חדשות    

פתח תקווה: תוכנית ענק להתחדשות עירונית אושרה להפקדה

מעודכן ל-05/2020

במסגרת התוכנית יוכפל מספר יחידות הדיור בשכונת רמת ורבר הסמוכה למרכז הרפואי בילינסון

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז אישרה להפקיד להתנגדויות הציבור תוכנית מתאר להתחדשות עירונית בשכונת רמת ורבר בפתח תקווה. מדובר בתוכנית הגדולה ביותר להתחדשות עירונית בפתח תקווה עד היום. התוכנית היא ביוזמת הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובתיאום עם עיריית פתח תקוה ונערכה על ידי מייזליץ כסיף אדריכלים.

התוכנית שאושרה להפקדה ממוקמת במרכז העיר, על שטח של 560 דונם בין הרחובות ז'בוטינסקי מצפון, ארלוזורוב מדרום, טרומפלדור ואהרון יחבוב ממזרח וציר קפלן ממערב וסמוכה לאזורי התעשייה קרית אריה ורמת סיב וכן לבית החולים בילינסון. ייחודה של התוכנית הוא בכך שהיא מציעה שימור של חלק ממרקם השכונה, כולל השטחים הירוקים וכמה מבנים, ומצד שני, מאפשרת פיתוח אינטנסיבי לאורך הצירים הראשיים.

בשכונת רמת ורבר קיימות 3,880 יחידות דיור, רובן בבניינים ותיקים. התוכנית שהופקדה מציעה 16 מתחמים להתחדשות עירונית הנדרשים בהכנת תוכניות מפורטת. במסגרת תוכניות פינוי בינוי יתווספו 3,420 יחידות דיור נוספות, ובמסגרת תמ"א 38 יתווספו 300 יחידות דיור לשכונה.

לאורך ציר ז'בוטינסקי התוכנית מציעה מגדלים של עד 32 קומות בעירוב שימושים של מגורים מסחר ותעסוקה, לאורך רחוב ארלוזורוב, מציעה התוכנית שימושים מעורבים למגורים ומסחר במגדלים של עד 28 קומות, ולאורך רחוב יצחק שדה מגורים ומסחר במגדלים עד 31 קומות. במרכז השכונה, התוכנית מציעה תוספת בנייה לצורך חיזוק ועיבוי מבנים קיימים במסגרת תמ"א 38. בסך הכול יתווספו לשכונת רמת ורבר 3,720 יחידות דיור במסגרת התוכנית, ולאחר מימושה תכלול השכונה 7,600 יחידות דיור, וכן שטחי תעסוקה ומסחר.

התוכנית נשענת על מערכות להסעת המונים קיימות ומתוכננות – הקו האדום של הרכבת הקלה שיעבור בציר ז'בוטינסקי, ושתי תחנות מטרו עתידיות- קו M2 במפגש הרחובות טרומפלדור וארלוזורוב וקו M3 שצפוי לעבור בתחום בית החולים בילינסון. התוכנית אף מוסיפה שבילי אופניים לאורך גן יד לבנים.

במסגרת התוכנית נכללו הוראות לשימור פארק "יד לבנים" שנמצא במרכז השכונה, וכולל את גן החיות, מוזיאון האדם והסביבה, בית יד לבנים, ארכיון לתולדות פתח-תקווה וקרית המוזאונים המיועדים לשימור.

מתכנן מחוז מרכז בוועדה המחוזית, גיא קפלן, אמר: "התוכנית מהווה תשתית תכנונית להתחדשות עירונית בלב העיר פתח תקוה, תוך שיפור איכות חיי התושבים, עידוד העירוניות באמצעות עירוב שימושים ודגש על קישוריות הולך הרגל והישענות על תחבורה ציבורית".

ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, מסר: "התחדשות עירונית היא הכלי המרכזי שבעזרתו הרשות מצליחה לחדש את האזורים הוותיקים והישנים, להעלות את ערך הדירות ולשפר באופן משמעותי את איכות חיי התושבים. במסגרת ההתחדשות אנחנו שמים דגש על שטחי ומבני ציבור לרווחת התושבים וכן שטחי מסחר ותעסוקה וכמובן גם מוסדות ציבור. במקביל, אנחנו מקדמים ביתר שאת גם את רישות העיר בתחבורה ציבורית, שבילי אופניים וכמובן גם צירי גישה חדשים אל השכונות ומהן החוצה".

התחדשות עירונית בכפר יונה: אושרה תוכנית לבניית 850 יחידות דיור

רמת ורבר, פתח תקווה – תעודת זהות