עסקים קטנים    

פרסום בטלגרם – איך זה עובד

כפי שיצא לכם ודאי לראות באתרי תוכן גדולים, כמעט כולם מפנים לערוץ טלגרם. גם משווקים כבר פותחים ערוצי טלגרם, והסיבה לכך ברורה, זה בחינם, ואפשר להגיע לקבוצות  גדולות יותר מבוואטסאפ ומבפייסבוק, המגבילה את עמודי העסקים.

בטלגרם מדווחים על שיטה ששומרת יותר על הפרטיות מאשר בואאטסאפ, שבבעלות פייסבוק. טלגרם ניתנת לגלישה הן מהמחשב השולחני והן מהסלולרי גם אם האפליקציה בסלולר כבויה ואף אם המשכיר מכובה (רא וטלגרם – איך משתמשים ועד כמה היא פרטית?)

עוד יתרון שבגינו משווקים אוהבים את טלגרם הוא שהם לא חייבים לספק שם אמיתי ומספר טלפון. נוסיף לזה שקבוצות בטלגרם מגיעות ל-10,000 משתמשים. חוץ מהקבוצות יש גם ערוצים שבהם מנהלי הערוצים בשליטה מוחלטת על התוכן והמשתמשים הם רק בגדר צופים וכך מגיעים לקהל רחב יותר.

למתקדמים טלגרם מציעה גם אפשרויות קידום באמצעות בוטים, המסננים את המשתמשים מפנים אותם לקבוצות מתאימות וכן מאפשרים להכניס טקסטים אוטומטית.

בנוסף כיום אפשר גם לשלוח תשלום דרך האפליקציה, מה שמקצר הליכים לבעלי עסק.

איך לשווק בטלגרם

קודם כול נוריד את האפליקציה, הן  למחשב והן לטלפון. למדיום שיווקי נפתח ערוץ המיועד לפרסום, מודעות שתרצו לקדם, מבצעים, הנחות, עדכונים ועוד. עבור שירות הלקוחות נעדיף את הקבוצות. תוכלו להחליט למשל שוואטסאפ מיועדת לקבוצות הפרטיות וטלגרם לעסקים.

כשאתם מגדירים ערוץ, אל תציינו רק את שם העסק, אלא גם את תחום העיסוק, למשל יש לכם חנות בגדים, כתבו בוננזה – חנות בגדים, ולא רק בוננזה, עדיף לפרט כמה שניתן. – גם בשם וגם בתיאור. צריך גם להוסיף תמונת לוגו. אז תקבלו את הקישור לערוץ הטלגרם שלכם, הפיצו אותו בכל אמצעי שברשותכם, באתר, ברשתות החברתיות, בניוזלטר וכד'. אל תשכחו לקבוע שהערוץ יהיה ציבורי. לאחר שהקמתם ערוץ צרפו אנשי קשר ובקשו גם מאחרים לעשות זאת.

*טיפ: אפשר וכדאי להוסיף חתימה של העסק

בקבוצות תקבלו בקשות, מענות ושאלות של לקוחות, אך אפשר גם גם בהן להשתמש ככר פרסום למבצעים ולמוצרים חדשים ולקבל פידבקים. ערוץ ישמש יותר כלוח מודעות.

כמו בקבוצות אחר כדאי להשתמש במבצעי חבר מביא חבר כדי להגדיל את הקבוצה או הצופים בערוץ.

איך לכתוב בטלגרם

זכרו שטלגרם היא אפליקציה למסרים מיידיים, ככזו אין מקום למסרים ארוכים, בניגוד למה שלימדו אתכם על שיווק, לא צריך לספר סיפור ארוך אלא רק מסר קצר ותמונה של מוצר או מבצע. אנחנו חיים בעידן שבו יש עודף מידע. לאף אחד אין סבלנות לקרוא מגילות.

אפשר להשתמש בקוטן של טלגרם ביחס לכלי המדיה הגדולים כמו פייסבוק וואטסאפ לתת הנחות גדולות לקהל נישה. כך שזה גם יעזור להביא עוד משתמשים לטלגרם שלכם וגם עוד לקוחות. אפשר להשתמש גם בסטיקרים של טלגרם בהתאם לקבל היעד. אולי זה פחות מתאים לביטוח חיים.

טלגרם גם מאפשרת הפצת סרטונים, כך שאפשר להשתמש בכלי זה ככלי ויראלי בקבוצות גדולות.

חסרונות בטלגרם לעסקים

החיסרון העיקרי בטלגרם הוא שהיא עדיין קטנה  יחסית לאתרי המדיה הגדולים, אין לה מספר משתמשים כמו של וואטסאפ, פייסבוק ואינסטגרם. לאנשים שפחות מחוברים לטכנולוגיה קשה יותר להתחבר אליה, לכן היא יותר מתאימה לנישות מסוימות או למבצעים התחלתיים ופחות לקהל הרחב.

העסקים המצליחם בטלגרם

העסקים החוקיים המצליחים בטלגרם הם השקעות במטבעות קריפטו, סוכני עמלות, למשל חבילות סלולר או קישורים למוצרים, סוחרים בשוק ההון. גם יותר סוחרים בשוק ההון ומשווקים ישירים פועלים דרך טלגרם.

טלגרם – איך משתמשים ועד כמה היא פרטית?

המטבעות שיתחרו בליברה של פייסבוק

פרסום באינטרנט עובד – מדריך למתחילים