חדשות    

אפריקה ישראל לזוכי מחיר למשתכן: תביאו עוד קונים, קבלו נופש

הדמיה: ויופוינט

אפריקה ישראל טוענת שלקוחות מחיר למשתכן הם לקוחות החברה לכל דבר, משרד השיכון טוען שזה שימוש אסור. מי צודק?

אפריקה ישראל הציעה למאות הרוכשים שלה בגליל ים, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, להביא חברים שיקנו את הדירות שמחוץ לתוכנית – ובתמורה לקבל נופש. במשרד הבינוי והשיכון אמרו ששימוש כזה במבצע אסור.

 

בהודעה שנשלחה לרוכשים כתבה אפריקה ישראל: "אפריקה ישראל מגורים מזמינה אתכם לצרף חבר לפרויקט סביוני גליל ים הרצליה, וליהנות מסוף שבוע זוגי מפנק במלון כרמים היוקרתי".בצירוף מספר טלפון.

אלא  שבמשרד הבינוי והשיכון לא קיבלו את זה יפה: "פרטי הזוכים הם מידע אישי, והמשרד רואה בחומרה ניסיון לעשות בהם שימוש שלא לצורך בגינו נמסרו. הם משמשים רק לצורך יצירת קשר בנוגע לפרויקט בו זכו. לא ידוע לנו על תלונות כאלו. נודה על קבלת התלונות הפרטניות כדי לטפל בנושא במלוא החומרה".

ז חוקי או לא חוקי? – אם החברה השתמשה ברישום משל עצמה של הרוכשים שמימשו את זכאותם לקניית דירה בפרויקט, כנראה אין מניעה חוקיתא

מאפריקה ישראל מגורים נמסר בתגובה: "אנו רואים ברוכשי מחיר למשתכן לקוחות החברה לכל דבר. דיירים מעדיפים לגור בשכנות למשפחה המורחבת. זיהינו זאת גם בפרויקט סביוני גליל ים, ויצאנו במבצע 'חבר מביא חבר' לרוכשי דירות במאגר המידע הרשום של החברה. כחלק מכך, גם רוכשי מחיר למשתכן בסביוני גליל ים היו חלק מהדיוור".
אפריקה ישראל מקימה בגליל ים כ-660 יחידות דיור – כ-530 לזוכי התוכנית, והיתר לשוק החופשי. המחיר למ"ר, לפני הצמדה למדד תשומות הבנייה, הוא 17.4 אלף שקל. עד חודש ספטמבר נמכרו בפרויקט 521 דירות במסגרת תוכנית מחיר למשתכן.

הפרויקט בגליל ים יוצר הרבה כותרות כיוון שנמצא באזורי הביקוש. הנחת מחיר למשתכן בפרויקט יכולה להגיע למיליון שקל. אבל במועד המכר ויתרו מאות זוכים על הרכישה כיוון שמדובר במחיר גבוה הדורש הון עצמי רב. בסך הכל ייבנו בגליל ים, במסגרת תוכנית מחיר למשתכן, כ-1,400 דירות בחמישה פרויקטים למגורים.

מהי תוכנית גליל ים

רשות מקרקעי ישראל משווקת קרקע לבניית 2,943 יחידות דיור על שטח של 479 דונם.
השכונה החדשה ממוקמת באזור קיבוץ גליל ים. הקרקע ששווקת רשות מקרקעי ישראל תחבר את חלקי העיר הרצליה, בצמוד לגליל ים,
תגדיל את היצע הדירות בעיר ותסייע בהצערה ובאיזון מחדש של אוכלוסיית העיר.  התוכנית מיועדת להגדיל את העיר הרצליה ביותר מ-10,000 תושבים חדשים,  עלייה של כ-12% באוכלוסיית העיר. רובע המגורים החדש, יציע איכות מגורים עירונית גבוהה, הנוצרת מבנייה מרקמית. אלו מיועדים למחיר למשתכן, למגורים בבניה רוויה, למוסדות ציבור ועוד,