שוק ההון    

פיטורים: פורד תפטר 7,000 עובדים

פורד, יצרנית המכוניות השנייה בגודלה, הודיעה כי תפטר 7,000 עובדים – 10% מכוח האדם העולמי שלה

פורד מוטור הודיעה כי מתכוונת לפטר כ-7,000 עובדים, שהם 10% מכוח האדם העולמיי של החברה. הפיטורים כלולים בתוכנית ארגון מחדש שנועדה לחסוך ליצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב 600 מיליון דולר בשנה.

במכתב לעובדים כתב מנכ"ל פורד ג'ים האקט כי תוכנית הארגון מחדש מגיעה עתה לסיומה, אחרי שיצאה לדרך לפני מספר חודשים:

"כדי להצליח בתעשייה התחרותית הזאת, ולמצב את פורד כדי שתוכל להיות חברה מנצחת בעתיד המשתנה במהירות, עלינו לצמצם בירוקרטיה, להעצים מנהלים, לזרז תהליכי קבלת החלטות ולקצץ בעלויות", כתב האקט. עוד ציין כי  "גל הפיטורים בצפון אמריקה צפוי להסתיים כבר בימים הקרובים, ב-24 במאי".

תהליך הארגון מחדש, יימשך גם מחוץ לארצות הברית: באירופה, דרום אמריקה וסין. "פורד היא חברה משפחתית", כתב האקט, "ותהליך הפרידה מחברים לעבודה הוא כואב. אני מקווה שאתם מרגישים את המומנטום שנבנה כשאנחנו פועלים כדי להפוך את פורד לחברה האמינה בעולם, שתעצב מכוניות חכמות למען עולם חכם".

מעניין לציין כי בנוגע לארץ פורד הודיעה כי תחנוך מרכז פיתוח וחדשנות בקרוב בתל אביב במהלך ביקור בכירי החברה בישראל. בקרוב תגיע לארץ שורה של בכירי החברה בראשות יו"ר החברה ביל פורד והמנכ"ל ג'יימס האקט. מרכז החדשנות של פורד יצטרף למרכז שמחזיקה החברה בארץ כיום דרך חברת SAIPS הישראלית, ומעסיק עשרות עובדים. האם ההתייעלות והפיטורים יעכבו גם את הביקור בארץ? נחיה ונראה.

צפויות תוצאות חלשות לפורד – מאשימה את מלחמת הסחר של טראמפ

המשומשות הכי מבוקשות – כמה הן מתחת למחיר המחירון

רכב אוטונומי – גימיק או מציאות?