מחשבון תקציב חודשי

 
 
 
 
הכנסות:
 
 
 
 
 
 
דיור:
 
 
 
 
 
חשבונות חודשיים :
 
 
 
 
 
 
 
 
 
חסכונות והשקעות:
 
 
 
 
כרטיסי אשראי והלוואות :
 
 
 
 
ביטוחים:
 
 
 
 
 
 
 
אחזקת רכב / נסיעות :
 
 
 
 
 
 
 
 
קניות / צריכה שוטפת:
 
 
 
 
 
הוצאות הקשורות לילדים:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
לימודים:
 
 
 
 
פנאי:
 
 
 
 
 
 
 
טיפוח:
 
 
 
 
 
שונות:
 
 
 

מה התקציב החודשי שלכם? מה ההכנסות ומה ההוצאות שלכם? האם אתם מסתדרים עם ההכנסות שלכם, האם יש לכם עודף או גירעון בסוף החודש?  כדי לדעת את התשובות לשאלות החשובות האלו, כל מה שצריך לעשות זה למלא את השדות המתאימים של שורות ההכנסה ושורות ההוצאה, וכך תגיעו לשורה התחתונה –  האם אתם בגירעון או בעודף?

מקווים שעשינו לכם עבודה קלה – הגדרנו את כל סוגי ההכנסות האפשריים ואת כל סוגי ההוצאות האפשריות. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבדוק את ההכנסות וההוצאות בחודשים קודמים ולהעריך בכמה הם יסתכמו בחודש הקרוב – ואז להזין את הנתונים בטבלה ולראות מה מצבכם הכלכלי? זו אולי עבודה לא פשוטה (לפחות בפעם הראשונה), אבל זה פרוייקט ששווה לכם "כל דקה" – ככה תדעו מה מצבכם הכלכלי. ולא תתעוררו בוקר אחד עם אובר ענק בחשבון.

התקציב הזה עובד גם קדימה וגם אחורה. במקביל לבדיקה מה הולך להיות בחודש הקרוב, אתם יכולים לבדוק מה היה מצבכם בחודש הקודם. הכי נכון לעשות זאת מול התחזית שהיתה בחודש הקודם. כלומר כל פעם מחדש להכין תחזית של מה שצפוי להיות קדימה, ואז לבדוק בפועל אחרי שהחודש הסתיים אם עמדתם בתחזית הזו או לא , פשוט למלא את ההכנסות והוצאות מחדש בהסתמך על הנתונים בפועל (להבדיל מהתחזית).

וחשוב להבהיר – אי אפשר להתנהל בלי תקציב – מקטן ועד גדול מחנות מכולת קטנטנה ועד לטבע הענקית – כלום צריכים לדעת מה ההכנסות ומה ההוצאות – כבר בשלב התכנון, וגם לאחר מכן לבדוק זאת באופן שוטף (בקרה). ככה זה בעולם העסקים, וככה זה גם בתא המשפחתי שלכם – במובנים רבים המשפחה שלכם זה עסק!

 מחשבון הון עצמי – ככה תוכלו לדעת כמה אתם "שווים"?

מחשבון כמה כסף יהיה לי – השקעתם סכום מסויים מדי תקופה ברייבת מסוימת כמה יהיה לכם אחרי X שנים? תוצאות מפתיעות