חדשות    

הקבלנים יוכלו למכור למדינה דירות מחיר למשתכן

בנוסף אם הדירה לא נמכרה במשך שנה מיום ההגרלה היזם יוכל למכור אותה ללא הגרלה

קבלנים שנשארו עם דירות לא מכורות בפרויקטים של מחיר למשתכן יוכלו למכור אותן למדינה לטובת הגדלת מלאי הדירות של הדיור הציבורי. כך לפי החלטה שאושרה בשבוע שעבר, בוועדה לתכנון ושנכנסה כעת לתוקף. במשרד הבינוי והשיכון צופים כי ההחלטה תביא לתוספת של עשרות של דירות, ותיושם לראשונה בכרמיאל ובקרית ביאליק.

לפי ההחלטה המדינה תוכל לפנות ליזמים במטרה לרכוש דירות עבור מלאי הדיור הציבורי, בפרויקטים של תוכנית הוזלת הדירות הממשלתית בשלב המכירה ושסיימו כבר את כל שלבי ההגרלות, מבלי שנמצאו להם קונים. הרכישה תתבצע במחיר שייקבע בין המדינה ליזם, ולא יעלה על המחיר למ"ר שנקבע במכרז.

לפי ההחלטה, אנשי המשרד יבחנו לפני הרכישה את התאמתה לרשימת הצרכים ברכש הדירות, ויתאפשר לבצע התאמות לנכים רתוקים זכאי הדיור הציבורי, לפי סיכום מראש מול היזם. במקומות עם מספר דירות העונות למאפיינים, שמוצעות על ידי שני יזמים או יותר, המשרד יבצע הליך תחרותי ביניהם, ובו ייבחנו בין השאר מועד המסירה הצפוי של הדירות והמחיר המוצע.

בדיון שנערך בוות"פ המשרד אישר הודעה נוספת, שמטרתה להקל על יזמים שנותרו עם דירות לא מכורות בפרויקטים של מחיר למשתכן. לפי ההחלטה, במקרים שבהם עברה שנה מיום ביצוע ההגרלה הראשונה יוכלו יזמים שנותרו עם פחות מ-15% מהדירות או 8 מהדירות, לבקש לדלג על הגרלות ההמשך. המשמעות היא שהיזמים יוכלו לעבור לשלב המכירה ללא הגרלה, כך שיוכלו למכור את הדירות שנותרו להם באופן עצמאי לזכאי התוכנית.

משרת הבינוי והשיכון, יפעת שאשא ביטון, נמסר כי "ההחלטות שמוביל משרד הבינוי והשיכון מהוות תמהיל נדיר של סיוע לאוכלסייה המוחלשת של דיירי הדיור הציבורי, יחד עם קידום נוסף לתכנית הדגל מחיר למשתכן לזוגות צעירים חסרי דירה".