חדשות    

נגד הזיהום: ניו דלהי מגבילה את מספר המכוניות על הכביש, אובר מרוויחה

מקור: https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%9C%D7%94%D7%99#/media/%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A5:Delhi_Montage.jpg

מאתמול (ב') רשויות ניו דלהי אוסרות על מכוניות עם לוחית רישוי המסתיימת במספר אי־זוגי לעלות לכביש, כדי להפחית את רמות הזיהום המסוכנות שנרשמו בבירת הודו.

לטענת הממשלה היא צפויה להפחית את מספר המכוניות הנכנסות מדי יום לניו דלהי בכ-1.2 מיליון כלי רכב. לפי הנחיות הממשלה, כלי רכב שלוחיות הרישוי שלהם מסתיימות בספרות זוגיות יורשו להיכנס לבירה בתאריכים זוגיים – כלומר, ב-4 בחודש, ב-6, ב-8 וכן הלאה – וכאלה שלוחיותיהם מסתיימות בספרות אי-זוגיות יורשו להיכנס לעיר בתאריכים לא זוגיים.

האיסור על שימוש בכלי רכב פרטיים, שיחלפו אחר כך לזוגיים ואי-זוגיים לסירוגין, יהיה תקף עד 15 בנובמבר, הודיעו הרשויות. עוד במלחמה בזיהום נסגרו בתי ספר והוגבלו עבודות בניין.

הרווח של אובר

חברות שיתוף הנסיעות אובר ואולה הן המרוויחות העיקריות מהתקנות ואף הודיעו שלא יעלו מחירים בזמן התקנות.

לא רק נסיעות שיתופיות,  מנכ"ל אובר דארה קוסרשאהי  הודיע לאחרונה על השקתה בניו דלהי של תוכנית התחבורה הציבורית של אובר. השירות  יפעל בין היתר ב־200 תחנות המטרו בעיר. כך  משתמשי אוברבניו דלהי יוכלו להזמין קרפול או נסיעות יחידניות, כמו גם תחבורה ציבורית, באמצעות אפליקציה ייעודית או בביתנים של אובר בתחנות המטרו של דלהי. לגבי המטרו נוסעים יוכלו להשתמש בשירותי אובר כדי להיכנס ולצאת מתחנותיה באמצעות כרטיס באפליקציה.