חדשות    

קבינט הקורונה אישר-לימודים בכיתות ה'-ו' בשבוע הבא, מרכזי הקניות ייפתחו מיידית

בנימין נתניהו צילום לע"מ

קבינט הקורונה אישר אמש את החזרת תלמידי כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב ביישובים ירוקים וצהובים ללימודים, ואת פתיחתם המיידית של מרכזי הקניות הפתוחים ביישובים הירוקים. לפי החלטת הקבינט, תלמידי ה'-ו' יחזרו לכיתות ביום שלישי הבא (24 בנובמבר), בעוד שתלמידי י"א-י"ב יחזרו ביום שלישי בשבוע שלאחר מכן (1 בדצמבר). בנוסף, אושרה תוכנית "איי התיירות הירוקים".

כזכור, ההחלטות התקבלו לאחר שביום הקודם נערך דיון קבינט הקורונה במשך 7 שעות ובסופו לא התקבלו החלטות כלל. בפתח הדיון הביאו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ הצעת החלטה לקבינט, ולפיה בין היתר ביישובים הכתומים תקודם חקיקה להטלת סגר לילי וביישובים האדומים יורחבו הקריטריונים להטלת סגר כללי. ראש הממשלה ושר הביטחון גם סיכמו כי נציגי הקניונים יגבשו פיילוט להפעלת קניון אחד בצורה מצומצמת. בכפוף להצלחתו, יוחלט על מועד פתיחת הקניונים בהמשך.

במסיבת עיתונאים שכינס אחרי הדיון בקבינט, אמר ראש הממשלה נתניהו "אני בטוח ששמעתם את החדשות המצוינות של חברת מודרנה, על כך שפיתחה חיסון לקורונה ביעילות של 94.5%. כבר בחודש יוני אישרתי יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין את החתימה עם מודרנה על אספק של החיסונים לישראל – ואני מבטיח לכם שישראל תהיה אחת המדינות הראשונות לקבל את החיסונים של מודרנה"

ביום שישי האחרון חתמנו גם עם חברת פייזר על 8 מיליון חיסונים ל-4 מיליון אזרחים(2 מנות חיסון לכל אזרח). הערב שוחחתי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על האפשרות לרכוש את החיסון שלהם "ספוטניק 5". המטרה היא להביא כמה שיותר חיסונים מכמה שיותר מקורות לכמה שיותר אזרחים וכמה שיותר מהר. זה לא מהיום למחר אך לא מדובר בשנים – אלא בכמה חודשים".

נתניהו הוסיף כי "ההחלטות של הממשלה מעמידות את ישראל במקום טוב ביחס למדינות העולם. הצלחנו להוריד את המחלה לרמה שנחשבת לאחת הנמוכות ביותר בעולם המערבי. אנחנו בנקודה קריטית אנחנו בודקים את מקדם ההדבקה, וכרגע מקדם ההדבקה גדול מ-1 ואז המגפה מתפשטת. לכן אסור שנפעל בחיפזון. אם נהיה פזיזים אנחנו עלולים לראות זינוק מהיר מאד בתחלואה שיפגע גם בבריאות וגם בכלכלה."

"ביקשתי ממשרד הבריאות להציג בפניי צעדים נוספים להורדת התחלואה, אנחנו צריכים עוד צעדים. אם נראה עלייה גיאומטרית – וזה יכול לקרות לנו בימים הקרובים – כל סעיף בתוכנית הזאת עלול להתבטל. יש לנו אפשרות לצאת מהקורונה. לא נסכן את הבריאות ואת חיי אזרחי ישראל".

איים תיירותיים – כל מה שצריך לדעת

800 מליון שקל לסיוע סטודנטים שנפגעו ממשבר הקורונה

אושרו מענקים לעידוד חזרת "מובטלי הקורונה" לשוק העבודה