מדריכי בנקאות    

מעבר בין בנקים בלחיצת כפתור

מעודכן ל-06/2019

משרד האוצר ובנק ישראל חושפים את המשך התכנית להגברת התחרות בשוק הבנקאות – הכוונה שלהם היא פשוטה: מעבר הין בנקים בלחיצת כפתור

 במטרה להגביר את התחרות ולהקל על הלקוח הבנקאי, הציגו היום שר האוצר, משה כחלון ונגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג את הרפורמה בניידות שתאפשר מעבר מבנק לבנק בלחיצת כפתור. הרפורמה תאפשר ללקוח לפנות לבנק חדש ומאותו הרגע כל הפעילות הפיננסית שלו תעבור ב"עקוב אחריי" לחשבונו החדש.

מדריך – איך עוברים בנק

 שר האוצר, משה כחלון: "הבשורה הגדולה שאנחנו מביאים היום לציבור יחד עם בנק ישראל  – מעבר מבנק לבנק תוך שבוע ללא בירוקרטיה וללא קשיים. זה החסם הגדול ביותר עבור אנשים שרוצים לעבור בנקים. אנשים לא עוברים היום בנק, כי אחר כך הם צריכים לרדוף אחרי הוראות קבע וחשבונות החשמל. גם בסלולר, ברגע שחוקקנו שהחברות מחויבות להעביר הלקוח עם המספר ראינו זרימה אדירה ואנשים עברו מחברה לחברה. הציבור חיכה לתהליכים האלו במשך 40 שנה. אני שמח על שיתוף הפעולה עם המפקחת על הבנקים והנגידה. אנחנו ממשיכים ללכת יד ביד לקידום התחרות".

נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג: "אני שמחה, שבנק ישראל ומשרד האוצר עושים צעדים אלו במשותף. רפורמות מבניות בתחום הפיננסי שנעשות במשותף ובהסכמה על ידי בנק ישראל ומשרד האוצר יש להן סיכויי הצלחה והטמעה טובים יותר, ולכן אני מברכת על כך".

 

שר האוצר, משה כחלון, ונגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, מאיהודיעו היום (ד') על תכנית משולשת להגברת התחרות במערכת הפיננסית.

התכנית כוללת שלושה מהלכים:

  • ניידות בין בנקים "בלחיצת כפתור".
  • הצרכן יוכל להשוות עלויות בקלות למוצרים הפיננסים האישיים שלו.
  • הקלות לבנקים חדשים באמצעות סיוע להקמת לשכה לשירותי מחשוב בנקאיים.

ניידות בין בנקים "בלחיצת כפתור"

הקמת מערכת מעבר בין בנק לבנק שתאפשר ללקוח מעבר פשוט וקל בין בנקים. המהלך צפוי לפשט עוד יותר את ההליך הבירוקרטי הנדרש בהעברת חשבון בנק ולהגדיל משמעותית את התחרות בין הבנקים השונים.

כיום לקוח המעוניין לעבור מבנק לבנק נדרש לבצע פעולות רבות מול הבנק החדש, הבנק הישן וגורמים שונים המחייבים ומזכים את חשבונו בהוראות קבע. למשל חברת החשמל, ספק הסלולר, ביטוח לאומי המעסיק ועוד. מיום יישום הרפורמה יועברו אוטומטית כלל פעולות החשבון הישן לחדש.

השוואת מחירים למוצרים פיננסים האישיים

הלקוח יוכל להשוות מחירים באמצעות גורם אובייקטיבי בהתאם לאופי הפעילות הבנקאית האישית שלו. הבנקים יחויבו בשיתוף המידע של הלקוח, בהסכמתו ובאופן מאובטח עם גורמים מפוקחים שיציגו לו את ההצעה המשתלמת ביותר עבורו.

הקלות לבנקים חדשים באמצעות סיוע להקמת לשכה לשירותי מחשוב בנקאיים

לטובת הגדלת התחרות בשוק הבנקאי יסייע משרד האוצר בהקמת לשכת מחשוב מרכזית חדשה ויקל על בנקים חדשים בהתמודדות עם חסמי הכניסה הקיימים כיום. עבור המהלך יקצה משרד האוצר 200 מיליון ש"ח.

למדריך המלא – כיצד לעבור בנק?