיש בו כדי להשאיר את התחלואה נמוכה באופן שמערך קטיעת שרשרת ההדבקה יתפוס את הנדבקים. יש אפשרות לעשות זאת בתנאי שלא ניגרר לפופוליזם. כולם רואים את הנתונים של ירידה מסוימת בתחלואה. אבל מי שיוצא בקריאות לפתוח באופן מיידי את הכל – הורס את הכלכלה ואת החיים של בני האדם, של מי שסבל מספיק. אי אפשר לפתוח ותוך כמה שבועות להביא לסגירה נוספת. כשאנחנו מדברים על יציאה הדרגתית אנחנו אומרים לאותם אנשים: רוצים להבטיח שלא נדרוש שוב לסגור את העסק.

אנחנו כממשלה חייבים לדאוג שאותם בעלי עסקים ואנשים שהפסידו המון, יקבלו לא רק דמי כיס, אלא בזמן אמת פיצוי מלא. ובכוונתי להיאבק למען זה. לא יכול להיות מצב שאנחנו דורשים הגבלות ואחר כך עצמאים ועסקים לא קיבלו את הפיצוי הנדרש. לא אתן למצב הזה להימשך. יש נתונים מעודדים. כל השאר תלוי בכל אחד מאיתנו".

מערכת ממוחשבת חדשה תווסת את חולי הקורונה בין בתי החולים