חדשות    

סלקום השתלטה על מיזם הסיבים האופטיים; תשקיע 100 מיליון שקל בתמורה ל-70%

סלקום הודיעה כי רכשה את השליטה במייזם הסיבים האופטיים. סלקום תשקיע כ-100 מיליון שקל בתמורה ל-70% מהון המניות של IBC. 30% הנותרים יהיו בבעלות חברת חשמל. תמורת ההשקעה תשמש לסילוק החוב של IBC.

שער המניה עולה כעת במסחר בבורסה בתל אביב בכ-5% ובמחזור גדול מאד.

לפני מספר ימים החליטה הממשלה להקל משמעותית על מיזם הסיבים על ידי הפחתה בהיקף חובת הפרישה של הסיבים האופטיים וכתוצאה מכך יהנו ממנו רק כ-40% מתושבים.

מסלקום נמסר כי העסקה מותנית בהתקשרות בהסכם סופי ומסמכים נוספים תוך פרק זמן מסוים מחתימת מזכר ההבנות. מזכר ההבנות כולל גם תנאים מתלים מסוימים להשלמת העסקה, לרבות אישורים רגולטוריים והסדרי מס.

כמו כן מוסרת בלקום, כי תנאי ההסכם כפופים למשא ומתן נוסף בין הצדדים ולאישור הדירקטוריון שלה. אם ייחתם ההסכם, ביצוע העסקה יהיה כפוף לתנאים המתלים האמורים, לרבות אישורים רגולטוריים. אין כל ודאות כי הצדדים יתקשרו בהסכם, או כי הסכם כזה יאושר ויבוצע, לרבות לעניין עיתויו ותנאיו.

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום, מסר לאחר חתימת ההסכם כי: "השקעת סלקום ב  IBC תאפשר את המשך פעילותה ואפשרות להציע בשלב ראשון שירותי אינטרנט על גבי סיב ל 150,000 משקי בית הנמצאים באיזורי הפריסה הנוכחיים של IBC. היעד שלנו לפריסת סיבים של סלקום ו-IBC  הינו להגיע למעל 500,000 משקי בית בתוך 3 שנים, לכ-900,000 ו-1,200,000 משקי בית אחרי 5 שנים ו-10 שנים, בהתאמה".

כמו כן אמר שטרן:  "לאחר שהבאנו לאזרחי ישראל את בשורת "הטלויזיה החדשה" במחיר שווה לכל נפש וחוללנו תחרות בשוק זה, אנחנו שואפים להיות גם קטר התחרות של עולם הסיבים שיצעיד את ישראל לעידן טכנולוגי חדש. ההשקעה שלנו בסיבים אופטיים באפיקים שונים, מספקת לנו את האמצעים לחיסכון משמעותי בסכומים המשולמים עבור שימוש בתשתית האינטרנט לבזק, ולהציע מוצרים ושירותים נוספים.  ל- IBC יש מספר יתרונות בהקשר זה, כולל מבנה עלויות מאוד אטרקטיבי לפריסת סיבים אופטיים באזורים של תשתיות חשמל עיליות (כ -60% מהבניינים בישראל) ובשכונות חדשות. פריסת תשתיות סיבים אופטיים באמצעות עובדי חברת החשמל שהינם כוח אדם מקצועי ואיכותי לצד כח האדם המקצועי והאיכותי ב-IBC, יאפשרו לה לספק שירותי תשתית אינטרנט של עד 1 ג'יגה בייט לשנייה למפעילים,  בדרך של שירות סיטונאי ו/ או זכויות שימוש לטווח ארוך (IRU)".

עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל, אמר כי "השותפות החדשה עם סלקום תסייע ל-IBC לעמוד ביעדים העסקיים והאסטרטגיים ולהעניק ללקוחותיה את המוצר הטוב ביותר ואת השירות הטוב ביותר בתחום התקשורת. אני סמוך ובטוח כי ביחד עם סלקום נוכל להוביל את IBC להיות שחקן משמעותי בשוק התקשורת כך שהתושבים במדינת ישראל יוכלו לבחור וליהנות ממהירות גלישה סימטרית של לפחות 100 mbps"