חדשות    

מיום רביעי ב-22:00, כל השבים מחו"ל יכנסו לבידוד במלוניות

istock

הממשלה אישרה אמש את ההגבלות החדשות על הישראלים שחוזרים מחו"ל בעקבות התפשטות הזן של וירוס הקורונה המדבק יותר שהתגלה באנגליה. לפי ההנחיות החדשות, כל ישראלי שישוב לארץ, מכלל המדינות, יצטרך לשהות בבידוד במלוניות קורונה. התקנות ייכנסו לתוקף מיום רביעי ב-22:00. עד אז, יש חובת בידוד ביתי על כל השבים מחו"ל. הבידוד במלוניות יהיה ל-10 ימים (עם 2 בדיקות שליליות) או 14 יום ללא בדיקות.

בשלב הראשון ההחלטה תקפה עד ל-1 בינואר 2021, עם אופציה להארכה, וכעת נידונה וממתינה לאישור בועדת החוקה. בתוך כך, לאחר חתימה של מנכ"ל משרד הבריאות, נכנסה לתוקף באופן מיידי חובת הבידוד הביתי של כל מי שמגיע מחו"ל. זאת עד לכניסת החלטת הקבינט לתוקף בעניין הבידוד במלונית.

אם לא יהיה מספיק מקום במלוניות לכל הישראלים שיחזרו ארצה, התקנות מסמיכות את משרד הבריאות להכריז על מדינות שלגביהן אין יותר סיכון גבוה להתפשטות המוטציה בהשוואה למדינות אחרות. הישראלים שיחזרו ארצה ממדינות אלו לא יהיו חייבים בהגעה למלונית ויעברו לבידוד תחת תוכנית "כנפי חיל".

ההנחיות הללו מצטרפות להנחה נוספת האוסרת כניסת אזרחים זרים המגיעים בטיסות מאנגליה, מדנמרק ומדרום אפריקה באופן גורף. כאשר כלל זה חל על האזרחים הזרים (לרבות עיתונאים) המגיעים בטיסות הללו.

מיום שלישי הבידוד יקוצר ל-10 ימים

אושר סופית: המדינה תשתתף עם המעסיקים בעלות הבידוד של העובדים