תיירות    

עם איזה דרכון תיכנסו להכי הרבה מדינות בלי ויזה

הדרכונים הטובים בעולם – אזרחי יפן או דרום קוריאה יתקבלו בזרועות פתוחות, אך מעיראק או מאפגניסטן קשה לצאת. ובאיזה מקום ישראל?

הדרכון היפני הוא הדרכון הטוב בעולם זה כמה שנים, אבל הפעם מצטרפים אליו דרכוני סינגפור ודרום קוריאה. כך על פי מדד הדרכונים של Henley מבוסס על מידע שמתקבל מאיגוד התעופה הבין לאומי (IATA), המבסס את דירוגו על מספר המדינות שאליהן יכולים להיכנס המחזיקים בדרכון ללא בקשת ויזה מראש.

הדרכון הגרמני נמצא במקום השני ומאפשר כניסה ל-188 מדינות, מדינה אחת יותר מדרכוני צרפת, פינלנד, דנמרק, איטליה ושוודיה עם 187 מדינות. ובמקום הרביעי חולקות צרפת ולוקסמבורג עם כניסה ל-186 מדינות.

הדרכון הישראלי  הגיע למקום ה-22 עם כניסה ל-161 מדינות ללא ויזה. הדרכון האמריקאי עלה במקום אחד למקום החמישי, בעוד הדרכון הבריטי חולק את המקום השישי עם בלגיה, קנדה, יוון ואירלנד, שדרכוניהן מאפשרים כניסה ל-184 מדינות ללא ויזה.

אחת המטפסות הבולטות  היא אלבניה, שעלתה 28 מקומות בעשור האחרון. אזרחי המדינה, שהיתה בעבר מסוגרת, יכולים כיום להיכנס ל-118 מדינות ללא ויזה.

בתחתית הרשימה מדינות מוסלמיות הסובלות מעימותים ובהן פקיסטן, שבעלי הדרכון שלה יכולים להיכנס רק ל-33 מדינות ללא ויזה, וסומליה וסוריה עם אפשרות כניסה ל-32 מדינות בלבד. אפגניסטן ועיראק במקומות האחרונים, כך שאזרחיהן יכולים להיכנס רק ל-30 מדינות ללא ויזה.

ד"ר כריסטיאן קלין, יו"ר קבוצת Henley and Partners, אמר שלמרות הבדלנות הגוברת בחלקים שונים של העולם, רוב המדינות נותרות מחויבות לשיתוף פעולה והסכמים הדדיים.

"המידע ממדד Henley ב-14 השנה האחרונות מראה נטייה גלובלית מובהקת כלפי פתיחות", אומר קלין. "ב-2006, אזרח ממוצע יכול היה להיכנס ל-58 מדינות ללא ויזה; נכון לסוף 2018, המספר הזה עומד על 107. עלייתה של סין בדירוג היא דוגמה לכך. ב-2017 סין דורגה במקום ה-85, בעוד אזרחיה יכלו להיכנס רק ל-51 מדינות ללא ויזה, מספר שעלה בינתיים ל-74, והעלה את סין למקום ה-67. הכוח הנוכחי של דרכונים אסייתיים מעלה שאלות לגבי המהלך הפרגרסיבי שגרם לו, ונראה סביר שיותר ויותר מדינות יילכו בדרך הזאת כדי להרוויח מהזרימה הגלובלית של כישרון והון".

עשר המדינות הגבוהות בדירוג

1. יפן, סינגפור, דרום קוריאה – 189 מדינות

2. גרמניה – 188 מדינות

3. צרפת, פינלנד, איטליה, שוודיה, דנמרק – 187 מדינות

4. לוקסמבורג, ספרד – 186 מדינות

5. אוסטריה, הולנד, נורווגיה, פורטוגל, שוויץ, ארה"ב – 185 מדינות

6. בריטניה, בלגיה, קנדה, יוון, אירלנד – 184 מדינות

7. צ'כיה – 183 מדינות

8. מלטה – 182 מדינות

9. אוסטרליה, איסלנד, ניו זילנד – 181 מדינות

10. הונגריה, לטביה, ליטא, סלובקיה, סלובניה – 180 מדינות

רועי וולף
היי, אני רועי. בוא נבדוק את זכאותך לדרכון פורטוגלי.
מתחילים...
אנא הזן שם מלא
שלום {{name}}, מה גילך?
אנא בחר גיל
{{name.split(' ')[0]}}, האם נולדת בישראל?
{{name.split(' ')[0]}}, האם יש לך שורשים יהודיים באחת המדינות הבאות?
מרוקו, לוב, תוניס, אלג'יר, מצרים, סוריה, עיראק, טורקיה,
יוון, בולגריה, ספרד, איטליה
{{name.split(' ')[0]}}, האם את/ה נשוי/אה?
{{name.split(' ')[0]}}, האם יש לך ילדים?
אוקי, סיימנו. נתקשר לעדכן...
אנא הזן מספר טלפון
{{name.split(' ')[0]}}, נראה שיש לך סבירות גבוהה לזכאות לדרכון זר.
נחזור בהקדם למידע מפורט.
בהצלחה 🙂







    מה עושים עם אזרחות כפולה? באיזה דרכון משתמשים?

    כמה עולה להוציא דרכון, ומה זה דרכון דיגיטלי?

    איך להוציא ויזה לארצות הברית