תוכן ממומן    

מכינה קדם אקדמית במסלול ייעודי למדעי החברה והרוח

freepik

המכינה הקדם אקדמית הייעודית למדעי החברה והרוח מיועדת למי שאינו עומד בתנאי הקבלה לתואר ראשון במדעי החברה הרוח. המכינה מאפשרת לשפר את הסיכויים להתקבל ללימודים גבוהים באקדמיה, ולמעשה היא מחליפה את תעודת הבגרות. בוגרי המכינה הקדם אקדמית הייעודית למדעי החברה והרוח יכולים להתקבל למגוון מסלולי לימוד לתואר ראשון במגמות כמו משפטים, חשבונאות, מנהל מערכות בריאות ומנהל, ממשל ומשפט.

מכינה ייעודית למדעי החברה והרוח – לאילו תארים המכינה מתאימה?

כדי להתקבל ללימודים לתואר ראשון במדעי החברה והרוח יש לעמוד בתנאי הקבלה כמו תעודת בגרות מלאה, ולכל מגמה יש תנאי קבלה מעט שונים. חשוב לציין כי הפקולטה למדעי החברה והרוח כוללת שני תחומי לימוד עיקריים המתמקדים בחברה ובתרבות האנושית לאורך ההיסטוריה, החלוקה היא למדעי החברה ולמדעי הרוח. בפקולטה למדעי החברה והרוח יש מסלולי לימוד שונים לתואר ראשון כמו משפטים, חשבונאות, מנהל מערכות בריאות ומנהל, ממשל ומשפט.

מי שאינו עומד בתנאי הקבלה לתואר ראשון במדעי החברה והרוח יכול לשפר את סיכוייו להתקבל למגמה באמצעות לימודי מכינה קדם אקדמית ייעודית, אך עליו לעמוד בתנאי הקבלה למכינה. התלמידים במכינה יכולים לשפר את סיכויי הקבלה לתואר ראשון בפקולטה למדעי החברה והרוח, עליהם להקפיד על חובת נוכחות (80%) ולהשיג ציון סופי (ממוצע) לפחות 80.

מהם תנאי הקבלה למכינה קדם אקדמית ייעודית למדעי החברה והרוח?

המכינה הקדם אקדמית לפקולטה למדעי החברה והרוח מיועדת רק למועמדים העומדים בתנאי הקבלה הבאים:

  • 12 שנות לימוד, עם לפחות 14 יחידות בגרות.
  • גיל 18 ומעלה.
  • ציון 85 במבחן יע"ל למועמד שלא למד ולא נבחן בבגרות בשפה העברית.

משך הלימודים במכינה הקדם אקדמית הייעודית למדעי החברה והרוח הוא 4.5 חודשים, הסטודנטים נדרשים ללמוד 32 שעות בשבוע, הלימודים מתקיימים 3 פעמים בשבוע בשעות הבוקר או הערב. כדי לסיים בהצלחה את המכינה הייעודית יש להשתתף ב-80% מהמפגשים (חובת נוכחות) ולהוציא ממוצע סופי בציון 80 לפחות. כמו כן, נדרש ציון 60 לפחות בכל מקצוע הנלמד במכינה הייעודית.

אילו קורסים לומדים במכינה קדם אקדמית?

במסגרת המכינה הקדם אקדמית לתואר במדעי החברה והרוח לומדים את הקורסים והמקצועות הבאים:

  • מתמטיקה.
  • אנגלית.
  • מבוא לתורת המשפט.
  • מושגי יסוד בכלכלה.
  • יישומי מחשב.
  • אוריינות אקדמית.
  • אסטרטגיות למידה.

ראוי לציין כי סטודנטים המעוניינים להתקבל לאחר המכינה הקדם אקדמית למגמת חשבונאות נדרשים ללמוד מתמטיקה ברמת של 4 יחידות לימוד ולא 3, ומועמדים ללימודי משפטים וחשבונאות צריכים ללמוד אנגלית ברמה של 4 יחידות לימוד.

כיצד המכינה הקדם אקדמית מסייעת לבוגרים להתקבל ולהשתלב בלימודים לתואר ראשון?

ישראלים רבים מעוניינים ללמוד תואר ראשון במגמות פופולריות ומבוקשות כמו משפטים, חשבונאות, מנהל מערכות בריאות ומנהל ממשל ומשפט. אם הם לא עומדים בתנאי הקבלה הפתרון המומלץ עבורם הוא ללמוד במכינה הקדם אקדמית הייעודית כדי לשפר את סיכויי הקבלה.

חשוב לדעת כי בוגרי המכינה הקדם אקדמית המסיימים בהצלחה את המבחנים ועומדים בכל הדרישות יכולים להתקבל ללימודים לתואר ראשון במגמה המועדפת עליהם בפקולטה למדעי החברה והרוח. בנוסף, הלימודים במכינה מסייעים להם בהמשך גם במהלך הלימודים לתואר ראשון בגלל המיומנויות הנרכשות בלימודי המכינה.

בוגרי המכינה הקדם אקדמית שנרשמים ללימודי משפטים או ללימודי מנהל ממשל ומשפט יכולים לקבל פטור מקורס המבוא לתורת המשפט, כל עוד הם קיבלו ציון סופי מעל 70.  אלו לימודים ברמה אקדמית גבוהה המקנים כלים ומיומנויות למידה, והתלמידים זוכים להכשרה לקראת הלימודים לתואר ראשון.