מדריכי השקעות    

סת' קלרמן – מהמשקיעים הגדולים בכל הזמנים ויש גם הקשר ישראלי

מעודכן ל-11/2019

סת' קלרמן  הוא מנ"כל באופוסט גרופ, ומ-200 היהודים העשירים בעולם. את הונו עשה מהשקעות בלבד. קלרמן הוא איש עסקים אמריקאי המתמחה בניהול השקעות וקרנות גידור. הוא נחשב, לצד וורן באפט, לאחד מגדולי משקיעי הערך בימינו (משקיעים הרוכשים ניירות ערך במחיר שנחשב בעיניהם לנמוך בעקבות חישוב שלפיו מחירם צפוי לעלות). לקרן שבניהולו יש נכסים בשווי 31 מיליארד דולר. נכון להיום.

הוא כתב את  "Margin of Safety" , שנחשב לתנ"ך של משקיעי הערך. ואזל מן המדפים

קלרמן מציג בספר את הפילוסופיה שמאחורי זיהוי מניות הנסחרות מתחת לערכן האמיתי, אך גם מזהיר את הקוראים כי סוד ההצלחה בהשקעות אינו טמון בספר אחד ויחיד: "השקעות ערך דורשות הרבה מאוד עבודה קשה, משמעת קפדנית באופן יוצא דופן, ואופק השקעות ארוך-טווח. מעטים מוכנים ומסוגלים להקדיש די זמן ומאמץ כדי להפוך למשקיעי ערך, ורק לקומץ מהם יש את דפוסי החשיבה הנדרשים כדי להצליח".

קלרמן ייסד את קרן הגידור באופוסט בשנת 1982 עם נכסים בסך 27 מיליון דולר, והניב מאז תשואות ארוכות טווח שהן מהטובות במגזר. בשנת 2007, בשיאו של משבר האשראי, רשמה באופוסט את שנתה הטובה מעולם, עם תשואה של 52%. קרן הגידור ידועה בחשאיות הרבה שאופפת אותה ואת מייסדה.

מזומן וסולידיות
בדומה לבאפט, קלרמן מודאג מהמצב שאליו הולכת הכלכלה העולמית ושוק ההון בכללותו, ב-2010 אמר ש-30% מאחזקותיו במזומן. קלרמן ידוע בשל סיגנון ההשקעות הלא-שגרתי שלו, עם סלידה עמוקה מסיכון, כשהוא מחזיק יתרות מזומנים גדולות בהרבה ממתחריו

בספר שלו ניסח כמה מהטעויות המובילות של משקיעים:

חשיבה לטווח קצר:  פועלים לפי הרגש וממהרים לקנות או למכור לפי מצב המניה

מסתמכים על ההיסטוריה: חוששים מדי ממשברים. כלומר, חוששים מדי שמשברים שכבר היו יחזרו ואלו חששות מופרזים.

תהליך בדיקה שגוי: למרות שעושים תהליך בדיקה טועים בנתונים

לא בודקים את המציאה: קנייה במחיר מציאה היא לא מספיקה. צריך להבין גם למה היא מציאה

ההקשר הישראלי

. בהקשר הישראלי סת' קלרמן מתכנן להפיץ כלי תקשורת ישראלי בשם" זמן ישראל", בשותפות עם עורך ג'רוזלם פוסט  לשעבר דיוויד הורווץ. העיתון יהיה המשך לגרסה האנגלית שלו times of israel ועתיד להיות כלי התקשורת השני שהוקם בעזרת תמיכה כלכלית מסיבית מאז שלדון אדלסון וישראל היום.

אתר The Times of Israel מצליח ומפעיל מהדורות בשפות שונות: ערבית, צרפתית ופרסית. עם זאת, אתר "זמן ישראל" לא צפוי להיות גרסה עברית של האתר באנגלית, אלא אתר עצמאי לחלוטין עם מערכת נפרדת, גם אם באופן טבעי יהיו שיתופי פעולה תוכניים בין שני הגופים בקבוצה.

לי לו – המשקיע שיירש את באפט?

צ'רלי מאנגר – השותף הפחות מוכר של באפט; ועדיין – אחד מאנשי ההשקעות הטובים בכל הזמנים

בנג;מין גרהאם – המורה של וורן באפט וממציא השקעות הערך

 

 

.