חדשות    

פסגות: "כל עוד הריבית האפסית תישמר – מניית אמות עשויה להמשיך ולהניב תשואה נאה"

פסגות מפרסמים הבוקר (ד') סקירה בעקבות דוחות אמות שפורסמו אתמול, ומציינים כי "הצמיחה בפרמטרים התפעוליים נמשכת"; מעניקים המלצת "החזק"

פסגות מפרסמים הבוקר (ד') סקירה בעקבות דוחות אמות שפורסמו אתמול, ומציינים כי "הצמיחה בפרמטרים התפעוליים נמשכת". נעם פינקו מבית ההשקעות פסגות מדווח כי ב-NOI נרשמה עליה נאה של 5 מש"ח לעומת הרבעון הקודם ו-4 מש"ח לעומת הרבעון המקביל.

להערכת פסגות, העליה נובעת מהכנסה חד פעמית של 2 מש"ח, עליה של 1.3 מש"ח מנכס שנרכש ו-כ 2 מש"ח (כ-2%) מ-NOI מנכסים זהים. ה-FFO – עלה בצורה מרשימה מ-74 מש"ח ברבעון הקודם ל-79 מש"ח הרבעון בזכות העליה ב-NOI והמשך צמצום הוצאות המימון לאור מחזורי חוב בריבית נמוכה יותר.

אמות השקעות: הרווח ברבעון הראשון ירד ב-23% לכ-49 מיליון שקל

פינקו מתייחס לשערוכים שערכה החברה, וכותב בסקירתו כי החברה רשמה מחיקות שווי של 41 מש"ח. כל המחיקות נובעות מהמדד השלילי ברבעון בהיקף של 1.6%. המדדים החיובים שנרשמו לאחר תאריך המאזן יובילו להחזר חלקי של השערוכים הליליים בעתיד. בפסגות מציינים כי החברה שומרת על איתנות פיננסית גבוהה – רמת המינוף נמוכה יחסית ויחס החוב לנכסים עומד על 52%. לחברה מזומנים ומסגרות אשראי בהיקף של כ- 650 מיליון ש"ח ונכסים לא משועבדים בהיקף של  5.7 מיליארד ₪.

"הגידול ב-NOI ינבע מחוזים חתומים בנכסים שבנייתם ונכסים אחרים בהם התחלף שוכר/נחתמו חוזים חדשים (החברה מציינת כי השכירה 5,500 מ"ר בבית טלדור שהיו ריקים) וכן נכסים שנרכשו. הגידול ב-FFO ינבע מהגידול ב-NOI ובהקטנת הוצאות המימון (הריבית האפקטיבית של החברה ירדה מ-4.26% בשנת 2014 ל-3.86%)", כותבים פסגות. "החברה תחלק לבעלי המניות 68 אגורות בשנת 2015 (17 אגורות לרבעון) כדיבידנד המגלם תשואת דיבידנד שנתית גבוהה של כ- 5.2%. בנוסף מדווחת החברה כי מתחילת השנה רכשה אמות נכסים בהיקף של 117 מש"ח בשטח של כ-10.5 אלפי מ"ר אשר בתפוסה מלאה יניבו NOI של כ-9.2 מש"ח".

פסגות: "שופרסל הציגה דוחות חלשים מאוד"; מעדכנים מטה את התחזית לשנתיים הקרובות

בשורה התחתונה כותב נעם פינקו מבית ההשקעות פסגות: "אמות צפויה לצמוח בשנת 2015 בזכות השכרת שטחים שהיו ריקים (ופגעו ב-NOI בשנת 2014) וחידוש חוזים וכן רכישות קטנות שהחברה מצליחה לבצע בשוק שקשה לבצע בו עסקאות כרגע. בנוסף ממשיכה החברה לקדם את תכניות הייזום (רמת גן, קריית אונו, בית דגן). אמות הינה החברה הרגישה ביותר לתחום המשרדים באזור המרכז ולכן להתפתחויות באזור (חשש מעודף היצע בטווח זמן בינוני) יהיו השפעות על החברה. לנוכח המשך ירידת הריבית והתשואות עלתה מניית אמות מתחילת השנה בשיעור של כ- 15%. להערכתנו כל עוד הריבית האפסית תישמר מניית החברה עשויה להמשיך ולהניב תשואה נאה. עדכון המודל גוזר מחיר יעד של 14 ₪ הגבוה ב-8% ממחיר המניה בשוק. המלצתנו נשארת החזק".