חדשות    

משקיעים פרטיים מאשימים את חברת הנדל"ן ברוקלנד אפריל – אפריל לשעבר – בהונאה

צילום: ויקיפדיה מאת Postdlf, Jim.henderson, Kgwo1972, Jeffrey O. Gustafson, Charles Kyriazos - Wikipedia, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=42211291

12 משקיעים פרטיים, כולל תא"ל במיל' ובעליה של חברת בנייה, שהשקיעו כל אחד מאות אלפי דולרים בפרויקט נדל"ן בברוקלין ששיווקו דוד (דדי) גולדברגר ואייל יגב מחברת אפריל, הגישו תביעה נגד הבעלים ונגד חברות אפריל.

מכתב התביעה עולה כי יגב וחברות שבבעלותם שהומרו לברוקלנד אפריל"ביצעו מהלכים פסולים, חסרי תום לב ומנוגדים לדין", ופעלו "בתרמית, בהטעיה ובחוסר תום לב" בנוגע ל"פרויקט איסטרן" – פרויקט בנייה למגורים ברובע ברוקלין שבניו יורק.

התובעים טוענים כי גולדברגר ויגב רימו אותם, והציגו להם מצגי שווא והסתירו מידע על הפרויקט, לא עמדו בהסכמים, "התנהלו ברשלנות רבתי בכל חזית ונגזרת אפשרית", וכן "איפשרו העלמת כספם של התובעים לצרכים בלתי ידועים, שבינם לבין הפרויקט אין מאומה". עוד טענו המשקיעים שבאף שלב לא הוצג להם כי יעבור הפרויקט לבעלותה של חברת ברוקלנד אפריל – מהלך שלטענתם, הוביל לכך שהשקעתם ירדה לטמיון.

המשקיעים טוענים שהבעלים טשטשו את הקשר בין החברות. מהתביעה נובע כי הבעלים "עשו שימוש פסול במסכי התאגידים הרבים באמצעותם הם פעלו על מנת להונות את המשקיעים, באופן המצדיק ומחייב הרמת מסך, התעשרו ולא במשפט על חשבון התובעים, ונתנו יד, בין במעשה ובין במחדל, להעלמה ולאובדן של כספי המשקיעים".

ההבטחות לא תאמו את מה שאירע בשטח, במה שעולה לטענתם לכדי "מצגי שווא בוטים". "גולדברגר ויגב כלל לא ניהלו, לא טיפלו ולא היו מעורבים בביצוע מיזמי הבנייה בברוקלין, אלא עסקו ביסודו של דבר ב'גיוס' המשקיעים, כשאת השליטה והניהול בפרויקטים עצמם ואת כספי המשקיעים הם מסרו באופן מלא לידיהם של שני ישראלים לשעבר ותושבי ארה"ב בהווה – בועז גלעד ואסף פיטוסי, בעלי חברת ברוקלנד – שהם אלה שביצעו, ניהלו ושלטו בפרויקטים"

מהתביעה עולה גם שבערב ההנפקה של ברוקלנד, העבירו גולדברגר ויגב את כל זכויותיהם בחברות אפריל, שתחתיהן נוהל תחילה הפרויקט באיסטרן, לחברת ברוקלנד אפריל (במסגרת עסקת מיזוג), והשאירו את ניהול החברה המאוחדת לגלעד ולפיטוסי, תוך מסירת דיווח מטעה למשקיעים. בשנים 2014-2015 הנפיקה ברוקלנד אפריל שתי סדרות אג"ח בדירוג BBB, בהיקף כולל של כ-260 מיליון שקל.

שנה לפני קריסת החברה, בדצמבר 2017, מכרו גולדברגר ויגב את מניותיהם בברוקלנד (49%) לגלעד תמורת 7.5 מיליון דולר. בדיווח לבורסה נמסר כי התמורה  תשולם "על פני שלוש שנים בהתאם לאבני דרך שנקבעו, בכפוף להתאמות".

לטענת התביעה, מכירת המניות על ידי השניים "הותירה את התובעים (ומשקיעים רבים נוספים) מול שוקת שבורה". בכך, טוענים התובעים, ניצלו גולדברגר ויגב את האמון שנתנו בהם המשקיעים, זנחו אותם לצד הדרך ו"שלשלו לכיסם סכומי עתק – על חשבון התובעים ושאר המשקיעים".

התובעים טוענים עוד כי כיום כי  נגד הפרויקט יש צו הפסקת עבודה,כשהחברה שאליה העבירו גולדברגר ויגב את השליטה בפרויקט שבו השקיעו את כספם, ברוקלנד אפריל, קרסה כלכלית וניתן נגדה צו הקפאת הליכים בבית המשפט המחוזי ת"א.

בתגובה מסרו עוה"ד גיא נאמן ושגיא רויזר, ממשרד CBA & NTK, המייצגים את חברת אפריל ואת גודלברגר ויגב: "אנו מבינים את אכזבת המשקיעים מההשקעה שלא צלחה, ומכבדים את תחושותיהם. ואולם אנו סבורים כי הדבר אינו מצדיק הגשת תביעת סרק נגד מרשינו, שכוללת מסכת עובדתית ומשפטית בלתי נכונה וחליפית למציאות. מובן שנשקף את הדברים במלואם בפני בית המשפט, ואנו משוכנעים כי בית המשפט הנכבד יבהיר לתובעים באופן ברור ורם כי דין הטענות כלפי מרשינו להידחות".

ברוקלנד – רווח גולמי של 3% ; ההאטה בשוק המגורים בברוקלין

אול-יר מכרה נכס בניו יורק ב-95 מיליון דולר