חדשות    

עוד תחרות בפסטות: תנובה נכנסת לתחום ותתחרה בשטראוס

תנובה רוכשת את השליטה בדורו, יצרנית הפסטה החדשה, ותתחרה בגד ובשטראוס על הפסטה המצוננת

זו שנה עתירת חדשות לתנובה, הסמנכ"ל חזר, היא עזבה את גלילות והכי חשוב, זכתה במכרז להקמת חממה טכנולוגית בקריית שמונה. עכשיו הודיעה גם שתרכוש מפעל פסטה, משמעות ההחלטה יציאה מקיפאון של שנים.

תנובה רוכשת את השליטה (51%) ביצרנית פסטה מצוננת בשם דורו איטליאן פרודקט. זו חברה קטנה יחסית שהחלה לייצר מוצרים לשוק הקמעונאי רק לאחרונה, המשווקת את מוצריה במותג "פסטה ריקו", ושעיקר פעילותה במכירות לשוק המוסדי (דוגמת בתי קפה ומסעדות). לפי תנובה, מחזור מכירותיה השנתי של החברה הנרכשת מסתכם בעשרות מיליוני שקלים.

פרטי העסקה אינם ידועים, אך לפי הפרטים שפרסמה תנובה לא מדובר בעסקה שתשנה את התמונה עבור תנובה. עד לפני שנה וחצי תנובה הייתה המפיצה של נונה, מותג אחר של פסטה מצוננת שמכירותיו מוערכות בכ-40 מיליון שקל בשנה, אך הפעילות הזו שבה לגד. בתנובה אומרים שהם מתעתדים "להרחיב בעתיד את הפעילות לשוק הקמעונאי על ידי השקת קו מוצרי פסטה מצוננת".

דורו איטליאן פרודקט נוסדה ב-2007, ועד היום הייתה בבעלות השותפים שי אלון וגיל בן-דב שכעת ישארו עם 49% המניות הנותרות. החברה שהוקמה כחברת פסטה טרייה התרחבה בהמשך לייצור רטבים לפסטה, ממרחים מצוננים, ובצקים טריים לפיצה. החברה מחזיקה מפעל ייצור בבית דגן המעסיק 27 עובדים. מי ששולטת  כיום בקטגוריית הפסטה המצוננת היא שטראוס, שאוחזת בנתח שוק של כ-50%, ולאחרונה ביצעה השקה מחודשת לפסטה המצוננת שלה תחת המותג eat good. מולה פועלת גד שמשווקת את הפסטות המצוננות של חברת "נונה" ואוחזת בנתח שוק של כ-30%. בקטגוריה פועלות גם הרשתות שופרסל ורמי לוי באמצעות המותג הפרטי שלהן, והן אוחזות ביחד בנתח שוק של קרוב ל-20%. זאת על פי נתוני סטורנקסט הנכונים לנובמבר 2018.

הפורטפוליו של החברה מונה כיום עשרות מוצרים, ובכלל זה מגוון פסטות ממולאות כמו רביולי וטורטליני, יותר מ-15 סוגי פסטה טרייה, בצקים, ממרחים ועוד. מוצרי החברה מיוצרים מ-100% חיטת דורום, ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל. החברה מייבאת מאיטליה רבים מחומרי הגלם, ובכלל זה את כל הקמח המשמש לייצור. לפני כשנה החלה דורו לשווק מוצרים מיובאים לרשתות קמעונאיות תחת המותג פסטה ריקו.

קבוצה בראשות תנובה זכתה במכרז להקמת חממה טכנולוגית

שנה טובה לתנובה: סיימה את 2018 עם עלייה של 4% במכירות