מחשבון ביטוח בריאות

קרדיט: shutterstock

מחשבונים נוספים

האוצר השיק מחשבון ביטוח בריאות – מחשבון אינטרנט שמאפשר להשוות בין המחירים של ביטוח הבריאות שמציעות חברות הביטוח.

כתבנו כאן, למה במקרים רבים, כלל לא בטוח שצריך ביטוח פרטי מלא, ואפשר להסתפק בביטוח מסורתי של קופת חולים בתוספת ביטוח משלים (הכוללים כיסוי לניתוחים פרטיים) וביטוח פרטי חלקי/ צר (ולא את החבילה המלאה).

עם השקת מחשבון הביטוח, נעדרו ממנו הצעות של חברת הפניקס וזה מכיוון שבאוצר לא אישרו לה את חבילות ביטוחי הבריאות בגלל מחירם הגבוה. בינתיים, מבדיקה של תרחישים שונים עולה כי החברה הזולה  בתחום ביטוחי הבריאות היא – AIG

היכנסו כאן למחשבון ביטוח הבריאות של משרד האוצר. המחשבון מציג את תעריפי הביטוח של החברות בענף הביטוח וכך תוכלו לראות את הפוליסות הזולות. חשוב להדגיש – כסף זה מאוד חשוב, והצעה זולה כמובן מפתה, אבל חשוב לבדוק גם את רמת השירות של החברה.

אנו מציעים לכם לקרוא תקציר על הרפורמה בביטוח בריאות, לרבות שאלות ותשובות חשובות (המעוניינים להרחיב – המדריך המלא)

על פי הרפורמה, חברות הביטוח יחויבו לשווק פוליסה בסיסית שתכלול שני מרכיבים משמעותיים שמהווים את עיקר ההוצאה – בחירת רופא מנתח וחוות דעת רפואית. התנאים של הפוליסה יהיו אחידים בין כלל החברות, כך שהתחרות תהיה רק על המחיר. בעקבות הרפורמה, רבים כנראה יעדיפו להחזיק ביטוח משלים של קופת חולים בתוספת קטנה יחסית של חברת ביטוח, שתכלול  מרכיב של תרופות מחוץ לסל וכיסוי בגין "קטסטרופות". לפוליסות החדשות שישווקו  יהיה  תוקף של שנתיים בלבד עם אפשרות לחדש אותן בתום המועד.

– ולמה בכלל מסדירים באוצר את תחום ביטוח הבריאות? ובכן, מסתבר שלרוב לקוחות הביטוח הפרטי יש כפל ביטוחים – יש להם ביטוח משלים מקופ"ח, לצד ביטוח בחברת הביטוח. מדובר בסכום מיותר שנזרק מבחינת הלקוח לפח. חברות הביטוח כמובן נהנות מכך – הם מקבלות כסף על חלק ממוצר שהם כנראה לא יידרשו לו (כי הוא מסופק אצל קופות החולים).

– מה זאת פוליסה אחידה?  הרפורמה בביטוחי בריאות מושתת על רעיון הפוליסה האחידה שתכסה שני מרכיבים עיקריים – בחירת רופא מנתח וקבלת חוות-דעת רפואית נוספת מרופא מומחה. התשלום  , חשוב להדגיש יהיה אחידבכל חברת ביטוח. כל חברה תתמחר מחיר זהה לכל המבוטחים שלה, לפי קבוצת גיל.המחיר יכול להשתנות רק לאחר שנתיים במקסימום של עד 20% או 120 שקל בשנה.

מעבר לכך,  במסגרת הרפורמה חברות הביטוח לא יורשו להתנות הצטרפות לפוליסת ניתוחים ברכישת כיסוי ביטוחי אחר או שירות אחר כלשהו. כלומר, זה לא רק שהמוצר מוסדר וברור ומחירו אחיד, אי אפשר להשפיע על מחירו בדרך עקיפה, איא אפשר למכור חבילות ולהשפיע ולהתנות את מחירו במכירה ושרות אחרים.

– מה עם הפוליסות הקיימות?  המבוטח יוכל להמשיך בביטוח הקיים ללא שינוי, אך הוא יכול להחליט לעבור לפוליסה האחידה, המעבר יתאפשר ברוב המקרים ללא חיתום מחדש, עם רצף ביטוחי (אך לא תמיד – צריך לבדוק).