תוכן ממומן    

צעד אחר צעד- כל שלבי התהליך להוצאת דרכון פורטוגלי

בשנת 2015 נחקק חוק האזרחות הפורטוגלית המקנה זכאות לאזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי ליהודים- צאצאים של מגורשי חצי האיברי שגלו לפורטוגל וגורשו אף משם. על מנת לקבל את האזרחות המיוחלת נדרש להתחיל בתהליך הוצאת דרכון. מהם שלבי התהליך צעד אחר צעד, כמה זמן נדרש לתהליך, וכיצד להוציא דרכון פורטוגלי בקלות- כל התשובות מחכות לכם כאן במאמר.  

צעד אחר צעד – כל שלבי התהליך להוצאת דרכון פורטוגלי

השלב הראשון – בדיקת זכאות לאזרחות פורטוגלית
זהו השלב המתניע את התהליך ונעשה במסגרת פגישה מקדימה עם משפטנים הבקיאים ברזי החוק הפורטוגלי. במפגש זה תיבחן הזכאות הראשונית וניתן יהיה להבין אילו טפסים נדרשים על מנת להמשיך.
השלב השני- פנייה לקהילה היהודית בפורטו או ליסבון
לאחר בניית אילן היוחסין והוכחת זיקה היסטורית יש לפנות אל הקהילה היהודית בפורטו או בליסבון על מנת לאשר את הבקשה באופן עקרוני. במידה ובחרתם לבצע את התהליך באמצעות משרד עורכי דין הבקיא בתחום- הוא זה שייבצע את הפנייה לקהילה היהודית.
השלב השלישי- קבלת האישור הרשמי ממשרד החוץ של פורטוגל
שלב זה כולל איסוף מסמכים המוכיחים את הזיקה ההיסטורית לפורטוגל ובסיומו תינתן חותמת אפוסטיל המעידה על זכאות לאזרחות פורטוגלית.
המסמכים הדרושים לשלב כוללים: 

  • טופס בקשה רשמי לאזרחות בשפה הפורטוגזית
  • אישור עקרוני מטעם אחת מהקהילות היהודיות בפורטוגל
  • תעודת יושר מטעם משטרת המדינה בה מתגורר המבקש ומכל מדינה בה שהה מעל לשלושה חודשים
  • העתק תעודת לידה ישראלית מגובה בחתימת אפוסטיל של משרד החוץ הישראלי
  • צילום דרכון ישראלי והעתק מאומת שלו מול שגרירות פורטוגל בישראל
  • טופס מעברים בין מדינות בשלוש השנים האחרונות וכל מסמך אחר הקושר את מבקש הדרכון למי שניתן בגינו האישור העקרוני ( סבים, סבתות וכדומה)

שלב זה כולל תשלום אגרה נפרדת. 


השלב הרביעי- קבלת תעודת לידה פורטוגלית
במידה ובקשתכם אושרה תהיו זכאים לתעודת לידה פורטוגלית זהה לתעודת הלידה הישראלית. עם תעודה זו תוכלו לגשת לכל אחת משגרירויות פורטוגל בעולם ולהוציא את תעודת הזהות הפורטוגלית שלאחריה תהיו זכאים להוצאות האזרחות הפורטוגלית והדרכון האירופאי המיוחל. 

כמה זמן נדרש להוצאת דרכון פורטוגלי? 

פרק הזמן אף הוא נחלק לשלבים
השלב הראשון- משלב הפגישה עד שלב הגשת הטפסים- נקבע בהתאם לזמינות דורש הבקשה ולהבאת האישורים.
השלב השני המצריך את אישור הקהילה היהודית בפורטו או בליסבון נמשך פרק זמן ממוצע של חודשיים.
השלב השלישי- הגשת המסמכים הדרושים למשרד החוץ הפורטוגלי ועיבודם – הוא השלב הארוך בתהליך כיוון שהוא כולל את איסוף המסמכים המוכיחים זכאות ובחינה מדוקדקת למהימנותם על ידי מספר רב של גורמים. במידה ובחרתם לממש את זכאותכם בליווי משרד עורכי דין וודאו שאכן קיימת למשרד זה שלוחה מקומית בליסבון שתוכל לזרז את אישור הבקשה שלכם. ככלל, כאשר התהליך מבוצע באופן מבוקר, המסמכים מוגשים בטווח זמנים מהיר, והמשרד המלווה אתכם מפעיל שלוחה מקומית בפורטוגל הרי שפרק זמן של שנתיים תוכלו להחזיק באזרחות פורטוגלית ודרכון אירופאי. חשוב לציין, שזמני ההמתנה בשגרירות פורטוגל בישראל אורכים מספר חודשים. ניתן לזרז את התהליך על ידי הגעה לליסבון, ביצוע רישום במשרד הפנים בפורטוגל, והוצאת תעודת זהות שתקנה זכאות לדרכון. 

כיצד להוציא דרכון פורטוגלי בקלות? 

אחת הדרכים היעילות ביותר להוצאת דרכון פורטוגלי ואזרחות אירופאית בקלות נעשית בליווי משרד עורכי דין הבקיא בכללי האתיקה וברזי החוק המקומי. משרד זה יוכל להנחות אתכם בכל הקשור להבאת הטפסים לוודא שאכן התהליך מבוצע כהלכה ולמנוע עיכובים ודחיות. כאמור, חשוב לבחור במשרד אשר מפעיל שלוחה מקומית בליסבון וזאת במטרה לקדם ולזרז את הפנייה שלכם. 

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."