חדשות    

משכנתא בשיעור 90% מהדירה; כמה זה עולה?

אין לכם הון עצמי גדול, אבל אתם בכל זאת רוצים לרכוש דירה – אתם לא חייבים להעמיד 40% מערך הדירה כהון עצמי. אפשר לקבל אפילו מימון של 90%, אבל צריך לזכור – ההחזר החודשי היחסי גבוה, ולכן אפשרות זו תהיה טובה ונכונה לכאלו שהשכר שלהם...

אין לכם הון עצמי גדול, אבל אתם בכל זאת רוצים לרכוש דירה – אתם לא חייבים להעמיד 40% מערך הדירה כהון עצמי. אפשר לקבל אפילו מימון של 90%, אבל צריך לזכור – ההחזר החודשי היחסי גבוה, ולכן אפשרות זו תהיה טובה ונכונה לכאלו שהשכר שלהם יכול לעמוד בהחזר כזה. מעבר לכך, צריך לזכור שמשכנתאות שמהוות אחוז גבוה מערך הנכס מבטאות חשיפה גדולה יותר / סיכון גדול יותר של הלווים –  ירידה בערך הדירה תפגע הרבה יותר בהונם העצמי מאשר כאלו שמימנו את הדירה עם מרכיב הון גדול יותר.

 

המימון הגדול מתאפשר דרך חברת ביטוח האשראי EMI מקבוצת הראל. זה עובד כך – הבנקים למשכנתאות מממנים משכנתאות עד שיעור מערך הדירה (LTV –Loan To Value) של 60% ומעבר לכך, הם מבקשים ביטוח של EMI כדי  שאם הלווה לא יעמוד בהחזרים (התשלומים החודשיים של המשכנתא) EMI תצטרך להחזיר אותם.  בדרך הזו, מגדילים הבנקים את מגוון המימון שלהם ומגדילים את הלקוחות, ובדרך הזו אנשים בלי הון גדול יכולים לרכוש דירה.

 

בפועל, ניתן לממן דירה גם עם 10% הון עצמי כשהיתר משכנתא שחלקה מבוטח על ידי EMI. כמה עולה הביטוח הזה – בחישוב גס ניתן לומר שעל 400 אלף שקל משכנתא יש פרמיה של כ-90 שקלים בחודש. מדובר כמובן בתוספת להחזר החודשי לבנק למשכנתאות.