מדריכי דירה ומשכנתא    

פרוטוקול מסירה – מה זה

מעודכן ל-05/2019

פרוטוקול מסירה – הטופס שבו מדווחים לקבלן על ליקויים

כיום כי רוב הקבלנים (ועורכי דינם) מעדיפים ואף מחייבים אתכם לחתום על פרוטוקול מסירה בו תצביעו על כל הליקוים שעל הקבלן לתקן.

עם מסירת הדירה ניתן לרוכשים טופס האיכלוס (טופס 4) מטעם הרשות המקומית המאשרת את תקינות המבנה למגורים וחיבור הבנין לחשמל ומים.

מה זה פרוטוקול מסירה ?

פרוטוקול המסירה הוא בעצם מסמך ובו רשימה של כל מתקני הדירה, צבע, חיפוים בחדרי הרחצה, דלתות, צירים, חלונות, ריצוף הדירה, ניקיון הדירה, מתקני חשמל והמים, ולצידם מקום להערות הרוכש על ליקוים או סימון כי המתקן תקין.

חדש באתר הון – מידע מעודכן על מחירי הדירות בעסקאות האחרונות

מי מחליט?

נציג מטעם רוכשי הדירה הוא שיבדוק את תקינות הרכוש המשותף – מעליות, תאורת לובי, מערכת השקיה, מחסנים, דלתות המחסנים, חניות, משאבות, מערכת אשפה, שערים חשמליים, גנרטורים, שער חשמלי בכניסת הבניין, אינטרקום, תיבות דואר ועוד – ויחתום על פרוטוקול מסירה.  הנציג אמור לקבל מהקבלן רשימת אנשי מקצוע, תעודות האחריות ופרטים חשובים ליצרת קשר.

יש ליקויים – מה עושים?

כל ליקוי צריך לסמן בפרוטוקול, חלק רק בטענת הדייר וחלק בהסכמת שני הצדדים. בכל מקרה רצוי לסמן כל ליקוי ולו הקטן ביותר. אפשר גם להזמין חברה לשם כך.)

אבל ליקוי לא יימנע את מסירת הדירה אלא אם אינה ראויה למגורים. שהחברה הקבלנית לא חייבת להסכים לכתוב בפרוטוקול ולתקן.

מה עושים אם הקבלן מסרב להכיר בליקוי

אם מרק הרוכש טוען כי הלייקויים קיימים, אך לדעת הקבלן אין צורך בתיקון, בחוזה המכר לרוב ישנו סעיף המציין כי ביום שבו ייחתם פרוטוקול המסירה, מי שיקבע אם יש ליקוי או לא הוא מהנדס החברה. אם המצב יגיע למחלוקת משפטית יקבע בית המשפט, באמצעות מהנדס מטעמו, מי צודק .

 

חשוב לדעת שלעיתים מדובר בחברה יזמית עם קבלן אחר מבצע מטעמה, ואינטרס היזמית כי יצוין כל ליקוי בפרוטוקול המסירה וכך בעצם הינה מבטיחה את אחריותה. כמו כן, על פי חוק מכר היזמית אחראית לדאוג כי הליקויים יתוקנו.

הקבלנים יוכלו למכור למדינה דירות מחיר למשתכן

רוכש דירה חדשה? הקבלן לא יכול לדרוש כל תשלום על התקדמות הבנייה