שוק ההון    

מנועי בית שמש – ירידה קלה בהכנסות אך שיפור משמעותי של 16% ברווח הגולמי ל-4.1 מיליון דולר

שינוי בתמהיל המוצרים ושיפור הרווחיות במגזר המנועים הביאו לגידול ברווח הגולמי של חברת מנועי בית שמש שבשליטת קרן פימי, שצמח בכ-16% לרמה של 4.1 מיליון דולר לעומת כ-3.5 מיליון דולר וזאת למרות ירידה בהכנסות שהסתכמו בכ-24.4 מיליון שקל לעומת כ-24.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017.

 

ה-EBITDA ברבעון הסתכם בכ-3.5 מיליון דולר (המהווה כ-14.3% מסך ההכנסות), לעומת כ-3.3 מיליון דולר (המהווה כ-13.3% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד.

צבר ההזמנות של מנועי בית שמש נפרס על פני תקופה של 14 שנים ועומד על  כ-1.56 מיליארד דולר מיליוני דולר לעומת 1.58 מיליארד דולר בסוף שנת 2017.

 

הרווח הנקי ברבעון השלישי לשנת 2018 הסתכם בכ- 2 מיליון דולר (המהווה כ-8.3% מסך ההכנסות), לעומת כ-2.1 מיליון דולר (המהווה כ-8.6% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד.

 

מכירות החברה ברבעון השלישי לשנת 2018 הסתכמו בכ- 24.4 מיליון דולר, לעומת כ- 24.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון השלישי לשנת 2018 הסתכם בכ-4.1 מיליון דולר (המהווה כ- 16.8% מההכנסות) לעומת כ- 3.5 מיליון דולר (המהווה כ- 14.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-16.4%.

 

 

הרווח התפעולי ברבעון השלישי לשנת 2018 הסתכם בכ-2.6 אלפי דולר (המהווה כ- 10.5% מההכנסות) לעומת כ-2.4 מיליון דולר (המהווה כ- 9.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-5.5%. השיפור ברווח התפעולי מקורו בשיפור הרווח הגולמי.

 

 

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש מסר: "תוצאות הרבעון משקפות את היערכות החברה לקראת הצמיחה העתידית הצפויה. אנו ממשיכים להתמקד בתכנית האסטרטגית להכנת מנועי בית שמש לקראת הגידול הצפוי בצבר ההזמנות תוך עמידה ביעדים אותם הצבנו ושיפור דו סיפרתי בשיעור הרווח התפעולי של ושיפור של מעל ל14% ב-EBITDA. במהלך חודש אוקטובר החברה הודיע כי חתמה על הסכם רכישה משמעותי של חברת חישולי הכרמל. חישולי הכרמל חברה איכותית ופעילותה סינרגטית לפעילות הקיימת של קבוצת מנועי בית שמש בתחום החלקים למנועי סילון ואנו שמחים על צירופה לקבוצה כחלק מהיערכות החברה לתנופה שעולם התעופה נמצא. רכישה זו יוצרת קבוצה סינרגטית בעלת מכפיל כוח משמעותי אשר תאפשר לקבוצה להתמודד עם הזמנות המסגרת הקיימות, להגדיל את היקפן, ובנוסף גם להרחיב את שרשרת המוצרים אותם היא מציעה ללקוחותיה הקיימים והפוטנציאליים, ללא הצורך בהשקעות נוספות משמעותיות. בסמוך לפרסום הדוח, החברה השיקה בטקס חגיגי בשיתוף ראש העיר הנכנסת ומנכ"ל משרד העבודה והרווחה את מרכז ההכשרה למקצועות העיבוד השבבי כחלק מהיערכותה לצמיחה ולקליטת עובדי ייצור נוספים במתחם מפעלה בבית שמש. אנו רואים במרכז זה, מעבר להיותו נדבך בתוכניות הצמיחה של החברה, גם פרוייקט לאומי וקהילתי ומברכים את משרד העבודה והרווחה על שיתוף הפעולה הפורה ותמיכתו בפרוייקט "

מנועי בית שמש שבשליטת קרן פימי, פועלת במגזר יצור החלקים למנועי סילון לרבות ייצור יציקות מדויקות של חלקי מתכת למנועי סילון וכן בשיפוץ, הרכבה והנדסה של חלקים שונים למנועים ומנועי סילון.

השירותים והמוצרים שמספקת החברה מיועדים לשוק התעופה האזרחי ולשוק התעופה הצבאי. מרבית מכירותיה של החברה הן לשוק האזרחי.